معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند از راه‌اندازی نخستین علمک فیبر نوری در منطقه، با مشارکت سازمان منطقه آزاد اروند و مخابرات استان خوزستان خبر داد.

موعود شمخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرآنلاین در آبادان اظهار کرد: سازمان منطقه آزاد اروند با مشارکت شرکت مخابرات استان خوزستان در جهت توسعه زیرساخت‌های شهری و روستایی منطقه، اقدام به شروع عملیات طراحی، اصلاح و گسترش شبکه فیبرنوری به عنوان مطلوب ترین و مناسب‌ترین محیط انتقال در عرصه ارتباطات مخابراتی در سال ۹۵ کرد.

وی افزود: عملیات نصب علمک‌های فیبر نوری،  پس از طی مراحل طراحی و تقویت شبکه اصلی در فاز اول، ویژه اتصال ادارات، انجام شد.

معاون فنی و امور زیربنایی خاطر نشان کرد: در سالی که به نام سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام وعمل» نامگذاری شده است، تحول در زیر ساخت‌های شهری و توسعه آن در منطقه آزاد اروند یکی از اقدامات مهم و استراتژیک در این منطقه محسوب می‌شود.

شمخانی تاکید کرد: در این پروژه، ۹۵ درصد از کابل‌ها و تجهیزات اساسی، از کارخانجات داخلی تهیه شده است و تنها پنج درصد از خارج از کشور به علت عدم امکان تامین داخلی، فراهم شده است.

وی در پایان عنوان کرد: پروژه فوق از مجموع عملیات «مدیریت زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات» از زیر مجموعه "معاونت  فنی و امور زیربنایی" است که  هوشمندسازی شبکه حمل و نقل ، اصلاح و گسترش شبکه نامبرینگ، هوشمند سازی دروازه‌های ورودی  منطقه‌، تقویت شبکه تلفن همراه و گسترش سطح دسترسی به اینترنت از دیگر پروژه‌های در دست اقدام است که در آینده نزدیک اطلاعات تکمیلی هر پروژه اطلاع رسانی خواهد شد.

۴۶

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 578815

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =