سایت وزارت ورزش نوشت: رییس فدراسیون کشتی، نتایج آزادکاران در المپیک ریو را موفقیت نسبی عنوان کرد و با اشاره به نتایج فرنگی‌کاران در المپیک لندن انتظارات از آنها را بیشتر دانست.

رسول رئیس فدراسیون کشتی، در نشست روسای فدراسیون‌ها با وزیر ورزش و جوانان، در گزارشی انتظار از نتایج کشتی فرنگی را با توجه به عملکردی که در المپیک 2012 لندن داشتند، بیشتر از دو مدال برنز دانست. او در عین حال توضیح داد که این افت نتایج تا حدودی قابل‌ پیش‌بینی بوده است.

خادم در بخش دیگری از تحلیلش در مورد کشتی‌فرنگی، به نحوه تمرینات تیم‌ملی اشاره داشت و گفت: محمد بنا، سرمربی این تیم به همراه کادر فنی با نوع عیاری که برای ارزیابی آمادگی جسمانی و تمرینات فنی بچه‌ها تنظیم کرده بودن،د کارشان را دنبال می‌کردند اما، در هنگام مسابقات متوجه شدند که این عیار با سیستم قانون فعلی کشتی فرنگی که مبارزه بیشتر در سرپا دنبال می‌شود، همخوانی ندارد. به همین دلیل کشتی‌گیران ما در حالت سرپا به لحاظ آمادگی جسمانی دچار مشکل شدند و نتایجی که انتظار داشتیم در رشته فرنگی رقم نخورد اما این نتیجه‌ای هم که اتفاق افتاده است بعد از المپیک 2012، بهترین نتیجه کشتی فرنگی در المپیک‌ها به حساب می‌آید.

به گفته رسول خادم ممکن است این نتایج فرصتی برای نسل جدیدی از کشتی‌گیران فرنگی باشد که به قهرمانان با تجربه نزدیک شده‌اند و می‌توانند در آینده موفقیت‌های زیادی به دست بیاورند.

رسول خادم در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت مسابقات انتخابی اشاره کرد و گفت از آن‌جا که ایمان داشته روش انتخابی به تقویت تیم ملی کمک خواهد کرد، ریسک برخی نتایج را پذیرفته است.

رئیس فدراسیون کشتی تاکید کرد که رقابتهای انتخابی در کشتی‌فرنگی هم باید با قوت و جدیت دنبال شود.

او در تحلیل نتایج تیم کشتی‌آزاد، به تضییع حق رضا یزدانی اشاره کرد و گفت که اگر غیر از این بود دستاورد این تیم می‌توانست بیشتر از یک طلا، یک نقره و یک برنز باشد: رضا یزدانی استخقاق مدال داشت اما شرایط داوری که واقعا آزاردهنده بود و برای کشورهای دیگری چون ایتالیا و پورتوریکو هم اتفاق افتاد، باعث شد این کشتی‌گیر شایسته که او را یک پای فینال می‌دانستیم، به حقش نرسد.

خادم با اشاره به جدیت و انگیزه‌ای که یزدانی برای درخشش در المپیک داشته از او به نیکی یاد کرد. رئیس فدراسیون کشتی همچنین از فدراسیون پزشکی ورزشی که یزدانی مصدوم را به المپیک رساند، قدردانی کرد.

41257

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 577376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =