رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل گفت: استان اردبیل رکورددار تصادفات عابر پیاده در سطح کشور است.

به گزارش خبرآنلاین؛ رحیم آقامحمدی عصر امروز در نشست مطبوعاتی خود اظهار کرد: در بحث عابران پیاده ما بیشترین تصادفات فوتی را مربوط به این حوزه یعنی عابران پیاده شاهد هستیم که در این بین افراد مسن، سالخورده و گروه سنی کودکان و نوجوانان در معرض بیشترین تصادفات فوتی قرار دارند.

وی گفت: ما در این زمینه خواستار ایمن‌سازی گذرگاه‌های عابر پیاده هستیم که چندین بار موضوع را در شورای ترافیک مطرح کردیم تا نسبت به کانالیزه کرده این امر و ایمن‌سازی گذرگاه‌های عابر پیاده اقدام کنند که ما در تصادفات عابر پیاده رکورددار کشور هستیم به طوری که بیشترین تلفات ما نیز در تصادفات درون شهری مربوط به این بخش است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان به دیدگاه غلط در مورد نرده‌کشی در حریم خیابان‌ها و گذرگاه‌ها اشاره کرد و گفت:‌ در کنار نرده‌کشی نیاز است تا نسبت به احداث سکو و رنگ‌آمیزی گذرگاه‌های عابر پیاده و احداث زیرگذر برای عبور عابران پیاده اقدام کنیم که ما پیشنهاد کردیم در میدان مصلای اردبیل زیرگذر عابر پیاده با شرایط مناسب راه‌اندازی شود.

آقامحمدی اهمیت نصب دوربین‌های کنترل تخلفات رانندگان را در این زمینه تأثیرگذار دانست و افزود: این کار سبب می‌شود تا مشکلات و نارسایی‌های احتمالی نیز برطرف شود.

وی هزینه مورد نیاز برای نصب این دوربین‌ها را 6 تا هفت میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: پلیس راهور با همکاری شهرداری در راه‌اندازی مرکز کنترل ترافیک و نصب این دوربین‌ها می‌تواند از محل درآمد حاصل از جرایم راهنمایی و رانندگی بخشی را هزینه کند.

آقامحمدی در مورد احداث توقف‌گاه‌های خودروهای سنگین بیان کرد: جلسات متعددی در این زمینه برگزار کردیم به طوری که حتی با معاونت پیشگیری از جرایم دادگستری نشست‌هایی را داشتیم تا هم خواسته مردم برای جمع‌آوری این خودروهای سنگین و هم خواسته رانندگان در احداث محلی مناسب به عنوان پارکینگ خودروهای سنگین را انجام دهیم که تاکنون در این زمینه اقدام خاصی انجام نشده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل اضافه کرد: باید شهرداری اردبیل و اداره کل حمل و نقل و پایانه‌ها در این زمینه اقدام کنند تا در سه راهی کورائیم محلی تعیین و شاهد انتقال خودروهای سنگین و نیمه سنگین به این منطقه باشیم که این کار را نیز با جدیت دنبال می‌کنیم.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 576076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =