۰ نفر
۱۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲
۱۰واحد آلاینده استان اردبیل تعطیل شد

ایرنا نوشت: مدیرکل محیط زیست استان اردبیل گفت: تاکنون 27 واحد آلاینده هوا و محیط زیست در استان شناسایی شده اند که از این تعداد 10 واحد با صدور حکم قضایی تعطیل و اقدام لازم برای تعطیلی و پلمپ 17 واحد آلاینده باقی مانده نیز در حال انجام است.

 محمد خداپرست روز سه شنبه در بازدید از یک واحد صنعتی تولید آسفالت در خلخال از اعمال جرایم سنگین ، تعطیلی و پلمپ واحدهای آلاینده هوا و محیط زیست این استان خبر داد.
وی با هشدار به صاحبان واحدهای صنعتی آلاینده هوا از جمله کارخانه های تولید آسفالت و شن و ماسه برای خودداری از ادامه کار با تجهیزات فاقد فیلتر هوا گفت: امروزه بیشترین سطح آلودگی هوای مرکز و شهرستان های استان ناشی از فعالیت کارخانه ها و واحدهای صنعتی فاقد فیلتر است.
او افزود: در صورت مشاهده فعالیت کارخانه های آسفالت سنگ شکن و ماسه شویی فاقد فیلتر از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اعمال شده و از ادامه کار این واحدها جلوگیری خواهد شد.
دبیر کارگروه مدیریت پسماند استان اردبیل گفت: پیش از این کارخانه تولید آسفالت واقع در جاده خلخال به فیروز به عنوان واحد آلاینده شناسایی شده بود که با نصب فیلتر هوا از لیست واحدهای آلاینده خارج شد.
فرماندار خلخال نیز در این بازدید گفت: صدور مجوز از سوی اداره کل صنعت ، معدن و تجارت برای فعالیت کارخانه های تولید شن و ماسه درمناطق مختلف این شهرستان منطقه را با مشکل آلایندگی هوا مواجه کرده است.
علی نظری شیخ احمد افزود: کارخانه تولید شن و ماسه در حال احداث منطقه نمونه گردشگری الماس خلخال با طرح شکایتی از سوی فرمانداری از صدور حکم قضایی تعطیل و از ادامه کار این کارخانه برای همیشه جلوگیری شد.
شهرستان خلخال در 105 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 576193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =