قدرت الله علیخانی می‌گوید: عارف چهره دانشگاهی و علمی خوبی است اما فراکسیون امید می‌توانست منسجم‌تر عمل کند.

قدرت الله علیخانی که در کافه خبر خبرگزاری خبرآنلاین حضور یافته بود، درباره ارزیابی عملکرد محمدرضا عارف در مجلس شورای اسلامی گفت: دکتر عارف چهره دانشگاهی و علمی خوبی است اما فکر می کنم فراکسیون امید می توانست منسجم تر عمل کند و هم فراگیری اولیه را تداوم بدهد.

وی افزود: عارف شایستگی هایی داشته و دارد. به هر حال در ایام انتخابات سفرهای زیادی کردند و در موفقیت  حاصله اثر گذار بودند اما یک برداشت نه چندان درست شکل گرفت و آن این بود که هر کس مورد حمایت لیست امید بوده، با اصلاح طلبان است. در حالی که فلسفه لیست امید این بود که در نبود اصلاح طلبانی که رد صلاحیت شده بودند، برای جلوگیری از ورود تندروها علاوه بر اصلاح طلبان باقی مانده در صحنه از میانه روها و اصولگرایان معتدل هم حمایت شود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب یادآور شد: درست است که از لیست امید 168 نفر به مجلس آمدند اما به معنی اصلاح طلب حدود 103 تا 105 نفر بودند. البته اینکه تندروهای زیادی حذف شدند و دولت فضای تنفسی در مجلس جدید پیدا کرد، خود موفقیت است.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا می شد بر سر ریاست مجلس تفاهم کرد؟ اظهار کرد: وقتی آقای کدخدایی که در مجلس یکپارچه اصولگرا برای عضویت در شورای نگهبان رای نمی‌آورد اما در مجلس دهم با رای اصلاح طلبان مجلس و با رای بالا نفر اول می شود، آیا نمی شد برای ریاست مجلس تفاهم کرد تا آثار خودش را در کمیسیون ها و ارکان مجلس بهتر نشان دهد؟

متن کامل گفتگو را اینجا بخوانید. 

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 577789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =