معماری موسوم به پاسکال راه خود را در سری جدید محصولات انویدیا با Tesla P4 و P40 به خوبی باز می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین، این دو محصول برای هوش مصنوعی و یادگیری عمیق/Deep Learning طراحی‌شده است.

محصول Tesla P40 شامل 12 میلیارد ترانزیستور / 3840 CUDA cores برای شناسایی واژه‌های ادا شده، تصاویر و متن از کاربر به ابزار است.

هوش مصنوعی به گفته جن-هسون هوآنگ مدیر اجرایی انویدیا باعث شده تا نیاز به 10 برابر سرعت محاسبه در مقایسه با سال گذشته احساس شود و به همین خاطر تراشه‌های مبتنی بر پاسکال برای این کار ساخته‌شده‌اند.

از ترجمه هم‌زمان اسکایپ تا پیش‌بینی نیازهای یک کودک در بیمارستان؛ همگی مبتنی بر هوش مصنوعی/AI شده است و سنسورهای مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند کمک‌کننده باشد و این سنسورها برا پایه تراشه‌هایی مانند تراشه‌های جدید انویدیا مستقر می‌شوند تا در سریع‌ترین زمان ممکن بتوانند زبان ماشین و انسان را ضمن تجزیه‌وتحلیل به یکدیگر نزدیک‌تر کند.

گفته می‌شود یک سرور مجهز به یک کارت گرافیک دارای Tesla P4 به‌اندازه 13 سی پی یو برای لود کردن یک تسک ویدئویی کار انجام می‌دهد و بنابراین 8 برابر کمتر مصرف انرژی دارد. (P40 درمجموع 250 وات مصرف انرژی دارد)

محصول Tesla P40 حداکثر 47 ترا-عملیات بر ثانیه / TOPS با دستورالعمل محاسباتی 8 بیتی لودینگ دارد. بنابراین یک سرور با هشت tesla P40 می‌تواند جایگزین 140 سی پی یو روی سروری باشد که 650 هزار دلار هزینه دارد و با 5 هزار دلار می‌توان پرفورمنس سرور 650 هزار دلاری را در اختیار گرفت.


Nvidia Tesla P4 graphics card / عکس زیر
 

 

Nvidia Tesla P40 / عکس زیر

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 578783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =