رئیس شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به تونل های حفاری شده جهت احداث شبکه ریلی درون شهری (مترو)، اظهار داشت: مادامی که تونل ها جهت تردد قطار ریل گذاری نشده و استحکام ثانویه را نداشته باشند، تهدیدی بالقوه برای شهر زلزله خیز کرج به شمار می روند.

به گزارش خبر آنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، محمود دادگو افزود: پروژه ملی مترو در مقطع حساس و سرنوشت سازی قرار گرفته است و وقت کُشی های شرکت سابیر در مقام پیمانکار که طی سالهای اخیر موفق به پیشبرد اهداف مدیریت شهری کرج نشد، برای بنده جای تعجب دارد و از مسئولان استانی تقاضا دارم فضا را برای انتخاب پیمانکار جدید و آغاز مجدد عملیات اجرایی مهیا سازند.
این مسئول ارشد شهری با بیان اینکه تصمیم به خلع ید شرکت سابیر تصمیمی احساسی نبود و از روی منطق و استدلال های قانونی و حقوقی گرفته شد، بیان کرد: چه استدلالی بالاتر از اینکه این پروژه بعد از 14 سال هنوز به مرحله قابل قبولی نرسیده و پیمانکار در مدت زمان سپری شده بدون برخورداری از توانمندی فنی و مالی تنها بحث تزریق نقدینگی را مطرح می کرد حال آنکه موانع اجرایی ریشه در موضوعات دیگری داشت!
وی با تاکید بر اینکه وضعیت کنونی متروی کرج چیزی نبود که ما قول و قرارش را با شهروندان گذاشته باشیم، بیان داشت: امروز همه نگاه ها به سمت مترو معطوف شده است و افکار عمومی تصور می کنند که تاخیر در برخورد با شرکت سابیر علت خاصی دارد حال آنکه این شرکت باید سالها قبل کنار می رفت تا مجموعه ای توانمند و تخصصی جایگزین آن شود و در این صورت امروز شاهد حرکت واگن ها روی ریل ها می بودیم.
دادگو هشدار داد؛ در حال حاضر حدود 14 کیلومتر تونل حفاری شده در عمق چند متری سطح زمین وجود دارد و به صورت شبکه ای در نقاط مختلف کرج مشاهده می شود حال آنکه این تونل ها چند ماه پس از حفاری باید شاهد عملیات ریل گذاری، استحکام بخشی و احداث فضای ایستگاهی باشند و اینکه چند سال آنها را به حال خود رها کنیم، تهدید و خطری بالقوه برای ساکنین شهر به شمار می رود و در این خصوص بارها هشدار داده ام و اطلاعاتم مطابق با داده های زمین شناسی است.
رئیس پارلمان شهری کرج در پایان با اذعان بر اینکه بیش از یک دهه از کلنگ زنی پروژه ملی مترو می گذرد اما هنوز خبری از افتتاح ایستگاه ها نیست، خواستار پایان بخشیدن به بهانه آوری ها و کم کاری ها شد و اضافه کرد: فسخ قرارداد با شرکت سابیر نقطه عطفی در پروژه مترو به شمار می رود که البته سالها قبل باید به وقوع می پیوست؛ چرا که این شرکت با کم کاری و کوتاهی نه تنها پروژه را نیمه تمام گذاشت بلکه هزینه های مدیریت شهری را نیز تا سقف دهها برابر افزایش داد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 576172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =