شعار جهانی wHo شغل مناسب برای افراد ناتوان است

مدیرکل بهزیستی همدان گفت: شعار جهانی WHO شغل مناسب برای افراد ناتوان است و این بدین معنی است که با ایجاد بسترهای مناسب برای اشتغال معلولان می توان به آنها در جهت توانمندسازی کمک کرد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ نشست هم اندیشی خانه های کوچک معلولان ذهنی با حضور کارشناسان توانبخشی بهزیستی استان ها به میزبانی همدان برگزار شد.

حمید رضا الوند، مدیرکل بهزیستی استان همدان در این نشست بر نقش حوزه های سازمان در آگاه سازی و پیشگیری از معلولیت ها تاکید کرد وگفت: پیشبرد برنامه ها و موفقیت آنها نیازمند اجرای برنامه های تلفیقی و همکاری بین بخشی است و از طریق اجرای برنامه های مبتنی بر اجتماع می توان گامی موثر در پیشگیری از معلولیت ها برداشت.

وی با اشاره به باور اشتباه جامعه در خصوص متولی اشتغال بودن بهزیستی خاطر نشان کرد: بهزیستی بستر ساز اشتغال است و متولی اشتغال نیست.

مدیرکل بهزیستی استان همدان در ادامه به شعار سال "اقتصاد مقاومتی ، اقدام وعمل" اشاره کرد و گفت: تحقق شعار سال در سازمان بهزیستی به عنوان سازمانی حمایتی و خدمت رسان از راه بستر سازی حضور فعال جامعه هدف سازمان در اجتماع است چرا که از این طریق می توان ضمن توانمندسازی با ورود آنان به بسترهای مختلف از هزینه های گزاف نگهداری در مراکز نیز صرفه جویی کرد.

لازم به ذکر است دوره آموزشی نشست هم اندیشی خانه های کوچک معلولان ذهنی با حضور کارشناسان توانبخشی بهزیستی کشور در روزهای 27و 28 شهریورماه جاری به میزبانی بهزیستی استان همدان در حال برگزاری است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 580355

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =