ایسنا نوشت:یت‎الله حائری شیرازی گفت: رهبر معظم انقلاب نماد کامل ولایت‌پذیری و الگوی همه مردم و مسئولان هستند.

آیت‎الله حائری شیرازی در همایش هیئت‎های محوری برگزیده کشور، گفت: بسیاری از عناصری که اوج گرفتند، در اوج با کمترین زاویه‎ای منحرف شدند و سقوط کردند؛ ولی رهبر معظم انقلاب بدون هیچ انحراف و زاویه‏‌ای، این انقلاب را در جایگاه رهبری به خوبی هدایت کردند.

او اظهار کرد: ایشان پس از دوران ریاست جمهوری بیان کردند که به سمت طلبگی و امور طلبگی خواهند رفت، مگر این‌که امام خمینی (ره) من را نهی کند ایشان فرمودند که اگر امام من را به سمتی در یک پاسگاه در سیستان و بلوچستان منصوب کند، در پذیرفتن آن، تردید نخواهم کرد.

آیت‌الله حائری شیرازی بیان کرد: این موضوع نشان می‌دهد که مقام معظم رهبری امام راحل را فرمانده ارشد خود می‎دانستند و ایشان ولایت‌پذیری کامل داشتند، چون امام را نایب امام زمان (عج) می‎دانستند.

او ادامه داد: ذلت باطنی و عزت ظاهری از مباحث مهم دینی است که در این امور رخ‌نمایی می‌کند. ذلت باطنی، عزت ظاهری را اداره می‌کند، یعنی کسی که به‌خاطر خدا ذلت باطنی را می‌پذیرد عزت ظاهری خود را نیز منطبق با همین اصل قرار می‌دهد.

این استاد حوزه گفت: در هیئت‎ها باید رویکرد رهبر معظم انقلاب را احیا کنیم، یعنی مداحان و اداره‌کنندگان هیئت‌ها باید این مشی رهبری را در پیش بگیرند و همه عناصر را با بصیرت ناب برای خدا بخواهند. اگر همه عناصر خدایی شد و ذلت باطنی در مقابل خدا ایجاد شد، دیگر هیچ‌گاه در مقابل خدا نخواهد ایستاد.

وی افزود: حجاب و عفت، فطری است. کسانی که برهنگی نهایی را نشان می‌دهند، به مرحله فوق‌العاده انحطاط رسیده‌اند که همه این عناصر نتیجه جنگیدن با فطرت و جنگیدن با مسیر انسانیت و رفتن به جمعیت جانوران است.

آیت‌الله حائری شیرازی بیان کرد: انسانی که از تذکر و امر به معروف و نهی از منکر خرسند شود و به حق اعتراف کند، در حقیقت ذلت باطنه دارد؛ ولی اگر کسی ناراحت شود در حقیقت در جایگاه شیطان قدم نهاده است، زیرا شیطان ذلت باطنی نداشت و در مقابل خدا گردن‌کشی کرد.

استاد حوزه افزود: مجتهدان باید کتبی برای مداحان انتخاب کنند تا مداحان مسایلی را در هیئت‌ها مطرح کنند که تقویت‌کننده اخلاق و اخلاص و بصیرت باشد.

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 577026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =