مهر نوشت:وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در فضای مجازی حیا کمتر فرصت حضور پیدا می‌کند و عده‌ای در این فضا برای خود هیچ محدودیتی قائل نمی‌شوند.

برنامه گفتگوی فرهنگی با موضوع نقش روحانیت و طلاب در فضای مجازی با حضور سید محمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضو هیات‌علمی دانشگاه تهران از شبکه رادیو گفت‌وگو پخش شد.

سید محمد حسینی در ابتدای این برنامه با تاکید بر این‌که باید این واقعیت را پذیرفت که تاثیر فضای مجازی بر دنیای واقعی هر روز بیشتر از روز قبل می‌شود، گفت: کاربران فضای مجازی در کشورمان بسیار زیاد است و در همین راستا عده‌ای سازمان‌دهی‌شده و حساب‌شده دارند روی این مساله کار می کنند. این‌طور نیست که فکر کنیم اتفاقاتی دارد در فضای مجازی رخ می‌دهد.

وی به سرمایه‌گذاری عظیم در این حوزه برای مقابله با اسلام و پیامبر(ص) اشاره کرد و افزود: در کنار این فضای مجازی، شبکه‌های متعدد ماهواره‌ای فارسی‌زبان نیز راه‌اندازی شده است. دشمنان در فضای مجازی درباره ایمان، اخلاق و اراده جوان ایرانی که قدرت نرم ایران محسوب می‌شود و در دوران دفاع‌مقدس و انقلاب خودش را به‌خوبی نشان داده، کار می‌کنند و آن را هدف قرار داده‌اند.

عضو هیات‌علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه هدف اصلی دشمنان سست کردن ایمان راسخ در جوان است، اظهار داشت: این سست کردن اعتقاد، در قالب سوالات متعدد و متنوع مطرح می‌شود. یکی دیگر از راه‌هایی که دشمنان می‌خواهند پاکدامنی و عفت جوانان ما را از بین ببرند، گسترش تصاویر مستهجن در قالب اشعار، طنز ، رمان و دیگر شیوه‌هایی است که ترویج داده می‌شود.

وی با تصریح بر این‌که در فضای مجازی حیا کمتر فرصت حضور پیدا می‌کند، اظهار داشت: با توجه به این‌که افراد در آنجا یکدیگر را نمی‌شناسند، مجالی پیش می‌آید تا ایشان که در فضای واقعی، محدودیت‌هایی برای خودشان در نظر می‌گیرند، در فضای مجازی محدودیتی برای خودشان قائل نشوند و هر چه می‌خواهند انجام دهند. جوان‌ها وقتی به بعضی مسائل معتاد می‌شوند، کار دشوار می‌شود و به تدریج اخلاق و سبک زندگی آنها دچار تاثیر می‌شود.

وزیر سابق ارشاد عنوان داشت: در واقع کاربران فضای مجازی در ایران، خودشان تولید کننده فکر و اندیشه نیستند و بیشتر تحت‌تاثیر قرار می‌گیرند و به همین جهت وقتی دیگران حساب‌شده برخی پیام‌ها و فیلم‌ها را ارسال می‌کنند، تحت‌تاثیر قرار می‌گیرند.

برنامه گفت‌وگوی فرهنگی شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۰ از شبکه رادیو گفت‌وگو پخش می‌شود.

۲۹۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 580919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =