۰ نفر
۲۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۴:۱۸

این دو شخصیت سیاسی در صورتی که کلینتون تصمیم به عقب نشینی بگیرد به احتمال زیاد افرادی هستند که جای خالی او را پر میکنند.

به گزارش انتخاب، ديلي تلگراف در گزارشی نوشت: هفته هاست که اظهارات دونالد ترامپ و ستاد انتخاباتی اش درباره سلامتی هیلاری کلینتون به عنوان تئوری توطئه مطرح میشود.

 تحولات و اتفاقات روز یکشنبه که در جریان آن کاندیدای دموکرات ریاست حمهوری آمریکا به دلیل ذات الریه بستری شد روایت ها را تغییر داد.

علی رغم اطمینان بخشی های پزشکان هیلاری کلینتون در خصوص سلامت او، ترس ها و نگرانی ها از بابت سلامتی این کاندیدای ریاست جمهوری افزایش یافته و سوالاتی را در خصوص چرایی عدم افشای اطلاعات کامل در این مورد توسط او را مطرح کرده است.

لغو سفر این هفته کلینتون به کالیفرنیا موجب چرخش رقابت های انتخاباتی شده و سوالاتی را برای دموکرات ها ایجاد کرده است: اگر کلینتون مجبور به ترک رقابت های انتخاباتی به دلیل بیماری اش شود چه میشود؟

کلینتون تنها زمانی میتواند به عنوان یک کاندیدا تعویض شود که خودش چنین تصمیمی بگیرد. در این مرحله هیچ کس به او چنین پیشنهادی نمیکند.

با این حال دیوید شاستر روزنامه نگار الجزیره آمریکا و شبکه MSBC در توییتر خود نوشت: افشای ذات الریه هیلاری کلینتون ضرورت تشکیل جلسه "همایش ملی دموکرات ها" را برای جانشیتی کلینتون را افزایش داده است.

یک منبع در این باره گفته است : این حزب قرار است نشستی اضطراری برای تعیین جانشین های احتمالی ترتیب دهد اما تاکید بر انتخاب یک کاندیدای جدید تنها در شرایطی اتفاق می افتد که کلینتون خودش تصمیم به عقب نشینی بگیرد.

شاستر گفته: ما میتوانیم احتمالات را در نظر بگیریم و استدلال کنیم و با هیلاری کلینتون نیز رایزنی کنیم اما بر اساس آیین نامه همایش ملی دموکرات ها، کاندیداتوری حزب هم اکنون به طور کامل به او سپرده شده است.

چه اتفاقی می افتد اگر کلینتون عقب نشینی کند؟

جو بایدن و برنی سندرز در صورتی که کلینتون تصمیم به عقب نشینی بگیرد به احتمال زیاد افرادی هستند که جای خالی او را پر میکنند.

بر اساس قوانین حزب دموکرات ، کمیته ملی مسئول پر کردن این جای خالی است. مقامات حزب هر یک یک رای در نشست ویژه دارند و برنده کسی است که بیشترین را رای را کسب کند.

هیچ امتیاز ویژه ای برای معاون اول هیلاری کلینتون تیم کین یا حتی برای برنی سندرز به عنوان نزدیک ترین رقیب کلینتون در رقابت های درون حزبی وجود ندارد.

اگر هر کس به جز تیم کین انتخاب شود او به عنوان معاون اول باقی خواهند ماند.

همه اینها در حالی است که احتمال خروج کلینتون از رقابت های انتخاباتی چند ماه پیش پس از افشای ایمیل های او بالا رفته بود. در آن زمان جو بایدن به عنوان محتمل ترین جانشین کلینتون مطرح بود.

بیماری کلینتون و ... آن سرفه

کلینتون قبلا نیز برای مشکلات جدی سلامتی اش در صدر اخبار قرار گرفته بود. در دسامبر سال ۲۰۱۲ او به دلیل لخته شدن خون در مغزش تحت جراحی قرار گرفت.

در نامه ای که توسط پزشک او در ماه جولای ۲۰۱۵ منتشر شذ کلینتون را در شرایط سلامتی عالی توصیف کرد و گفته شد او برای حضور در کاخ سفید در بهترین شرایط قرار دارد. این نامه وضعیت درمانی او را دارای پرکاری تیروئید و آلرژی فصلی عنوان کرده بود.

کلینتون هفته گذشته در جریان یکی از نشست های انتخاباتی اش سرفه های شدیدی کرد. این مساله توسط اعضای ستاد انتخاباتی اش به دلیل آلرژی فصلی عنوان شد و توسط خود کلینتون به دلیل صحبت کردن زیاد.

دکتر ویلیام شفنر متخصص بیماری های عفونی در دانشگاه وندربلیت به اسوشیتد پرس این احتمال وجود دارد این ها علایم عفونت ویروسی به دلیل آلرژی های کلینتون باشد.

دونالد ترامپ در توییتر خود در این رابطه نوشت: «رسانه های اصلی هرگز سرفه ها یا هک شدن های کلینتون را تا زمانی که این مساله به طور جدی در شبکه های اجتماعی داغ نشود پوشش نمی دهند. اینجا چه خبر است؟»

یک پزشک دیگر به اسوشیتدپرس گفته است: کلینتون از آنتی هیستامین ها که موجب خشک شدن میشوند و خشک کننده هایی که آب بدن را جذب میکند و موجب گرمازدگی است استفاده کرده است.

او اضافه کرده که همه اینها میتواند منجر به تنگی نفس و دیگر علائم ذات و الریه شود و همه اینها در کنار هم میتوان شاخص هایی برای ضعیف شدن او در روز یکشنبه باشد.

چقدر این ذات الریه جدی است؟

ذات الریه همان عفونت ریه است. این عفونت غالبا باکتریایی است که بعد از ابتلا به ویروس آنفولانزا و سرماخوردگی ایجاد میشود.

در انگلیس از هر ۱۰۰۰ بزرگسال ،۸ نفر آنها به این بیماری در هر سال دچار میشوند. این بیماری میتواند در هر سنی افراد را درگیر کند و میتواند برای جوانان یا پیرها مشکلات جدی تری ایجاد کند.

دکتر آمش ادلجا متخضض بیماری های عفونی و عضو ارشد مرکز امنیت بهداشتی پیتزبورگ گفته سرفه یکی از نشانه های اصلی بیماری ذات الریه است.

ذات الریه هشتمین دلیل مرگ و میر در آمریکاست و برای بیشتر افراد ی هفته یا بیشتر طول میکشد تا بهتر شوند.

تردید در خصوص سلامتی کاندیداها در خلال تبلیغات انتخاباتی چیز جدیدی نیست. شایعاتی در باره سلامتی فرانکلین روزولت در روزهای پایانی کمپین انتخاباتی سال ۱۹۴۴ مطرح شد اما او با انرژی ستاد انتخاباتی خود را ادامه داد. دستیاران او سکوت در مقابل افشای بیماری قلبی روزلت احتمال مرگ او تا پایان سال را مدیریت کردند.

از آن زمان به بعد، رونالد ریگان، باب دول و سناتور جان مک کین به عنوان کاندیداهای جمهوری خواه در خصوص سلامتی شان مورد سوال قرار گرفتند. مک کیم کانددیای شکست خورده سال ۲۰۰۸ پذیرفت که روزنامه نگاران به گزارش ۱۱۷۳ صفحه پزشکی او بعد از اینکه نگران های آنها در خصوص ا حتمالا سرطان او افزایش بافته بود دست پیدا کنند.

استراتژیست های سیاسی میگویند کمپین کلینتون باید در مقابل نگرانی های مربوط به سلامتی او سرشان را بالا بگیرند تا این معضل خل شود. بود جکسون اسراتژیست ویرجینیایی دموکرات گفته این جمله پزشک کلینتون در مورد خوب بودن حال او شروع خوبی است. او گفته این حائثه نیازمند شفافیت بیشتر از سوی ستاد انتخاباتی کلینتوئن در باره سلامت اوست. من فکر میکنم این کار آنها بهترین کار بود.

دونالد ترامپ در این راستا به افشای اطلاعات مربوط به سلامتی و سوابق پزشکی اش دعوت شده است. در توییتر گفته شده ترامپ ۷۰ سال دارد و هیلاری کلینتون نیز همین حدود. سلامتی همیشه یکی از موضوعات انتخابات مشروع بوده. الان به یک معضل مهم تبدیل شده است.

در ماه دسامبر پزشک ترامپ در نامه ای کوتاه که در رسانه های نیز منتشر شد گزارش آزمایش های اخیر فشار خون او را شرح داد و نوشت او به طرز حیرت انگیزی در شرایط عالی به سر میبرد و اینکه او سلامت ترین فردی است که تا کنون به عنوان نامزد انتخاباتی منتخب شده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 579390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =