۰ نفر
۱۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳

یازدهمین جشنواره تعاونی های برتر استان البرز صبح امروز در سالن میلاد کرج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین البرز، در این مراسم که از سوی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و حمایت بانک توسعه تعاون برگزار شده بود، مدیرکل دفتر تعاونیهای توزیعی وزارت تعاون، استاندار، نمایندگان استان در مجلس و برخی از اعضای شورای شهر کرج و دیگر مدیران استان حضور داشتند.
سید حمید طهائی استاندار البرز در این مراسم با اشاره شرایط سخت حاصل از تحریم اقتصادی، گفت: قرار بود در پایان سال 2016 در حد رفع نیازهای اصلی، نفت بفروشیم و در ازای آن کالا بگیریم. وی افزود: این مشکل حول محور مقام معظم رهبری و با همت دولت تدبیر و امید و یاری همه قوا و در نهایت پشتیبانی ملت، حل شد.
وی با تاکید بر اینکه طبق قانون اساسی، تعاون بخش مهمی از اقتصاد کشور است، اظهار امیدواری کرد: مردم از فضای بوجود آمده توسط دولت دکتر روحانی استفاده کنند و تعاونی ها و سمن های بیشتری را سازماندهی کنند.
استاندار نقش تعاون را در ابعاد اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی موثر خواند و از تلاش های تعاونگران قدردانی کرد.
در ادامه این مراسم محمد جواد کولیوند نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی، گفت: اقتصاد کشور بر سه پایه دولت، بخش خصوصی و تعاون بنا شده است. وی افزود:سهم تعاونی ها در برنامه پنج ساله پنجم 25 درصد بوده اما طبق آمار سهم این بخش تنها 8 درصد بوده و 17 درصد با هدف برنامه فاصله دارد. وی در ادامه بر اهمیت آموزش، تامین سرمایه و ظرفیت سازی در بخش تعاون تاکید کرد. کولیوند از آمادگی خود و همکارانش در مجلس جهت کمک به تعاونی ها خبر داد.
احمد بیگدلی مدیر کل تعاونیهای توزیعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم گفت: تعاونی ها شفاف ترین رفتار اقتصادی را ارائه می کنند. وی تصریح کرد: تعاونی در مقابل بخش خصوصی نیست و این دو بخش منافع مشترکی با یکدیگر دارند.
اسماعیل خلیلی مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز از غیر فعال بودن 700 تعاونی از مجموع 1400 تعاونی استان خبر داد. وی گفت: در حال تلاش جهت ایجاد زمینه احیا یا انحلال تعاونی های غیر فعال هستیم. وی افزود: در این هفته 9 تعاونی تولیدی و خدماتی در استان همزمان با سراسر کشور توسط ربیعی وزیر کار از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح می شود. خلیلی خاطرنشان کرد: با افتتاح این 9 تعاونی، 210 شغل مستقیم ایجاد می شود.
محمد علی مختاری رییس اتاق تعاون استان البرز با تبریک هفته تعاون، مهمتریم مشکل تعاونی ها را آموزش خواند و از افتتاح ساختمان جدید اتاق تعاون در آینده نزدیک خبر داد. وی اظهار امیدواری کرد: با همکاری سازمان اقتصاد و دارایی و تامین اجتماعی مشکل بیمه تعاونی ها حل شود.
در پایان مراسم با حضور مسئولین استان از 14 تعاونی برتر تقدیر شد. 9 تعاونی شایسته تقدیر نیز معرفی شدند.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 575894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =