ایرنا نوشت: قربانقلی بردی محمداف، رییس جمهور ترکمنستان روز شنبه دومین فرودگاه عشق آباد با نام 'فرودگاه ترانزیت بین المللی عشق آباد' که بیش از 2 میلیارد دلار هزینه صرف ساخت آن شده است، را افتتاح کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از عشق آباد، وی ابراز امیدواری کرد که این فرودگاه ویژه ترانزیت مسافران بین المللی با دو ترمینال مسافربری بتواند با جابجایی مسافران جهان، ترکمنستان را به قطب ترانزیت منطقه تبدیل کند.

بردی محمداف با اشاره به راه اندازی بزرگ ترین فرودگاه بین المللی این کشور گفت: فرودگاه ترانزیتی عشق آباد با سازه جدید و پیشرفته ترین تجهیزات و با مساحت 17 هزار 174 متر مربع و با ظرفیت 1600 مسافر در ساعت، از امروز قادر است به همه نوع هواپیمای مسافری و باری خدمات ارایه کند.

براساس این گزارش، این فرودگاه ترانزیتی، شبیه به یک پرنده غول پیکر - نماد هواپیمایی ترکمنستان- است که در پنج طبقه طراحی شده است و قرار است سالانه 17 میلیون مسافر و بیش از 200 هزار تن بار تجاری و مسافری را جابجا کند.

این فرودگاه دارای یک باند سه هزار 800 و متری، ترمینال خطوط داخلی، مجموعه ترمینال خطوط خارجی و یک ترمینال باری است که از سال 2013 با یک قرارداد 2 میلیارد و 350 میلیون دلاری توسط شرکت ترکیه ای پلیمکس ساخته شده و امروز پایان یافته است.

52261 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 580264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =