جزئیات اجرای طرح زوج و فرد خودروها در کرج بررسی شد

در دویست و چهل و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر کرج، جزئیات اجرای طرح زوج و فرد خودرو ها در معابر اصلی کلانشهر کرج بررسی شد.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، لایحه اجرای طرح زوج و فرد خودرو ها، پس از تصویب در کمیسیون بودجه، صبح امروز در جلسه علنی مورد بررسی قرار گرفت و اعضای شورای شهر به بیان باید ها و نباید های این طرح پرداختند.

غفور قاسمپور به عنوان یکی از موافقین طرح ضمن تایید اجرای آن اظهار داشت: تجربه یک ماهه آخر سال در این خصوص نشان داده اجرای این طرح مسکن خوبی در شرایط کنونی است، چرا که تا آماده شدن زیر ساخت ها، زوج و فرد شدن خودرو ها روش مناسبی برای تعدیل ترافیک خواهد بود.

عضو شورای شهر کرج افزود: اجرای طرح زوج و فرد در کلانشهری که فاقد شبکه بزرگراهی و خطوط ریلی است، گزینه مناسبی خواهد بود، ضمن اینکه در صورت تصویب در شورای شهر، نظر کمیته فنی استانداری نیز بر اجرایی شدن این طرح استوار خواهد بود.

حمید رضا ابوالحسنی، دیگر عضو شورای شهر کرج نیز در این خصوص اذعان داشت: برای گرفتن نتیجه لازم از این طرح، در صورت تصویب آن، هیچ خودرویی با پلاک مخالف، نباید برچسب یا مجوز تردد اخذ نماید و هیچیک از ارگان ها و نهادها در اجرای آن استثنا نباشند.

وی افزود: همه شهروندان در اجرای طرح ها از سهمی یکسان برخوردارند و در صورتی که مجبور به تردد در محدوده طرح شدند، از وسائل نقلیه عمومی و آژانس استفاده نمایند تا بتوانیم به نتیجه مطلوب برسیم.

حجت اله غلامرضایی، عضو دیگر شورا نیز بیان داشت: اجرای طرح زوج و فرد خوب است، اما این طرح نیاز به بررسی کامل تری دارد، به این ترتیب که ابتدا آماری از خودرو های شهر و پلاک ها گرفته شود و سپس بررسی گردد که تا چه سقفی مدیریت شهری مجاز است برای تردد های اضطراری روزانه مجوز صادر نماید، ضمن اینکه ابعاد این طرح نیز به صورت کارشناسانه تر مورد بررسی قرار گیرد.

در ادامه رئیس شورای شهر با تاکید بر اینکه اجرای این لایحه نیاز به اصلاح و بررسی بیشتری دارد، با پیشنهاد برخی از اعضا مبنی بر طرح و بررسی لایحه در کمیسیون های مربوطه موافقت نمود.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 576365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =