معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: جشنواره گردشگری ایل سنگسری در سطح ملی ثبت می شود

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ،«مرتضي رحماني موحد» در جشنواره گردشگري ايل سنگسر كه در مهديشهر برگزار شد، افزود: بايد از اين كار ماندگار حمايت و اين ظرفيت ملي در سطح بين الملل معرفي شود.
وي اين جشنواره را حركتي ماندگار، با همت بلند و پشتوانه مردمي دانست و گفت: خوشبختانه حمايت و همراهي مردم از اين جشنواره بالاست و اين بزرگترين سرمايه اين جشنواره است.
رحماني موحد با بيان اينكه توسعه گردشگري روستايي و عشايري از ظرفيت‌هاي موثر براي رشد و توسعه گردشگري كشور در زمينه‌هاي اقتصادي، فرهنگي، اشتغالزايي، توزيع ثروت و پيوند مردم با پيشينه خود است، افزود: بر اين اساس، كارگروه توسعه گردشگري عشايري در شوراي عالي عشاير تصويب شده است.
وي با اشاره به اينكه اين شورا با حضور رياست جمهوري تشكيل مي‌شود، گفت: اين امر بيانگر نگاه پرمحتوا و دورانديشانه دولت تدبير و اميد و در راس دولت، رياست جمهوري به اين بخش از ظرفيت‌هاي كشور است.
معاون گردشگري سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري افزود: در اين كارگروه پنج رويكرد براي بهره برداري از ظرفيت عشايري كشور تدوين شده است كه شامل تدوين مسيرهاي گردشگري عشايري، تهيه و توزيع بسته‌هاي تبليغاتي براي معرفي ظرفيت‌هاي گردشگري عشايري، برگزاري جشنواره‌هاي استاني، ملي و بين المللي و ايجاد زيرساخت‌هاي اقامتي براي شركت كنندگان در جشنواره‌هاي عشايري است.
وي يكي از برنامه‌هاي مهم در اين راستا را تهيه و تدوين تقويم و برنامه‌هاي كوچ عشايري عنوان و تاكيد كرد: كوچ عشايري بايد در فهرست ميراث معنوي كشور ثبت شود.
وي افزود: بايد ظرفيت‌هاي عشاير به يك برند جهاني تبديل شود و وقتي نام سنگسر مي آيد همه از مواهب آن مطلع باشند.
دبير جشنواره گردشگري ایل سنگسر نيز گفت: اين جشنواره از بيست و چهارم تا بيست و ششم شهريور ماه در مهديشهر برگزار شد.
«منصور بيرقي» بازديد از سايت برگزاري جشنواره در منطقه دربند، برپايي نمايشگاه و غرفه‌هاي صنايع دستي، فستيوال اتومبيل‌هاي آفرود، سمينار تخصصي گردشگري، جشنواره غذا، عرضه نان و لبنيات محلي، برگزاري مسابقه اسب دواني و تيراندازي با كمان را از جمله برنامه هاي اين جشنواره اعلام كرد.
وي گفت: این جشنواره باهدف معرفی ایل سنگسری به ‌عنوان یکی از مهم‌ترین ایل‌های کشور به عموم مردم کشور و با محوريت نان و لبنیات برگزار شد.
محصولات لبنی و نان عشایر ایل سنگسر از تنوع زیادی برخوردار است. ایل عشایر سنگسر درمجموع 37 نوع نان و 72 نوع لبنیات را تهیه می‌کنند و از این نظر در کشور و در میان ایلات عشایر، مطرح است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 581017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =