شمخانی: شورای‌عالی‌ امنیت‌ دربارهFATF به جمع‌بندی رسید

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان این که این شورا در FATF به جمع بندی رسیده است گفت: جمع بندی درباره این معاهده در راستای منافع ملی است و غیر از این هم نمی تواند باشد.

علی شمخانی عصر چهارشنبه این مطلب را در جمع خبرنگاران در حاشیه آئین ختم خواهر معاون اجرایی رئیس جمهوری در پاسخ به این سوال که آیا شورای عالی امنیت ملی در موضوع FATF به جمع بندی رسیده است؟ اظهار داشت.

وی همچنین در این باره که آیا این جمع بندی مثبت بوده است، گفت: جمع بندی شورای عالی امنیت ملی زمانی اجرایی می شود که مورد امضا، تایید و توشیح رهبر معظم انقلاب قرار گیرد و چون به این مرحله نرسیده است نمی توانم نکته ای را بگویم.

شمخانی در پاسخ به این سوال که گفته شده شنبه هفته آینده قرار است در این خصوص به مجلس بروید و به نمایندگان توضیح دهید گفت: من چنین چیزی را نشنیده ام.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا FATF باید به تصویب نمایندگان مجلس برسد گفت: بعضی ها این نظر را داشته و بیان می کنند. مجلس کار خودش را می کند و شورای امنیت ملی هم کار خودش را انجام می دهد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به این سوال که آیا این کار را ضروری می دانید که این معاهده بین المللی به تصویب مجلس برسد گفت: من نمی توانم نظر فنی بدهم. طبیعتا هر چه اجماع در این باره بیشتر شود، در آتیه مشکلاتش کمتر خواهد بود و مجلس هم نقش محوری در کشور دارد.

اهم اظهارات دبیر شورای عالی امنیت ملی را به نقل از ایرنا بخوانید؛

*{در این باره که آیا این جمع بندی شورای عالی امنیت را شما در راستای منافع ملی می دانید}: حتما در راستای منافع ملی است و در شورا مگر چیزی غیر از این می بینید و غیر از این نمی تواند در شورا شکل بگیرد. 

*{ در پاسخ به سوال دیگری در این باره که نیروی دریایی آمریکا درخواست داده با ایران در خلیج فارس تعامل داشته باشد}: این یک موضوع جدید نیست. موضوعی است که سال هاست مطرح می کنند. مهم این است که بدانیم و بدانید که با بعضی از خطوط تبلیغاتی که در خلیج فارس مطرح شد که شناورهای نیروی سپاه در تنگه هرمز تحرکات تحریک کننده داشتند یا به هواپیماهایی که نزدیک حریم هوایی ایران شده اند هشدار پدافندی گرفتند، روشن شد آنها به دنبال این هیاهوی رسانه ای، دنبال یک اقدام بی خاصیتی به نام ارتباط هستند.

*اصولا حضور نیروهای آمریکایی در خلیج فارس یک حضور فاقد پشتوانه حقوقی و بین المللی و خلاف خواسته ملت های منطقه است و بحث این موضوع بحث اشتباهی است. رسانه های ما باید هوشیار باشند که در یک هیاهوی رسانه ای عمق و پشت یک هیاهویی را قبل از این که محلی برای پژواک آن باشند، ارزیابی و بعد موضع گیری کنند.

*کشورهایی که نیروی نظامی قوی نداشتند پیشرفت بیشتری داشتند، البته گوینده این حرف، حرفش را پس گرفت و گفت که من چنین چیزی را نگفتم و دفتر ایشان هم یک بیانیه داده است. اصلا صلح بدون قدرت و امنیت بدون قدرت امکان پذیر نیست؛ این قدرت چه بخواهد در یک خانواده و یا در یک فرد یا چه در یک حکومت شکل بگیرد. مگر می شود در قرن 21 بدون قدرت نظامی، آن هم در منطقه خاورمیانه امنیت داشت، این امکان ندارد. 

*حداقلش اینکه تحریک هایی که توسط تکفیری ها در اطراف مرز ما صورت می گیرد و در کنار حضور گسترده غربی ها و آمریکایی ها و حضور ناوهایشان در خلیج فارس و یا چنگ و دندان نشان دادن رژیم صهیونیستی به کشورهای مستقل منطقه، این را ایجاب می کند و بدون نیروهای مسلح قدرتمند و رو به اقتدار نمی توان زندگی کرد.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 579306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =