ایران نوشت: پرونده دو پسر جوان که برای سرقت خودروی «کیا اسپورتیج»، پسر جوانی را کشته بودند، با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد. این درحالی است که جسد قربانی جنایت که سوزانده شده بود، هرگز پیدا نشد.

رسیدگی به پرونده این قتل هولناک از 29 مهر سال 93 و با اعلام شکایت مرد میانسالی مبنی بر ناپدید شدن پسرش- بهنام- آغاز شد. آن‌طور که مرد میانسال می‌گفت: بهنام برای فروش خودروی اسپورتیج به دو جوان ناشناس از خانه خارج شده و دیگر برنگشته وبه طورمرموزی ناپدید شده بود.

به دنبال این شکایت، بازپرس حسین پوراز شعبه پنجم دادسرای جنایی تهران دستور تحقیق در این باره را صادر کرد. چند روز بعد از این ماجرا نیز خودروی اسپورتیج ردیابی وراننده‌اش بازداشت شد.اما او  مدعی بود هیچ اطلاعی از سرنوشت بهنام ندارد. ولی سرانجام دربازجویی‌های فنی، پلیسی به قتل مالک خودروی گرانقیمت اعتراف کرد و مدعی شد با همدستی یکی از دوستانش به نام پیام، پسر 27 ساله را ربوده ودرفرصتی مناسب اورا به قتل رسانده‌اند.

متهم به قتل درباره جنایت گفت: مدتی بود من و پیام نقشه سرقت خودروهای گرانقیمت را کشیده بودیم. برای اجرای نقشه‌مان به غرب کشور رفتیم و یک کلت ساچمه‌‌زنی و یک شوکر خریدیم. ما از طریق آگهی فروش خودرو در روزنامه‌ها، طعمه هایمان را انتخاب می‌کردیم. به خاطر اینکه قبلاً دریک نمایشگاه خودرو کار می‌کردم با فروشنده خودرو حرف می‌زدم و پیام هم آبمیوه مسموم را تهیه می‌کرد و در فرصت مناسب به فروشنده می‌خوراند. قبل از این حادثه، چند نفر را برای سرقت خودرویشان انتخاب کردیم اما هربار به خاطر ظنین شدن فروشنده‌ها موفق به سرقت نشدیم. تا اینکه آگهی فروش یک خودرو اسپورتیج را در روزنامه دیدیم و قرار گذاشتیم. بعد با فروشنده برسر 140 میلیون تومان توافق کردیم و با مبلغی پیش‌پرداخت، قولنامه تنظیم شد. روز حادثه از بهنام خواستیم قولنامه را هم با خودش بیاورد تا هیچ سرنخی از خودمان به جا نگذاریم. لحظاتی بعد از اینکه سوار خودرواش شدیم، بهنام را با خوراندن آبمیوه مسموم کردیم تا اینکه بیهوش شد. از آنجا که بهنام ما را دیده بود، تصمیم گرفتیم او را به قتل برسانیم. پیام گلویش را فشار داد. من هم یک پلاستیک روی سرش کشیدم و با مشت چند ضربه به سرش زدم تا اینکه مرد. بعد از کشتن بهنام مدارک خودرو، ساعت‌مچی و پول‌هایش را برداشتیم و جسدش را داخل صندوق عقب گذاشتیم. از آنجا که به منطقه گرمسار آشنایی داشتم تصمیم گرفتیم جسد را به بیابان‌های اطراف آنجا ببریم. در میانه راه چهار لیتر بنزین هم خریدیم و وقتی به مکان مورد نظر رسیدیم، جسد را در فرصتی مناسب آتش زده و به تهران برگشتیم.

به دنبال اعتراف‌های هولناک پسرجوان، همدستش هم بازداشت شد. سپس تیمی از کارآگاهان برای کشف جسد پسر جوان، راهی محل مورد نظر شدند. اما در تجسس‌های گسترده جز چند لکه خون، در اطراف محل جنایت چیز دیگری به دست نیامد.

با تکمیل تحقیقات و  بازسازی صحنه جنایت توسط متهمان، روز گذشته بازپرس حسین‌پور، کیفرخواست علیه دو متهم جوان را صادر کرد. قرار است آنها بزودی در دادگاه کیفری استان محاکمه شوند.

47302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 579331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =