پایه های مالیاتی پس از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها افزایش می یابد.

علی عسکری، رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور صبح امروز در نشست خود با خبرنگاران در خصوص برنامه های سازمان متبوعش برای همراهی با اجرای قانون هدفمندکردن یارانه ها گفت: در ابتدا باید پایه های مالیاتی جدید تعریف شود، همچنین ساختار مالیات های مستقیم از لحاظ قانونی باید اصلاح شود و مالیات هایی هم که به صورت پیمانه ای تعریف شده باید به صورت وظیفه ای اصلاح شود.

 وی افزود: با اجرای طرح هدفمندی یارانه ها و تدوین بسته هدفمندی انرژی، پایه های معافیت مالیاتی افزایش می یابد و برای این امر ما منتظر اعمال سبد قیمتی طرح هدفمندی یارانه ها به منظور اصلاح معافیت های مالیاتی هستیم.

 عسکری همچنین در مورد اخذ مالیات از دلالی مسکن گفت: با اجرای کد رهگیری اطلاعات معاملات مسکن را به صورت واقعی تر داریم اما بسیاری از افرادی که معاملات مسکن انجام می دهند همچنان کد رهگیری دریافت نمی کنند. معاملات وکالتی و یا پدر و فرزندی نیز این نقیصه را دارند.

وی افزود: برخی معاملات بعضی نهادها نیز بدون کد رهگیری انجام می شود که امید است آنها نیز پس از دریافت کد، اطلاعات معاملات خود را ثبت کنند.

عسکری از رسیدگی جدی به پرونده های مالیاتی معوق و افراد دارای بدهکاری مالیاتی در سال جاری خبر داد و گفت: تعداد پرونده های معوق مالیاتی بیش از 500 هزار پرونده است که مجموع رقم آنها به 6 هزار و 500 میلیارد تومان بالغ می شود. رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور خاطر نشان کرد: فهرست مودیان بزرگ از جمله تجار و بازرگانان در سال جاری مورد بازنگری قرار می گیرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 57977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۴:۲۸ - ۱۳۸۹/۰۲/۰۸
    0 0
    جناب آقای عسگری به اصلاح ساختار مالیتهای مستقیم اشاره نموده اید.بنده براساس وظیفه در سال 87 اضهارنامه ارایه دادم و همان مورد قبول واقع شد اما امروز که اسناد پرداخت آن را ارایه می دهم آنرا قبول ندارند و رسیدگی به آنرا به سال بعد موکول می کنند و مالیات را مجددا طلب می کنند آیا این روش برخورد با یک شهروند وظیفه شناس است . با خود فکر می کنم اگر آنروز اظهارنامه نداده بودم امروز دچار چنین مشکلی نبودم. شهروندی از شهر زنجان