مناظره تلگرامی | سلیمی‌نمین: فوری مخالف را به بیماری متهم می‌کنید /ناصری: جسارتا توهم توطئه دارید

اولین مناظره تلگرامی خبرگزاری خبرآنلاین بین دو چهره رسانه‌ای و سیاسی اصولگرا و اصلاح‌طلب درحال حاضر در حال برگزاری است.

به گزارش خبرآنلاین در این مناظره که با حضور «عباس سلیمی نمین» فعال سیاسی اصولگرا و مدیر سابق کیهان هوایی قرار دارد و سوی دیگر آن «عبدالله ناصری» فعال سیاسی اصلاح طلب و از مدیران سابق خبرگزاری ایرنا، دو چهره سیاسی در محل کار خود در مرکز مطالعات و تدوین تاریخ ایران و مرکز اسناد در حال مناظره تلگرامی پیرامون «مرز بین شفافیت و افشاگری در فعالیت‌های سیاسی و رسانه‌ای بویژه در آستانه انتخابات» هستند.

بخش اول این مناظره تلگرامی اینجا قابل مشاهده است.

عباس سلیمی نمین در ادامه صحبت های خود با بیان اینکه فرمایشات آقای ناصری یک ادعای بزرگ وجود دارد که اصلاح طلبان هرگز ساختارشکنی درباره رقابت سیاسی صورت ندادندف گفت: من تصور می کنم جناب آقای ناصری حتما باید یک دقت بیشتری مبذول دارند به ویژه در زمان دولت اصلاحات شاهد ساختارشکنی های فراوانی بودیم، اینکه معاون فرهنگی وزارت ارشاد در دوران اصلاحات به یکباره جایگاه بسیار برجسته ای را در بی بی سی پیدا میکند به این معنی است که قبل از چنین کوچی یک ارتباطات وسیعی وجود داشته باشد و اعتمادی شکل گرفته باشد.

وی تصریح کرد: این مطلب فقط درباره معاون فرهنگی دولت اصلاحات نبود که همه امور فرهنگی را جهت می داد درباره بقیه افراد هم اگر فرصت باشد به آن می پردازم. اما به بیماری مزمن توهم افزای دشمن ساز اشاره کردند و مصادیقش را به زیرسئوال بردن همکاری قلمی یاد کردند. چه کسی با این مطلب مخالف است که بتوانیم از موضع ملت ایران در رسانه های کشورهای مختلف دفاع کنیم.

سلیمی نمین گفت: از دستگاه دیپلماسی انتظار داریم در پاسخ به مطالبی که علیه ملت ایران مطرح می شود در رسانه های مختلف غربی مطلب بنگارد و از مطلب آقای ظریف هم بر این اساس دفاع می کنیم. این فرق است به این مطلب و هماهنگی سوژه ای که بعضی رسانه های اصلاح‌طلب با بعضی رسانه های بیگانه ای که در مسیر ایجاد اختلاف و تضعیف ملت ایران قرار دارند.

سلیمی نمین خطاب به ناصری گفت: این مناسب نیست رسانه ای که دشمن ملت ایران قبول داریم در کودتا نقش داشته و مصالح بیگانه را دنبال می کند یک سوژه ای را آغاز کند و بعد همان سوژه در برخی رسانه های داخلی ادامه پیدا کند یا به عکس سوژه ای در برخی رسانه های داخلی کلیک بخورد و در رسانه های وابسته به قدرت های مخالف مصالح ملی ایران ادامه پیدا کند. متأسفانه این تعبیر را از آقای ناصری نپسندیدم که فوری مخالف را به داشتن بیماری مزمن متهم کنیم و بعد مصادیقی را به او نسبت دهیم که به هیچ وجه من الوجوه چنین اعتقادی وجود نداشته است.

عبدالله ناصری هم در ادامه این مناظره گفت: به نظر می رسد آقای سلیمی و دوستانشان باید نگاهشان را به جهان امروز و نیز تاریخ این ملت عوض کنند، این همان بیماری جسارتا تئوری توهم توطئه است که پشت هر پدیده ای توطئه ای ببینیم و فکر کنیم کسانی در کشور به آن دامن میزنند نه اینگونه نیست،امروز فقط با یک گزاره میتوان مناسبات خارجی را تعریف کرد و آن (اولویت منافع ملی است).عصر قهرمان سازی و قهرمان پروری در تاریخ امروز بشر تمام شده است، این را به عنوان یک معلم تاریخ میگویم که شما هم خود استاد مسلم تاریخ هستید.

ادامه دارد...

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 580558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =