واکنش داریوش مهرجویی به انتخاب «فروشنده» برای اسکار

کارگردان «دایره مینا» معرفی فیلم جدید اصغر فرهادی را به عنوان نماینده ایران در اسکار بهترین انتخاب دانست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، انتخاب «فروشنده» به عنوان نماینده ایران در اسکار هشتاد‌ونهم با رای حداکثری هیئت انتخاب با واکنش‌های متفاوتی روبه‌رو شده است. در تازه‌ترین نمونه داریوش مهرجویی کارگردان کهنه‌کار سینمایی ایران اثر تازه فرهادی را لایق این انتخاب دانست.

او در این زمینه گفت: «با اینکه موفق نشدم تمام هشت فیلم فهرست اولیه هیأت معرفی فیلم ایرانی به اسکار را ببینم اما معتقدم انتخاب فیلم «فروشنده» با توجه به ویژگی‌های فیلم و اعتبار و جایگاه اصغر فرهادی بهترین انتخاب است. معرفی فیلم «فروشنده» به عنوان نماینده ایران در مراسم اسکار سال 2017 انتخابی شایسته و درست بود. به اعتقاد من فیلم تازه اصغر فرهادی اثری شسته و رفته و نماینده درست و حسابی برای سینمای ایران است و لایق این انتخاب. اگرچه معتقدم «فروشنده» به لحاظ شخصیت‌پردازی جای کار بیشتری دارد اما در مجموع فیلم خوبی است و نماینده‌ای شایسته از سینمای ایران در آکادمی اسکار است.»

در بخشی از فیلم «فروشنده» به کارگردانی فرهادی شخصیت عماد در کلاس درس فیلم «گاو» اثر داریوش مهرجویی را برای شاگردان خود نمایش می‌دهد. مهرجویی پیش از این درباره استفاده از تصاویر فیلم «گاو» در «فروشنده» به خبرآنلاین گفته بود: « این کار خوبی بوده که آقای فرهادی انجام داده و فیلم را در سکانسی در مدرسه برای بچه‌ها نمایش داده است.» (اینجا)

ایران نخستین بار با فیلم «دایره مینا» به کارگردانی داریوش مهرجویی پا به رقابت‌های اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان گذاشت.

58241

کد خبر 580547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    24 3
    اگرچه معتقدم «فروشنده» به لحاظ شخصیت‌پردازی جای کار بیشتری دارد شما در مورد جای کار بیشتر شخصیتهای چند فیلم آخر خودتون نظری ندارید؟؟ نارنجی پوش و ... رو عرض می کنم
  • حسین IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    5 12
    جدای از دعواهای گروههای سیاسی بر سر فیلم فروشنده این فیلم اصلا فیلم قوی و محکمی نیست داستان فیلم مشکل داره و بنظرم پایان فیلم و معرفی اون پیرمرد به عنوان فرد متجاوز توهین به شعور تماشاگر بود من هنوز در باره الی رو بهترین فیلم فرهادی میدونم