فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: به منظور حل مشکلات انتظامی و ارائه خدمات بهتر در جهت تامین امنیت گردشگران خارجی ، تسلط ماموران این فرماندهی به ویژه کلانتری به زبان انگلیسی در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین اصفهان، سردار عبدالرضا آقاخاني، اظهار داشت: استان اصفهان به عنوان يكي از استان هاي مهم كشور در بحث گردشگري مطرح است و مي تواند به عنوان گذر اقتصادي و فرهنگي و انتقال فرهنگ انقلاب اسلامي به ساير نقاط جهان نقش ايفا كند.

وي افزود: با توجه به اينكه استان اصفهان به عنوان پايتخت فرهنگ و تمدن ايران اسلامي نام گذاري شده اين استان مي تواند بهترين گزينه براي انتقال فرهنگ ايران اسلامي از طريق گردشگران خارجي كه به كشور ما سفر مي كنند به ساير نقاط جهان باشد و در زمينه حضور اين گردشگران پليس نيز مي بايست به وظايف خود عمل كند كه در اين راستا پليس اصفهان براي اولين بار در سطح نيروي انتظامي اقدام به راه اندازي پليس گردشگري كرد.

اين مقام مسئول عنوان داشت: گردشگران خارجي از زماني كه وارد استان مي شوند تا زماني كه اين استان را ترك مي كنند تحت كنترل و نظارت پليس گردشگري قرار دارند و تامين امنيت و ارائه خدمات انتظامي به آنان جزو وظايف اصلي پليس گردشگري است.

فرمانده انتظامي استان با اشاره به نظرسنجي هاي دوره اي از گردشگران خارجي گفت: در همين راستا مرتب از گردشگران خارجي در خصوص ميزان رضايت آنها از امنيت استان نظرسنجي مي شود كه به اتفاق، تمام گردشگران خارجي از امنيت استان اصفهان ابراز رضايت كرده و آن را از مهمترين و بارزترين شاخصه هاي توسعه گردشگري كشور ما نام برده اند.

وي افزود: همچنين درتورهاي گردشگري كه به اصفهان سفر مي كنند در پاسخ به سوالات مسئولان گردشگري نيز همواره پليس را به عنوان يكي از نهادهاي مهم جمهوري اسلامي كه تعامل خوبي با گردشگران داشته معرفي مي نمايند و از ديدن پليس و ارتباط و تعامل با آن به عنوان بهترين خاطره در زمان سفر خود ياد مي كنند.

اين مقام ارشد انتظامي استان با بيان اينكه انتقال فرهنگ نظام و انقلاب به گردشگران خارجي از ديگر وظايف پليس گردشگري است گفت: سعي كرديم كه اين پليس متفاوت با ساير پليس ها باشد و با لباس تشريفات در بين گردشگران حاضر شده با آنها خوش و بش كرده و ضمن معرفي پليس ايران به تشريح فرهنگ، تاريخ و تمدن ايران اسلامي براي آْنها نيز بپردازند.

سردار آقاخاني در پاسخ به اين پرسش كه آيا ماموران پليس اصفهان مسلط به زبان انگليسي هستند يا خير؟ گفت: در مرحله اول تمام نيروهاي پليس گردشگري و ساير اماكني كه با گردشگران در ارتباط هستند مانند گذرنامه به زبان هاي خارجي مسلط هستند و در مرحله بعد تسلط تمام ماموران پليس استان به خصوص ماموران كلانتري ها به زبان انگليسي به عنوان يكي از موضوعات ارتقاي توان و دانش كاركنان در دستور كار اين فرماندهي قرار دارد.

فرمانده انتظامي استان در خصوص راه اندازي پليس گردشگري در ساير نقاط استان نيزگفت: هم اكنون پليس گردشگري به طور اختصاصي علاوه بر اصفهان در شهرستان كاشان نيزراه اندازي شده اما به لحاظ اينكه استان اصفهان در زمينه گردشگري به دو بخش سياحتي و زيارتي تقسيم شده است سعي خواهيم كرد تا در تمام اين اماكن حد اقل يك پليس گردشگري را داشته باشيم.

202 كيلو ترياك در صندوق عقب پژو

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان از كشف 201 كيلو و900 گرم ترياك و دستگيري يك سوداگر مرگ توسط ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر اين استان خبر داد.

سرهنگ "جهانگير كريمي" گفت :در پي وصول خبري مبني بر اينكه يك قاچاقچي حرفه اي قصد دارد يك محموله مواد مخدر را از يكي از استان هاي شرقي وارد استان اصفهان كند بررسي موضوع در دستور كار ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت .

وي ادامه داد: خودروي فرد قاچاقچي در يكي از ورودي هاي شهر اصفهان شناسايي و ماموران وارد عمل شدند.

سرهنگ كريمي بيان داشت : ماموران خودروي فرد قاچاقچي را تعقيب و در يك اقدام سنجيده و سريع آن را متوقف كردند.

اين مقام انتظامي بيان داشت : در بازرسي از خودرو مقدار 201 كيلو و 900 گرم ترياك كه در صندوق عقب خودرو جاساز شده بود كشف شد .

سرهنگ كريمي ضمن اشاره به اينكه در اين خصوص يك سوداگرمرگ دستگير شد خاطر نشان كرد: نيروي انتظامي با قاچاقچيان مواد مخدر برخورد قاطع و قانوني خواهد كرد و اجازه جولان و سركشي به آنها نخواهد داد.

توقيف كاميون كشنده با 2 ميليارد كالاي قاچاق

فرمانده انتظامي شهرستان "شهرضا" از کشف يك محموله ظروف بلور قاچاق به ارزش دو ميليارد ريال خبر داد.

سرهنگ "حميد اميرخاني" گفت: ماموران انتظامي ايستگاه ايست و بازرسي شهيد "امامي" شهرستان "شهرضا" حين کنترل خودروهاي عبوري به يک دستگاه كاميون کشنده ولوو کانتينردار40فوتي که از جنوب كشور به مقصد تهران در حرکت بودمشکوک و آن را متوقف کردند.

وي ادامه داد: در بازرسي از اين خودرو،تعداد غيرقابل شمارشي انواع ظرف بلور قاچاق مانند،قندان،ميوه خوري،کاسه و شکلات خوري ، فاقد هر گونه مدارک معتبر گمرکي کشف شد.

سرهنگ اميرخاني ارزش برآورد شده اين محموله را دو ميليارد ريال عنوان کرد و اظهار داشت: در اين خصوص راننده دستگير و جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضائي تحويل داده شد.

فرمانده انتظامي شهرستان شهرضا در پايان خاطر نشان کرد: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذيري به اقتصاد کشور مي زند که در اين خصوص نيروي انتظامي با قاطعيت با قاچاقچيان کالا مقابله مي کند.

خريد سه ميليون شارژ با كارت سرقتي

فردي كه مبلغ سه ميليون ريال از حساب بانكي يكي از شهروندان بصورت اينترنتي سرقت وكارت شارژ با آن خريداري كرده بود توسط ماموران پليس فتاي اصفهان شناسايي و دستگير شد.

سرهنگ"جهانگير كريمي" معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان اصفهان گفت : در پي شكايت يكي از شهروندان مبني بر اينكه فرد يا افراد ناشناسي از حساب بانكي وي مبلغ سه ميليون ريال برداشت كرده اند بررسي موضوع در دستور كار پليس فتا قرار گرفت .

وي افزود: پس از بررسي هاي تخصصي و انجام استعلامات لازم نهايتا متهم شناسايي و دستگير شد.

اين مقام انتظامي عنوان داشت: متهم هنگامي كه با مدارك و مستندات پليس روبرو شد به بزه انتسابي اقرار و انگيزه خود را سود جويي عنوان داشت.

سرهنگ جهانگير كريمي  از شهروندان خواست:
1- رمز كارت خود را به صورت دوره اي تغيير دهيد و سعي كنيد از شماره هايي كه قابل حدس زدن هستند ، نظير سال تولد ، شماره شناسنامه يا اول يا آخر شماره تماس يا شماره ملي به عنوان رمز استفاده نكنيد.

2-اگر مجبوريد كارت عابر بانك خود را به فرد ديگري بسپاريد، پس از اتمام كار رمز خود را عوض نماييد.

3-به هنگام عمليات بانكي با دستگاهاي خود پرداز(ATM) مراقب باشيد، افرادي به بهانه هاي مختلف دنبال شماره حساب،شماره كارت و رمز هاي اول و دوم شما هستند تا از آن سوء استفاده كنند.

تصادف موتورسيكلت ها 3 مجروح برجاي گذاشت

فرمانده انتظامي شهرستان "خوروبيابانك" از برخورد دو دستگاه موتورسيكلت و مجروحيت سه نفر خبر داد .

سرهنگ"فضل الله رحيمي" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس گفت : در پي اعلام مركز فوريت هاي پليسي 110 شهرستان خور وبيابانك مبني بر تصادف دو دستگاه موتورسيكلت ماموران پليس راهنمايي و رانندگي اين شهر بلافاصله به محل اعزام شدند.

وي ادامه داد: در اين حادثه دو دستگاه موتورسيكلت به صورت شاخ به شاخ با يكديگر برخورد كرده بودند كه دو راكب و سرنشين يكي از آنها به شدت مجروح و به بيمارستان منتقل شدند. اين مقام انتظامي بيان داشت : كارشناسان راهنمايي و رانندگي علت وقوع اين حادثه را عدم رعايت حق تقدم توسط يكي از موتورسوارن اعلام كرده اند .

سرهنگ رحيمي خاطر نشان كرد: موتورسيكلت يكي از خطرناك ترين و آسيب پذيرترين وسايل نقليه مي باشد كه از راكبان موتورسيكلت تقاضا مي شود با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگي كنند و هميشه ازكلاه ايمني استفاده كنند .

سواري سوناتا با 32 ميليون ريال خلافي

 يك دستگاه سواري سوناتا كه بيش از 32 ميليون ريال جريمه پرداخت نشده و 58 فقره تخلف حادثه ساز در پرونده آن ثبت شده بود توقيف و به پاركينگ منتقل شد.

سرهنگ "جهانگير كريمي" گفت : ماموران پليس راهنمايي و رانندگي شهر اصفهان حين كنترل خودروهاي عبوري يك دستگاه سواري سوناتا پر تخلف را شناسايي و متوقف كردند.

وي ادامه داد: در استعلام از سوابق اين خودرو مشخص شد داراي 32 ميليون و 300 هزار ريال جريمه پرداخت نشده و 58 فقره تخلف حادثه ساز است كه بلافاصله به پاركينگ منتقل شد .

سرهنگ كريمي بيان داشت : بيشترين تخلف ثبت شده براي اين خودرو تجاوز ازسرعت مجاز مي باشد .

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان اصفهان در پايان خاطر نشان كرد: طبق قانوني خودروهايي كه مبلغ جريمه آنها بيش از 10 ميليون ريال برسد تا يك ماه وقت دارند نسبت به پرداخت آن اقدام كنند و در صورتي كه جريمه پرداخت نشود خودرو توقيف و پس از پرداخت جريمه و سير مراحل قانوني رفع توقيف خواهد شد .

 

۴۸

کد خبر 576341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =