۰ نفر
۱۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۸

رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت:موفق شدیم شرکت‌های هواپیمایی را به جهتی سوق دهیم که بتوانند هزینه‌های جاری سوخت خود را به موقع پرداخت کنند.

 علی عابدزاده گفت: ایرلاین‌ها شرایط مالی خوبی ندارند و فعلا زمان مناسبی برای اجرای طرح نقدی شدن سوخت ایرلاین‌ها نیست.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه نتیجه تندروی در مسایل شکست و کندروی عقب ماندگی است، توضیح داد:یکی از مسایل مبتلابه صنعت که در طول سال های گذشته برای دولت مشکل ایجاد کرده بود، این بود که شرکت های هواپیمایی قادر به پرداخت هزینه های جاری سوخت خود نبودند، علت هم آن بود که نرخ ها نامتعادل، تکلیفی و هزینه ها بالا بود.

وی اضافه کرد: این وضعیت هم به دغدغه ای بزرگ برای کشور تبدیل شده بود که خوشبخاته ظرف یک‌سال اخیر با اتفاقات خوبی که به کمک وزارت راه و شهرسازی و وزارت نفت رخ داد، موفق شدیم شرکت‌های هواپیمایی را به جهتی سوق دهیم که بتوانند به لحاظ پرداختی هزینه های جاری سوخت خود را پرداخت کنند.

 انضباط مالی و پرداختی 

عابدزاده ادامه داد: این یک معضل 10 ساله بود که بالاخره با همکاری همه نهادهای مربوط برطرف و قرار شد شرکت‌های هواپیمایی بدهی های خود در خصوص سوخت سال های گذشته را، با طلب هایی که این شرکت ها از پرواز به نقاط غیر برخوردار داشتند تا حدودی جبران کنند که این روند به شکل خوبی ادامه پیدا کرد.

وی ادامه داد:شرکت های هواپیمایی به گفته خود وزارت نفت درحال پرداخت هزینه‌های جاری خود هستند و اینکه یکباره و بعد از طی این مراحل سخت گفته شود پول سوخت باید با کارت و به صورت نقدی پرداخت شود درست نیست چرا که ما موفق به ایجاد انضباط مالی و پرداختی شده‌ایم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رییس سازمان هواپیمایی کشور با اعلام اینکه در شرایط مناسب و در زمان درست، از اجرای این طرح استقبال می کنیم، افزود: البته این یک برنامه فوق العاده و خوب است که هزینه ها به صورت نقدی با کارت پرداخت شود، اما درحال حاضر هنوز زود است و باید اجازه دهیم ایرلاین کارهای اولویت‌دار دیگری که دارند را انجام دهند. ضمن اینکه اگر ایرلاینی وجود دارد که هزینه‌های جاری خود را پرداخت نمی کند باید آن ایرلاین را مجبور کنیم که با کارت و به صورت نقدی هزینه‌ هایش را بپردازد ولی در شرایط فعلی که  همه از روند کارها راضی هستند نباید با تندروی وضع فعلی را به چالش بکشیم.

به گفته رییس سازمان هواپیمایی کشور صنعت هوایی مشکلات نهفته زیادی دارد که باید آنها را حل کنیم و انقدر دچار چالش است که دیگر درست نیست مشکل دیگری را بر مشکلاتش اضافه کنیم.

نقدی شدن سوخت ایرلاین ها 

عابدزاده ادامه داد: خواهش ما از وزارت نفت این است که اگر ایرلاینی هست که هزینه های روزانه خود را بپرداخت نمی کند به ما اعلام کنند تا خودمان با آن ایرلاین برخورد کنیم و در صورتی که نتیجه ای نداد، به استفاده از پرداخت نقدی مجبورش می کنیم. اما اگر بحث مکانیزه کردن مطرح باشد مکانیزه شدن دیگر سیستم ها در شرکت هواپیمایی مهمتر از آن است که پرداخت ها و دریافت ها مکانیزه شود.

به گفته رییس سازمان هواپیمایی کشور آنقدر کارهای مکانیزه در صنعت هواپیمایی عقب مانده است که نقدی شدن سوخت ایرلاینها جزو اولویت ها نیست.

عابدزاده تاکید کرد: اگر ایرلاینی واقعا نمی‌خواهد یا نمی تواند هزینه‌های جاری خود را پرداخت کند می توان آن ایرلاین را مجبور به پرداخت نقدی کرد اما ابتدا باید مشکل ریشه یابی  و رسیدگی  شود و پرداخت نقدی آخرین راهکار باشد.

باید به ایرلاین ها توجه ویژه شود

وی به تشریح ظلم هایی که به صنعت هوایی کشور شده است اشاره کرد و گفت: باید به ایرلاین ها توجه ویژه شود، در سال‌های اخیر چه ایرلاین های دولتی و چه خصوصی زحمات زیادی کشیده‌اند و نگذاشته‌اند هواپیماهای ما زمین گیر شوند و غربی‌ها زود به این نتیجه برسند که صنعت حمل و نقل هوایی ما زمین گیر شده است. تلاش‌هایشان قابل تقدیر است و در عین حال ما هم شرایط ایرلاین ها را درک می کنیم.

عابدزاده ادامه داد :ایرلاین ها درحال طی شرایط سختی هستند و باید دست به دست هم دهیم و کمک کنیم که از این شرایط عبور کنند. ضمن اینکه لازم است از شرایط ویژه ای که صنعت حمل و نقل هوایی دارد استفاده کنیم و از ظرفیت‌هایی که در کشور برای ارتقای این وجود دارد، بهترین استفاده را داشته باشیم.

به گفته رییس سازمان هواپیمایی نیازهایی که مردم کشور ما به پرواز دارند و راهکارهایی که برای توسعه ملی باید به آنها برسیم، به دست شرکت‌های هواپیمایی برطرف می‌شود و جا دارد با کمک به این خطوط هوایی فعال شدن فرودگاه‌های کشور را هدف قرار دهیم.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به این سوال که نظر نهایی سازمان در خصوص اجرای این طرح در آینده چیست، گفت: ما موافق به روز شدن پرداخت‌ها هستیم اما واقعیت این است که خطوط هوایی وقتی بلیط را می فروشند حداقل یک ماه طول می کشد که این پول به سیستم آنها بازگردد، بنابراین باید به آنها فرصت داده شود.

وی با بیان اینکه ایرلاین ها شرایط مالی خوبی ندارند و اندوخته ای ندارند که هزینه‌هایشان را به صورت نقدی پرداخت کنند، گفت: نمی خواهیم با ایده‌های جدید مخالفت کنیم اما می‌گوییم ایده های جدید باید در زمان خودش پیاده شود.

 

3535

کد خبر 575741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 32
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • بی نام RO ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    8 19
    نتیجه مصرف گرایی به جای تولیدگرایی در صنعت هواپیمایی همینه. از اوایل انقلاب باید به این فکر میبودید که به سمت تولید و ساخت پیش می رفتید تا الان محصولشو درو کنید نرفتید. متاسفانه فقط به مصرف گرایی توجه کردید.
    • فرهاد A1 ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
      26 0
      داره زمینه سازی میکنه نرخ بلیت ها را بازهم بالا ببره ...برای چندمین بار در چند سال اخیر ... خیلی هم وضعشون خوبه... اونقدر گرون کردن که من کارمند که دو سال هست ازدواج کردم هنوز نتونستم ماه عسل همسرم را حتی تا کیش ببرم
    • عرفان A1 ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
      13 10
      اول بهتره فکری به حال مهماندارهای خودشیفته شون کنن که طرز رفتار و راه رفتن و حرف زدنشون حال همه را به هم میزنه... منظورم مهماندارهای زن هست. مردهاشون خوبن
    • بی نام IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
      1 0
      چی بگم والا
    • بی نام A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
      3 0
      عموبعدحدودچهل سال پرایدهم نتونستن درست وحسابی بسازندتوذنبال هواپیمایی
  • رضا راد IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    14 0
    نکنه دوباره می خواین بلیط و گرون کنین و دنبال بهونه اید؟
  • بی نام RO ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    33 0
    بنده نمیدونم چرا ایرلاین ها با این گرانفروشی و قیمت های گزاف وضع مالی خوبی ندارن. بنده هواپیما رزرو کردم برای برلین برای دو ماه و نیم اینده با قیمت چهارصد هزار تومن با هواپیمایی ژرمانیا, در حالی که بلیت ماهان یک ملیون و سیصدهزار تومنه. برای دوسلدورف میلان , پرواز برای ماه سپتامبر صد هزار تومنه و پرواز شیراز به تهران با هواپیماهای داغون حداقل دویست و پنجاه تومن. شما برین پرواز ها ی خارجی رو از سایت هایی مثه opodo یا skyscanner چک کنید و با پروازهلیوایرانی مقایسه کنید. یا سو مدیریت هست یا حقوق نجومی مدیران ایرلاین ها یا .... لطفا بررسی کنید و از این ظلمی که داره میشه به ملت جلوگیری کنید
    • بی نام IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
      0 11
      بهترین ایرلاین قشم ایر
  • بی نام IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    9 0
    ای بابا شما چرا با این حالتون
  • بی نام IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    22 0
    عجبببببب این همه پول بلیت می گیرن با اون خدمات پایین باز وضع شون خوب نیست؟
    • علی IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
      17 0
      یه پرواز کوتاه داخلی هزینش تقزیبا 200 هزار تومانه ... دیگه از این بیشتر میخواهید گرانش گنید
    • بی نام A1 ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
      28 0
      در المان بنده پرواز برلین کلن رو با صدوبیست هزار تومن با هواپیمای نو و امکانات خوب میگیرم, بعد پرواز تهران شیراز با هواپیمای از کار افتاده دویست و بیست هزار تومن به بالاست. با اینکه هزینه سوخت هواپیما و پرسنل در المان چندبرابر ایران هست. این نشون از ظلم و خونخواری ایرلاین هاست
  • بی نام IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    26 1
    خدمات ایرلاین های ایرانی از استانداردهای جهانی پایین است آقای عابدزاده شما که خودت مدتها رییس آسمان بودی خدایی با اون هواپیماها خودت سفر کردی؟
    • بی نام IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
      19 1
      و مهمانداران بی نزاکت دارند که برخورد با مسافران را بلد نیستند
  • شهبازی IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    24 0
    بلیت شرکت های درپیت را اندازه ایرلاین های معتبری مثل کی ال ام و قطر ایروزیر بالا بردین باز می گید پول نداریم؟
  • حسینی زاده IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    16 0
    داستان آفتابه لگن هفت دست شام و نهار هیچیه؟
  • بی نام IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    8 4
    پس کو اون همه هیاهو که هواپیمای نو خریدیم؟ ملت سرکارن؟ یا چی؟
    • بی نام IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
      1 0
      والا
  • بی نام IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    8 0
    تا زمانی که مدیریت دولتی بر ایرلاین ها حاکم باشه از این بهتر نمی شه.حالا شما هی بگو خصوصی کردیم.الان یک نمونه خصوصی خوب هست اونم قشم ایره
  • بی نام IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    5 0
    اگر اجازه رقابت به شرکت های هواپیمایی بدهند وضعیت شون استیبل بشه و بتونند با شرکت های خارجی رقابت کنند،وضعیت شون بهتر می شه
  • بی نام IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    11 0
    بوی گرانی بلیت می آد
    • بی نام IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
      5 0
      چه جوڔررررررر
  • بی نام IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 8
    صنعت هواپیمایی باید مورد حمایت قرار بگیرد.ما هم همین نظر را داریم متاسفانه در سالهای گذشته این صنعت مورد بی مهری دولت قرار گرفته و حالا میلیاردها دلار بدهی انباشته داره که نمی تونه روی پای خودش بایسته
  • مینا IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    9 0
    آقای عابدزاده چرا آسمان اینقدر وضعیتش فشله نگنه در دوران مدیریت شما این اتفاق ها افتاده؟
    • بی نام IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
      3 0
      خیلی وقته اوضاع خرابه
  • بی نام A1 ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    9 1
    به نظرم برای حفظ صنعت هوایی نیاز به یه سرمایه گذاری درست و حسابی داریم البته اگه این دوستان دلواپس اجازه میدادند دولت در خرید هواپیماها به نتیجه می رسید شاید اوضاع یه کم امیدوار کننده تر می شد
  • محمد A1 ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    6 0
    »آنقدر کارهای مکانیزه در صنعت هواپیمایی عقب مانده است که نقدی شدن سوخت ایرلاینها جزو اولویت ها نیست.« این بهترین حرفی بود که می تونست بزنه . ایرلاین ها اینقدر از نظر فنی و نیروی انسانی و مدیریت مسئله دارند که حل اونها باعث میشه کلا هزینه سوخت در اولویت آخر باشه
  • بی نام IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    میدونم
  • بی نام IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    2 2
    روحانی مچکریم
  • بی نام IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    1 0
    من فکر کنم از فردا قیمت بلیت میره بالا
  • بی نام IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
    0 0
    اقایون نرخ بلیط رو که دو سال پیش ازادسازی کردید باز دنبال چی هستین؟ چه برنامه دیگه ای دارین؟
  • هادی A1 ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    0 0
    هی میگن وضعشون خوب نیست اما هر روز بر تعدا هواپیماهای داغونشون اضافه می کنن به جاب نوسازی ناوگانشون مثلا زاگرس تا دوسال قبل 4 هواپیمای فشل داشت الان 12 تا داره خداییش اگر وضعش خرابه چطور 4 تا رو 12 تا کرده اتفاقا وضعشون خیلی عالیه تو کشوری که مسافر هیج حقی نداره و قیمت بلیطش سر به آسمون گذاشته و باهواچیماهای داغون از درامدی بیشتر از شرکتهایی با بهترین امکانات دارن که می تونن 4 تا رو در عرض 2 سال 12 تا کنن