تسنیم نوشت:رییس ستاد انتخابات کشور حق‌الناس بودن رای مردم، اجرای مُر قانون و بی‌طرفی در انتخابات را سه محور اصلی در برگزاری انتخابات دانست و گفت: دستگاه‌ها در زمینه تامین امکانات و تجهیزات برگزاری انتخابات همکاری کنند.

محمدحسن مقیمی ظهر امروز در شورای اداری استان همدان اظهار داشت: در 31 شهریور 1359 دشمن با تمام قوا به ایران حمله کرد ولی از قبل در غرب خرابکاری‌هایی را داشت اما در شهریور ماه جنگ نابرابری را از طریق زمین و هوا را علیه ایران آغاز کرد.

وی با اشاره به اینکه در روزهای نخست هزاران کیلومتر مربع از کشور را تحت‌تصرف خود درآورده و بسیاری از مراکز امنیتی و صنعتی ایران را از بین برد، افزود: دشمن همه امکانات خود را به‌کار گرفته و همه جهان به صدام کمک کردند تا جنگ شروع شد.

مقیمی با بیان این‌که دشمن فکر می‌کرد می‌تواند انقلاب اسلامی را در نطفه خفه کرده و انقلاب را از بین ببرد، تصریح کرد: مردم مطیع امام(ره) بوده که با صحبت امام همه مردم وارد عرصه شده و توانستند دشمن را از خاک ایران بیرون کنند.

وی با اشاره به اینکه جنگ با پذیرش قطعنامه به پایان رسید و بازسازی کشور با استفاده از مردم و به کارگیری توان داخلی موفق به پایان بازسازی شدیم، تصریح کرد: این در حالی بود که عراق برای بازسازی شهر فاو از 32 کشور کمک گرفته بود.

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه کشور هزار میلیارد دلار در شهرها و روستاها خسارت دیده بود، گفت: بدون اینکه از کمک خارجی استفاده شود بازسازی را انجام دادیم و در مقاطع دیگر نیز دولت‌ها با منابع و اعتبارات موجود اقدام به بازساری کردند.

وی با اشاره به اینکه وقتی سند چشم‌انداز در کشور تهیه و تایید شد همه کشور خود را آماده کرد تا این سند اجرایی شود، عنوان کرد: تا 1404 زمان باقی است تا بتوان در منطقه خود را به عنوان قدرت علمی، نظامی و اقتصادی در منطقه مطرح شویم ولی این در شرایطی است که قدرت‌های دیگر منطقه در حال کار و تلاش هستند.

مقیمی با بیان اینکه به این کشورها همگی کمک کرده ولی نسبت به ایران نه تنها کمکی نیست بلکه محدودیت نیز ایجاد می‌کنند، بیان کرد: باید کشور را به گونه‌ای مدیریت کنیم تا در سال 1404 به موقعیت مدنظر در برنامه دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه دولت تمام تلاش خود را برای اجرای برنامه چشم‌انداز به کار گرفته ولی محدودیت‌هایی نیز دارد، گفت: آنها هیچوقت نمی‌خواهند در منطقه حرف اول را بزنیم و همیشه در مقابل این موضوع مقاومت می‌کنند.

معاون وزیر کشور بیان کرد: هر زمان درباره توسعه، پیشرفت کشور، برجام، اقتصاد و مسائل فرهنگی صحبت می‌کنیم به مبای پایه‌ای کشور از جمله حرکت در مسیر سخنان و رهنمودهای مقام معظم رهبری و اجرای سند چشم‌انداز معتقد هستیم.

وی افزود: براساس سند چشم‌انداز باید سالانه هشت درصد رشد ایجاد می‌شد که در برخی از سال‌ها موفق بوده و در برخی سال‌ها این موفقیت کسب نشد ولی آن چیزی که تاکید می‌شود این است که کار کرده و هر دول باید خود را به سند چشم‌انداز نزدیک کند.

عملکرد دولتی که از سند چشم‌انداز فاصله دارد، قابل‌دفاع نیست

مقیمی با اشاره به اینکه هر دولتی به سند چشم‌انداز نزدیک شود عملکرد وی قابل دفاع است ولی هر چقدر دور باشد عملکرد قابل دفاع نیست، بیان کرد: در حال حاضر رشد اقتصادی کشور 4.4 درصد بوده و 3.6 درصد باقی است تا به رشد هشت درصد برسیم.

وی با بیان اینکه سند چشم‌انداز سند هدف و برنامه کشور است، عنوان کرد: قسمت‌هایی که عمل شده کاری نمی‌توان کرد چون آثار آن باقی می‌ماند ولی برای بخش‌های عملی نشده باید تلاش بسیاری صورت گیرد.

معاون وزیر کشور با تاکید بر اینکه مدیران تکلیف دارند تا تکلیف را اجرا و عقب‌ماندگی‌های ایجاد شده درباره برنامه چشم‌انداز را جبران کنند، گفت: برای عمل به تکلیف به سرمایه‌گذاری بالایی صورت گرفته و سرمایه‌گذاری چند برابری انجام شود.

وی افزود: بخشی از این مساله به برجام ربط داشت که دولت در این زمینه اقداماتی را انجام داده و بخشی از موانع را از طریق رسیدن به برجام برطرف شود.

مقیمی با اشاره به اینکه در گذشته در تعیین مشتری، قیمت، میزان فروش و نوع خرید در قبال نفت اختیاری از سوی ایران وجود نداشت و کشورهای مقابل اختیار را داشتند، گفت: 2.5 میلیون بشکه نفت به هر قیمت و میزانی و به هر کشوری صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه به همه اهدافی که از ابتدا دنبال آن بودیم نرسیدیم ولی به اهداف در برجام آمده اگر پیگیری کنیم به ما برای حل مشکلات اقتصادی کمک می‌کند، گفت: دولت باید همه وقت خود را گذشته و از فرصت پیش آمده استفاده کنیم و شرایط را برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی مهیا کنیم تا رشد هشت درصدی محقق شود.

زمینه برای جذب سرمایه‌گذار در استان‌ها فراهم شود

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه دولت اعلام می‌کند امسال به رشد 5 درصدی می‌رسد، بیان کرد: باید در استان‌ها زمینه را برای جذب سرمایه‌گذار فراهم کرده و به سرمایه‌گذاران و کارآفرینان بها داده و امنیت آنها را برقرار کنیم که می‌تواند سبب رشد هشت درصدی کند.

وی با اشاره به اینکه نباید حرف‌هایی زد که در گذشته سبب ایجاد رشد منفی 6 درصد شد، گفت: باید حرف‌هایی زده شود که سبب کاهش تورم 40 درصدی، درآمدزایی و اشتغالزایی برای مردم شد.

قائم‌مقام وزیر کشور با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی باید به‌عنوان گفتمان در جامعه نهادینه کنیم، بیان کرد: امروز همه تلاش دولت این است که سیاست‌ها و احکام اقتصاد مقاومتی در کشور پیاده و عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه 100 اختیار وزارتخانه‌ها به استان‌ها واگذار شده است، افزود: قدم‌های مهمی در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی برداشته شده که نمونه آن تفویض اختیارات وزارتخانه به استان‌هاست و با توجه به این شرایط باید قدم‌های محکمی در استان برداشته شود.

مقیمی با اشاره به اینکه زمینه برای جهش و اجرایی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان‌ها فراهم شد، گفت: دولت برای تمامی استان‌ها یک وزیر یا معاون رئیس جمهور را به عنوان پشتیبان معرفی کرده است.

عزم و اراده دولت و به کارگیری تمام امکانات لازمه اجرای اقتصاد مقاومتی است

وی عزم و اراده دولت و مدیرانی دولتی و به کارگیری تمام امکانات را لازمه موفقیت و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: بخشی از امکانات توسط برجام تامین شده و بخشی نیز باید توسط خود مدیران ایجاد شود.

مقیمی درباره آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی کشور نیز گفت: این مشکلات را خود با عملکرد و مدیریت ایجاد کرده و در برخی از شاخص‌های اجتماعی امروز وضعیت خوبی نداریم.

وی با اشاره به اینکه وزارت کشور از وضعیت اجتماعی کشور گزارش جامعی تهیه کرد، بیان کرد: بیش از یک سال زمان برای تهیه این گزارش طول کشید که پس از ارائه آن در مجلس، دولت و تقدیم به مقام معظم رهبری تصمیم‌گیری شد در زمینه طلاق، مباحث اخلاقی، حاشیه نشینی و موادمخدر در استان‌ها اقدامای صورت گیرد.

معاون سیاسی وزیر کشور با اعلام اینکه 10 آبان ماه امسال نیز گزارشی درباره اقدامات دستگاه‌ها در زمینه 4 محور نیز باید ارائه شود، گفت: اقدامات اثرگذاری بایدتوسط دستگاه‌ها انجام شود تا شاهد رشد منفی این آسیب‌های اجتماعی باشیم.

حق‌الناس بودن رای مردم، اجرای مُرقانون و بی‌طرفی در انتخابات سه محور در برگزاری انتخابات

رییس ستاد انتخابات کشور گفت: انتخابات اسفند گذشته با توجه به سه موضوع حق‌الناس بودن رای مردم، اجرای مُر قانون و بی‌طرفی در انتخابات انجام شد و تمام تلاش برای این موضوع به‌کار گرفته شد.

مقیمی با اعلام اینکه تعداد زیادی برای حضور در انتخابات حاضر شدند، گفت: وقتی تبلیغات انتخاباتی آغاز شد هزاران جلسه تبلیغاتی در نقاط عشایری، روستایی، شهرهای کوچک و بزرگ و کلانشهرها برگزار شد و از این تعداد 9 جلسه در کشور به‌ هم خورد و این بزرگ‌ترین موفقیت ما در پیاده‌ کردن مردم‌سالاری دینی بود.

وی با اشاره به اینکه نشاط اجتماعی و سیاسی بسیار وسیع در فضایی آرام ایجاد شد، گفت: انتخابات نیز تمام شد و اصولگرایان و اصلاح‌طلبان معتقد بودند برنده شدند و در نهایت ترکیب مجلس مورد خواست مردم بود.

رییس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه دستگاه‌ها در زمینه تامین امکانات و تجهیزا برگزاری انتخابات همکاری کنند، بیان کرد: امیدواریم انتخابات بعدی را با همین شیوه و روش استفاده کنیم به‌طوری‌که قانون اجرا شده، بی‌طرف عمل کرده و رای مردم را حق‌الناس بدانیم.

۲۹۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 580611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =