شعر فارسی آشکارترین جلوه‌ فرهنگی ادبی ایران است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهار محال و بختیاری با بیان اینکه شعر فارسی آشکارترین جلوه‌ی فرهنگی ادبی ایران است ضمن گرامیداشت یاد شاعر معاصر استاد محمد حسین شهریار به مناسبت روز شعر فارسی پیامی را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهار محال و بختیاری ، متن پیام مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به شرح زیر است:

بیست و هفتم شهریور ماه، روز درگذشت شاعر معاصر، سیدمحمدحسین بهجت تبریزی، متخلص به شهریار، در تقویم رسمی کشور به نام روز شعر فارسی نام گذاری شده است.

استان چهار محال و بختیاری از ظرفیت های بسیار در شعر و ادب برخوردار است و جایگاه و خاستگاه شعر گویشی کشور است و هرسال چندین فعالیت ادبی شاخص از جمله جشنواره ها ی ادبی را برگزار می کند و جا دارد روز شعر فارسی را به همه فارسی زبانان کشور تبریک عرض نمایم امیدوارم با نامگذاری روز پاسداشت شعر و ادب فارسی در سال ٢٠١٧ ظرفیتهای خوبی برای حوزه شعر و ادب فارسی ایجاد شود.

انتخاب روزهایی چنین در تقویم رسمی کشور، یادآور اهمیت پژوهش بر روی جنبه های مختلف شعر پارسی است . شعر فارسی را می‌توان آشکارترین جلوه‌ی فرهنگ ایرانی دانست

زبان و ادبیات فارسی به عنوان دومین زبان جهان اسلام و زبان حوزه فرهنگ و تمدن ایرانی، با هزاران آثار گران سنگ در زمینه های مختلف ادبی، عرفانی، فلسفی، کلامی، تاریخی، هنری و مذهبی همواره مورد توجه و اعتقاد ایرانیان و مردمان سرزمینهای دور و نزدیک بوده است. این زبان شیرین و دلنشین در دورترین نقاط جهان امروزه حضور و نفوذ دارد. همان هم باعث شده در تقویم رسمی کشور علاوه بر روز شعر فارسی، از سال جدید روز پاسداشت شعر و ادب فارسی نیز گنجانده شود این دو روز در حوزه شعر و ادب قطعا زمینه ساز و فرصت خوبی است علاوه بر بزرگداشت شعرا و مفاخر کشور در پاسداشت آن تلاش شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 580139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =