فرماندار اصفهان گفت: برای بهارستان پیش‌بینی استقرار ۵۰۰ هزار نفر را داریم و بر این اساس ۱۱ هزار مسکن مهر برای شهر بهارستان پیش‌بینی شده که شش هزار مورد آن واگذار شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فضل‌الله کفیل در آیین بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی خدماتی و فرهنگی شهرداری بهارستان اظهار داشت: در بررسی چالش‌های این شهر سه مورد مورد توجه است که از این جمله موضوع حمل و نقل با توجه به رفت‌و‌آمدهای زیاد از اصفهان به بهارستان و بالعکس است که امروز این دغدغه رفع شده است.

وی چالش دیگر محور جنوب اصفهان و بهارستان را ساخت و سازهای غیرمجاز برشمرد و گفت: موزائیک شدن بهارستان با کلان شهر اصفهان موجب شد تا محور جنوب تحت نظر یک مدیریت قرار گیرد و امروز با افتتاح ناحیه یک شهری امیدواریم در آینده نزدیک شاهد رفع این چالش باشیم.

فرماندار اصفهان چالش دیگر شهرهای جدید را دو مدیریتی بودن برشمرد و ابراز داشت: امروز این حرکت بسیار ارزشمند که دولت برای شرکت عمران سرمایه‌گذاری می‌کند به معنای واقعی با هماهنگی میان مدیریت شرکت عمران و شهرداری تبدیل به یک فرصت شده است که نتیجه این همکاری زیبا پروژه‌های ارزشمندی است که امروز بهره‌برداری شدند.

وی با اشاره به بهره‌برداری از طرح‌ ایستگاه پمپاژ پساب بهارستان تاکید کرد: استفاده از پساب فاضلاب یک سرمایه‌گذاری منطقی بود که آینده شهر بهارستان را در خصوص فضای سبز درخشان خواهد کرد .

کفیل با اشاره به برخی طرح‌های در حال اجرا توسط شرکت عمران بهارستان نیز اظهار داشت: بهارستان بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۰ تعداد ۷۳ هزار نفر جمعیت داشته است که این جمعیت اکنون ۸۵ هزار نفر تخمین زده می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از ظرفیت‌های مه مای نشهر مسکن‌های مهر هستند که توسط شرکت عمران بهارستان در حال اجرا است و با افتتاح مسکن مهر بهارستان بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت خواهد داشت.

پیش بینی 11 هزار واحد مسکن مهر برای بهارستان

وی با بیان اینکه برای بهارستان پیش‌بینی استقرار ۵۰۰ هزار نفر را داریم، بیان داشت: ۱۱ هزار مسکن مهر برای شهر بهارستان پیش‌بینی شده که شش هزار مورد واگذار شده است و بر اساس گزارش شرکت عمران بهارستان که اجرای این پروژه را برعهده دارد ۹۵ درصد کار چهار هزار واحد مسکن مهر دیگر نیز انجام شده است.

فرماندار اصفهان با اشاره به اینکه در دهه نخست مهر یک هزار و ۷۸۰ واحد مسکن مهر به بهره‌برداری می‌رسد، تاکید کرد: امیدواریم مابقی این واحدها در دهه فجر سال جاری به اتمام و بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه شش مدرسه توسط شرکت عمران در واحدهای مسکن مهر ساخته می‌شود که سه واحد برای اول مهر امسال مورد استفاده قرار می‌گیرد، ابراز داشت: همچنین ساختمان شماره دو کلانتری بهارستان توسط شرکت عمران ساخته و در دهه فجر افتتاح می‌شود.

کفیل با بیان اینکه پروژه بزرگ دیگر، متروی بهارستان است که اجرای آن سرعت خوبی داشته است، گفت: تاکنون از ۷۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده برای زیرسازی مترو، ۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است و ۲۰ میلیارد تومان نیز امسال هزینه می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین مصوبات ریل‌گذاری مترو نیز انجام شده است و مناقصه ۵۵ میلیارد تومانی آن در ایام مهرماه انجام می‌شود و بدین ترتیب در آینده نزدیک در حمل و نقل مردم اصفهان به بهارستان و برعکس شاهد تحول بزرگی خواهیم بود.

۴۶

کد خبر 575769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =