۰ نفر
۱۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴

در هشتمین جشن مستندسازان خانه سینما که شامگاه دوشنبه پانزدهم شهریور در کاخ موزه نیاوران برگزار شد، پنج جایزه به آثار تولیدی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تعلق گرفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مستند «مانکن‌های قلعه‌حسن‌خان» ساخته سام کلانتری موفق‌ترین فیلم جشن مستندسازان خانه سینما بود که تندیس و دیپلم افتخار بهترین کارگردانی مستند نیمه‌بلند و دیپلم افتخار بهترین تصویربرداری (رضا تیموری)، تدوین (روزبه فرازمند) و صداگذاری (انسیه ملکی) را به دست آورد.

«اوسیا» ساخته علیرضا دهقان هم دیگر فیلم تولیدی مرکز گسترش بود که تندیس شایستگی بهترین تهیه‌کنندگی مستند کوتاه را کسب کرد.

موضوع مستند «مانکن‌های قلعه حسن‌خان» درباره‌ ساخت چند مانکن پلاستیکی در یک کارگاه دور‌افتاده است که زندگی این مانکن‌ها و سرانجام‌شان بی‌شباهت به زندگی انسان‌ها نیست.

مستند «اوسیا» هم درباره شرایط نابسامان قنات «زارچ» طولانی‎ترین قنات خاورمیانه است که به تازگی از طرف سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در یوسنکو به ثبت رسیده است.

این دو فیلم سال گذشته در نهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت به نمایش درآمده بودند.

«مانکن‌های قلعه‌حسن‌خان» منتخب جشنواره معتبر ویزیون دورئل سوئیس بوده و به فینال جوایز مستند شبکه TRT ترکیه هم راه یافته است.

«اوسیا» نیز برنده هشت جایزه ملی از جشنواره‌های مختلف (از جمله جشنواره سبز، رضوی، نهال و...) شده است.

58245

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 576227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =