روایت‌‌‌های سعید مرتضوی و وکیل تامین‌اجتماعی پس از جلسه امروز دادگاه

کلیدملی نوشت: «سعید مرتضوی» در حالی دوباره در صدر اخبار رسانه‌ها قرار گرفت که برای رسیدگی در پرونده تامین اجتماعی در دادگاه حاضر شد. او همچنان تاکید می‌کند که در مورد بابک زنجانی تخلفی صورت نگرفته است. حال آنکه بابک زنجانی مدتهاست از سوی قوه قضاییه محکوم شده‌است.

با این وصف جلسه امروز دادگاه غیرعلنی برگزارشد و پس از آن «سعید مرتضوی» و «مصطفی ترک همدانی» وکیل برخی از شاکیان تامین اجتماعی دراین‌باره اظهارنظرهایی داشتند.

اختلاس یا تصرف غیرقانونی

وکیل مدافع جمعی از شکات سازمان تامین اجتماعی گفت: در روند رسیدگی به پرونده در خصوص وصف اتهامی تصرف غیرقانونی مد نظر ریاست دادگاه بود و ما نظرمان این بود که می تواند با عنوان اختلاس تلقی شود.

به گزارش مهر، مصطفی ترک همدانی پس از برگزاری جلسه رسیدگی به اتهامات سعید مرتضوی در پرونده تامین اجتماعی در جمع خبرنگاران گفت: جلسه رسیدگی با حسن مدیریت رییس دادگاه به خاتمه رسید و آخرین دفاعیات اخذ شد و آخرین لایحه را به دادگاه می دهیم.

وی افزود: هم نظریه کارشناس رسمی مثبت بود و به طور کامل در مورد تمام موارد نظر داده و به آن پرداخته بود و هم با ریاست دادگاه هیچ کدام از طرفین مشکلی نداشتیم.

ترک همدانی با ابراز رضایت از روند برگزاری دادگاه اظهار داشت: فقط یک اختلاف نظر با ریاست دادگاه در مورد تفهیم اتهام و یا عناوین مجرمانه ای است که متهم مرتکب شده و وصف اتهامی تصرف غیرقانونی مد نظر ریاست دادگاه بود و ما نظرمان این بود که می تواندبا عنوان مجرمانه اختلاس تلقی کند.

وکیل مدافع جمعی از شکات سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: نظرمان این بود که مدیرعامل سابق تامین اجتماعی پول هایی را که به نمایندگان یا معاونت ریاست جمهوری یا کانون نخبگان عدل داده بود و گزارش کارشناس رسمی هم موید این مطلب بود، می توانست دارای این وصف باشد که با نفع خود یا دیگر برداشت کرده ولی ریاست دادگاه نظرشان این بود که وی قصد تملک برای خودش را نداشته و این وصف اختلاس را ندارد.

وی همچنین افزود: البته وارد جزئیات بیشتر نمی شوم چرا که جلسه محرمانه و غیر علنی بود.

سعید مرتضوی: تخلفی در تفاهم نامه با بابک زنجانی نداشتیم

همچنین سعید مرتضوی به خبرگزاری مهر گفت: طبق اعلام نظریه کارشناس رسمی، در رابطه با تفاهم نامه سازمان تامین اجتماعی با بابک زنجانی هیچ تخلفی از سوی ما صورت نگرفته و شرکتی به فروش نرفته است.
سعید مرتضوی مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی پس از خروج از دادگاه کارکنان دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال مهر مبنی بر چگونگی روند برگزاری دادگاه و اینکه نظریه کارشناسی به کجا رسید؟ گفت: پس از اعلام نظر کارشناس رسمی دادگستری طرفین را برای ادامه رسیدگی دعوت کرد.

وی افزود: در نظریه کارشناس رسمی دادگستری در اکثر موارد تبرئه و بی گناه اعلام شدیم. ما به کلیات نظریه کارشناسی اعتراضی نداریم و به بیشتر مواردی که کارشناس نظر داده بود اعلام کردیم که مورد تایید است.

مرتضوی با بیان اینکه در چند مورد کارشناس رسمی دادگستری اشتباهات شکلی کرده بود، اظهار داشت: این مطالبی بود که مورد اعتراض ما بود که از جمله آنها نحوه هزینه کرد بودجه غیرشمول را که مربوط به شش ماهه دوم سال۹۲ بود، در نظریه کارشناس آورده بودند و به آن استناد کرده بودند که ما اعلام کردیم این موضوع اشتباه است.

وی افزود: ما تا نیمه اول سال ۹۲ بیشتر در سازمان تامین اجتماعی نبودیم و توضیحاتمان را در مورد نظریه کارشناس دادیم. قرار شد ریاست دادگاه بررسی های لازم را انجام دهد و رای را صادر کند.

مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه روند رسیدگی در نظریه کارشناسی به نفع شما شد یا خبر؟ گفت: کارشناس رسمی دادگستری ۵۷ صفحه نظر داده که در اکثر موارد مسئولیت را متوجه من ندانسته است و من آن را قبول دارم.

مرتضوی در پاسخ به سوالی درباره اینکه بحث تفاهم نامه سازمان تامین اجتماعی با بابک زنجانی به کجا رسید؟ گفت: هیچ فروشی نبوده و تخلفی را انجام ندادیم.

وی افزود: آن تفاهم نامه در مرحله بازپرسی منع پیگرد خورد و مواردی هم که مورد ایراد بود کارشناس رسمی دادگستری نظر داده است که هیچ تخلفی از طرف مدیرعامل صورت نگرفته است و هیچ خسارتی به سازمان وارد نشده است. هیچ شرکتی هم فروش نرفته و منتقل نشده است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 575575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =