بیانیه خزانه داری آمریکا علیه ایران، واکنش هیات ایرانی را برانگیخت.

محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی و شمس الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی که برای شرکت در اجلاس بهاره صندوق بین المللی پول و بانک جهانی در واشنگتن به سر می برند، در نشست کمیته پولی و مالی بین المللی شرکت کردند.

گایتنر، نماینده خزانه داری آمریکا، به مناسبت این نشست، بیانیه ای صادر کرد. وی ضمن اشاره به موضوعات چشم انداز اقتصاد جهانی و چالش های پیش رو، رشد متوازن و پایدار و اصلاحات مالی مورد نظر، در بخشی از این بیانیه با اشاره به موضوع مبارزه با پولشویی و تروریسم بین المللی به فعالیت های گروه ویژه مبارزه با پولشویی (FATF(Financial Action Task Force در سال های اخیر اشاره کرد و از تهدیدهایی در این مسیر با اشاره به ایران یاد کرد.

هیات جمهوری اسلامی ایران نیز به طور همزمان در پاسخی که توسط  نماینده کشوری گروه در جلسه مذکور قرائت شد به این ادعا پاسخ داده و ضمن رد آن تاکید کرد که مقامات مسئول مربوطه در این زمینه در کشور به خصوص در سال های اخیر همکاری های نزدیک و مذاکرات متعددی با FATF و صندوق بین المللی پول به عمل آورده است. مضافا" آن که نه تنها مبارزه با پول شویی به شکلی قانون مند و سازماندهی شده  در ایران در دست اقدام است بلکه لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم نیز در دولت تصویب شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 57894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =