در روزهای اخیر و در هفته دوم شهریورماه، افزایش نرخ بلیت اتوبوس‌های بین شهری باعث گلایه مردم شده ولی هنوز کسی مصوبه‌ای رسمی در این‌باره منتشر نکرده‌است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، افزایش ناگهانی نرخ بلیت اتوبوس های بین شهری مسافربر، باعث گلایه مندی مسافران و شهروندان شده است. در برخی از مسیرها، گرانی بلیت اتوبوس تا 25 درصد رسیده و از 18 هزار تومان به 22 هزار تومان بالغ شده است.
مشاهدات میدانی خبرنگار ما حاکی از این است در برخی مسیرها البته گرانی بلیت اتوبوس ها همچنان در میانگین 20 درصد باقی مانده است.
یکی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم هم در این باره نوشته: خواهشا گزارشی در خصوص گرانی بد موقع بلیط اتوبوسهای بین شهری تهیه کنید انصاف نیست بخدا. به چه دلیلی بلیط 20درصد گران شده است؟ مگه حقوق کارمندان و کارگران را هم وسط سال زیاد می کنند؟؟ این در حالی است که اول سال هم بلیطها گران شدند و بازهم دوباره بلیط 20درصد گران شده است.

یافته ها نشان می دهد نرخ‌های بلیت اتوبوس بین شهری از تاریخ ۱۷ شهریورماه امسال در مسیر‌های مختلف افزایش یافت و به طور متوسط ۲۰ درصد گران‌تر شد و نرخ‌‌های جدید برای اعمال در اختیار شرکتهای مسافربری قرار گرفت..
هر چند هنوز برخی شرکت‌های تعاونی اتوبوس‌رانی تابع شرایط رقابتی نرخ‌های خود را کاهش داده‌اند تا در رقابت با دیگر شرکت‌ها و حتی سیستم حمل و نقل ریلی خصوصاٌ در ایام غیر پیک مسافر بیشتری جذب کنند، ولی به طور معمول در مسیرهای پرمسافر، شاهد افزایش نرخ حمل و نقل هستیم.
این در حالی است که طبق بخشنامه جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، هر گونه افزایش بهای خدمات و کالاهای عمومی باید با مصوبه هیات دولت انجام شود. سایت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و وزارت راه و شهرسازی درباره افزایش قیمت بلیتها تاکنون مصوبه ای را منتشر نکرده و مشخص نیست این افزایش با مصوبه چه کسی انجام شده. متاسفانه پیگیری خبرنگار ما برای کسب مصوبه ای که اجازه افزایش نرخ بلیت اتوبوسها را می داد، به نتیجه ای نرسید و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای پاسخگو نبود.

همچنین شرکتهای مسافربری مستقر در پایانه های تهران هم از ارائه مصوبه افزایش نرخ بلیت اتوبوسها به خبرنگار ما خودداری کردند.

 

46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 577697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • معلم بازنشسته IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    27 0
    چپ و راست گرانی و همینطور تورم در حال پایین آمدن ... ؟
  • بی نام IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    21 0
    چه قدر مردم اذیت می کنید آخه؟؟
  • امین A1 ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
    3 0
    هر کی هرچی بتونه از ملت میکنه سر گردنس