عباس سلطانیان معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان البرز در حاشیه نشست تبیین اهداف و برنامه های اداره تکنولوژی و گروه های آموزشی استان البرز از افزایش ساعات درسی گروه های آموزشی خبر داد.

به گزارش خبر آنلاین البرز، عباس سلطانیان با اعلام این خبر گفت: بر اساس نگاه و اهداف بیان شده وزیر آموزش و پرورش در سخنرانی روز گذشته در سال 93 نقشه راه اجرای سند تحول رونمایی شد و امسال 156 برنامه براساس سند تحول طراحی و اجرا شده است.
وی افزود: سند تحول دارای 6 زیرنظام است که ارکان تعلیم و تربیت کشور را تشکیل می‌دهند. به عنوان مثال زیرنظام فضا و تجهیزات تاکید دارد فضاهای آموزشی مناسب باشد که متاسفانه تنها دو سوم فضاهای ما استاندارد است.
سلطانیان گفت:در همین راستا و بر اساس آسیب شناسی های انجام شده با همکاری سرپرستان آموزشی به این نتیجه رسیده ایم که ساعات آموزشی در تمام گروه های آموزشی باید افزایش یابد و بر همین اساس از 1508 ساعت آنرا به 1652 ساعت ارتقا داده ایم.
وی تصریح کرد: سه گروه آموزشی تحصیلی جهت ارتقاء و توسعه بیشتر در سال تحصیلی جدید،با ارتباط نزدیک تر حوزه ستادی و نظارت و بحث و بررسی عملکردی می توانند در بالابردن کیفیت و خروجی اقدامات این اداره کل گام بردارند.
عباس سلطانیان افزود: ارتباط موثر و مشارکت معلمان و سرپرستان آموزشی ف سرگروه های آموزشی با مراکز علمی و براساس برنامه تدوین شده و تقویم ارائه شده میسر خواهد بود و هیچ مدیر و کارمند بی برنامه ای برای این سیستم موضوعیت ندارد.
وی گفت: همکاری نزدیک با انجمن علمی بسیار ضروری است و باید این پتانسیل در گروه های آموزشی به کفایت مورد بهره برداری واقع شود.
سلطانیان همچنین با تاکید براهمیت کلاس های ضمن خدمت معلمان گفت: مدیران مدارس با اولویت حضور سرگروه های درسی استان می توانند زیرمجموعه هارا نیز پوشش دهند. بررسی و تحلیل مسابقات کشوری نشان داده است که آموزش ها توفیقاتی را نیز در بر داشته است اما پتانسیل استان البرز بیش از اینهاست .
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بررسی منابع درسی در کلاس درس همکاران را نیز مقوله ای مهم و کلیدی خوانده گفت: این آسیب شناسی باید توسط سرگروه های آموزشی انجام شده در کنار پالایش وضعیت دبیران اعلام شود. تدوین برنامه های کیفی جهت رفع مشکل دروس آموزشی بسیار مهم است و در فرآیند ندریس فیادگیری و یاد دهی اثر مستقیم خواهد گذاشت.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 579440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =