حسین جابری انصاری معاون وزیر امور خارجه در کنفرانس خبری در مسکو اعلام کرد: استفاده ابزاری از تروریسم که به سیاست برخی از بازیگران تبدیل شده، اشتباه است و خود پیامدهای آن را خواهند دید.

به گزارش خبرآنلاین، جابری انصاری روز پنجشنبه در پایان سفر سه روزه خود به مسکو که برای انجام مذاکره در باره اوضاع منطقه انجام گرفت، در نشست مطبوعاتی با حضور خبرنگاران رسانه های مختلف در خبرگزاری روسیا سگودنیا، گفت: با توجه به گستردگی و عمق تحولات در خاورمیانه، انجام رایزنی های همیشگی بین تهران و مسکو ضروری تر از همیشه است.

وی در باره مذاکرات با میخائیل بوگدانف همتای خود و نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه، اظهار کرد: در گفت وگوی چهار ساعته، اوضاع سوریه، بحران یمن و نیز مسائل عراق، بحرین، فلسطین و لیبی بررسی شد و با توجه به راهبرد سران دو کشور تلاش می کنیم، همگرایی های منطقه ای را افزایش دهیم.

معاون وزارت امور خارجه ایران تاکید کرد: ایران مذاکره را تنها راه برون رفت خاورمیانه از بحران های کنونی می داند و راهبرد سیاسی جمهوری اسلامی در این مسیر همچنان ادامه می یابد.

وی افزود: بحران هایی که اکنون در منطقه عربی خاورمیانه شاهدیم، راه حل نظامی ندارد و فقط باید از مسیر سیاسی و گفت وگوهای بین طرف های درگیر از شرایط کنونی خارج شود که ایران از این رویکرد پشتیبانی می کند و آن را همچنان ادامه خواهد داد.
جابری انصاری با اشاره به هماهنگی تهران و مسکو در باره بحران های خاورمیانه، تاکید کرد: اصل ضروری دیگر مبارزه با تروریسم است که به مشکلی بزرگ برای منطقه، همه جهان تبدیل و به عامل افزایش بی ثباتی تبدیل شده است.

جابری انصاری که در چارچوب رایزنی با مقام های روسی به مسکو سفر کرد، افزون بر دیدار با همتای روس خود، در مذاکره با لئونید رشتنیکوف ژنرال سابق و رئیس مرکز مطالعات راهبردی روسیه (ریسی) در مسکو دیدار و در باره زمینه های روابط دوجانبه و منطقه ای ایران و روسیه و همچنین همکاری ها با این موسسه گفت وگو کرد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 579512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =