باهم مروری بر مهمترین اخبار فناوری اطلاعات دنیا در روز شنبه 27 شهریور 1395 می‌کنیم:

خبرآنلاین:

شماره 1 - آمریکایی‌ها فکر می‌کنند روز اول اکتبر مدیریت و کنترل اینترنت را به‌دست پوتین خواهند داد و به همین دلیل مخالفت شدید خود با انتقال مدیریت ICANN را اعلام کرده و این موضوع به نبرد سیاسی در داخل مبارزات انتخاباتی آمریکا تبدیل‌شده است.

شماره 2 - زین پس سورس کد «وی چت» داخل فیس بوک مسنجر قرار می‌گیرد تا تحول بزرگی روی این پیام‌رسان موبایلی با کاربران اندوه چینی‌اش ایجاد کند.

شماره 3 - آی او اس 10 پس از ورود با استقبال چشمگیر روبرو شده است و این در حالی است که اپراتور تی-موبایل از کاربران خواسته تا فعلاً این سیستم‌عامل را روی آیفون‌های خود نصب نکنند.

شماره 4 - اف بی آی وارد داستان شرکت سرمایه‌گذاری Rothenberg Ventures  به رهبری جوان کاریزماتیک و البته کلاه‌بردار Mike Rothenberg می‌شود که 50 میلیون دلار پول سرمایه‌گذارها را به باد داده و اینک نام خود را Frontier Tech گذاشته است.

شماره 5 - با بیش از 100 میلیون گیمر، بازی League of Legends بزرگ‌ترین بازی دنیا شد.

شماره 6 - کمپانی مالی-اعتباری Square Capital متعلق به مؤسس توئیتر، جک دورسی، به استارتاپ های کوچگ کمک مالی می‌کند.

شماره 7 - گوگل برای جذب مشتری خدمات وب خود از سلاح مخفی علیه آمازون استفاده می‌کند. مغز متفکر این کار خانم دیان گرین مدیر بخش کلود گوگل است  که هفته گذشته توانست Evernote را با 200 میلیون کاربر مشتری خدمات تحت وب گوگل کند.

شماره 8 - سامسونگ آپدیت نرم‌افزاری را روی نوت 7 به اجرا گذاشته که گوشی با رسیدن به سقف 60 درصد دیگر شارژ نمی‌شود تا جلوی انفجار گرفته شود.

شماره 9 - آزمایش موفقیت‌آمیز پهپادهای پیک غذای گوگل در ویرجینیا تحول بزرگی به شمار می‌رود.

شماره 10 - کیوسک‌های رایگان وای فای در نیویورک که توسط کمپانی آلفابت سرویس‌دهی می‌شدند، به دلیل استفاده کاربران برای محتوای مستهجن، بسته شد.

 (عکس خبر: دیان گرین مدیر کلود گوگل)

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 580053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =