«علیرضا جمشیدی» رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: با جلوگیری عرضه لوازم خانگی قاچاق ممکن است 10 درصد افزایش قیمت داشته باشیم اما مبارزه با عرضه قاچاق موجب حمایت از تولید ملی و اجرای قانون می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سازمان تعزیرات حکومتی، «علیرضا جمشیدی» در جلسه هماهنگی طرح مبارزه با قاچاق در سطح عرضه، هدف از مرحله نخست این طرح را پیشگیری و آموزش اصناف اعلام کرد.

وی با اعلام این مطلب گفت: این طرح به صورت کشوری انجام می شود و اقدامات اولیه در تمامی استان ها صورت گرفته است.

جمشیدی اظهار داشت: در ارزیابی هایی که به صورت نامحسوس از حدود 40 واحد صنفی عرضه لوازم خانگی داشتم، کسبه آمادگی بسیار خوبی برای اجرای طرح داشتند و اطلاع رسانی خوبی در این زمینه انجام شده است.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی تصریح کرد: با جلوگیری عرضه لوازم خانگی قاچاق ممکن است 10 درصد افزایش قیمت داشته باشیم اما مبارزه با عرضه قاچاق موجب حمایت از تولید ملی و اجرای قانون می شود.

جمشیدی در ادامه با اشاره به عزم جدی دستگاه های نظارتی برای جلوگیری از عرضه کالای قاچاق، گفت: در مرحله نخست این طرح که به مدت یک ماه می باشد، هدف پیشگیری و آموزش اصناف است و طرح با محوریت اصناف انجام می شود.

وی در مورد برخورد با عرضه کالای قاچاق افزود: در اجرای این طرح باید مراقب حفظ حرمت اصناف قانونمند باشیم و به آنها فرصت بدهیم تا آگاهی و آمادگی لازم برای برخورد با طرح را کسب کنند.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در پایان سخنان خود با اعلام این مطلب که هماهنگی بین دستگاه ها شرط لازم برای موفقیت در مبارزه با قاچاق است، گفت: تنها با هماهنگی، همکاری و عزم جدی و جلوگیری از عرضه کالای قاچاق در مبارزه با این پدیده شوم موفق می شویم.

در ادامه این جلسه هماهنگی که با حضور رئیس اتاق اصناف ایران، نمایندگان نیروی انتظامی، سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان، گمرک، سازمان صنعت، معدن و تجارت و رئیس اتحادیه لوازم خانگی برگزار شد، حاضران به بیان نکاتی درخصوص اجرای این طرح پرداختند.

براساس این گزارش، سازمان تعزیرات حکومتی در تابستان سال جاری طرح مبارزه با عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق را با همکاری دستگاه های نظارتی برگزار کرد و پائیز امسال طرح مبارزه با قاچاق در سطح عرضه به ویژه لوازم خانگی، آرایشی و بهداشتی و تجهیزات پزشکی از سوی این سازمان برگزار می شود.

22339

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 581208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
    1 0
    وقتی این اسم تولید ملی را می شنوم کهیر می زنم. الان یه بخش عمده خوراکی ها و پوشاکی هم که با نام های معتبر داخلی عرضه می شود همه وارداتی و در اصل چینی است که تنها با یک عنوان ایرانی بسته بندی و عرضه می شود چون هزینه تولید در ایران بالاست و برای تولیدکنندگان صرفه اقتصادی ندارد و قیمت تمام شده هم به اندازه ای است که مردم توان پرداخت را ندارند حالا کیفیت که بماند. خدا چین را از دنیا نگیرد و یک درک درستی هم به کسانی که بر مسند امور تکیه زده اند بدهد.
  • بی نام A1 ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
    1 0
    الان اسنوا از چین میاره مونتاژ میکنه ال جی وسامسونگ تو ایران میزنن شما اگه راست میگید ومیخاید جلو قاچاق را بگیرید گمرکو کم کنید نه گرون به جاش بیایید برای حمایت از تولید از تولید کننده مالیات نگیرید ارزش افزوده را جمعش کنید این قانون مفت خورانه را به برق کارخونه به گازش و... سوبسید بدید این جوری از تولید حمایت می‌کنند نه این طرحهای خرکی واحساسی را بزارید ارج را نابود کردید شما بلد نب مدیرهای ما نمفهمن و بدبش اینه که روی حرفهاشون چون غرور دارن اصرار دارن بگذارید در ادارات سیستم کار کنه نه شخص الان یه نفر نباشه کار یک اداره یا یک قسمت لنگ میشه ولی مدیرهای ما عاشق امضا هستند پشت میز را دوست دارن اقای لاریجانی شما وامثال شما که میفهمند باید کاری کنند ولی متاسفانه شماهام فقظ نظاره گرید
  • حجت A1 ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
    2 0
    بدون شک کمک به تولید ملی و تولیدات داخلی ارزشمند است که نتایج خوبی در تمامی جهات دارد.کاهش بیکاری.رونق اقتصادی و ... . اما نگرانی جدی که در این باره وجود دارد بحث انحصار گرایی است. درست داستان تولید خودرو. خودروهای بی کیفیت با قیمتهای نجومی که با جان سرنشینانش بازی میکند. همه مایلند جنس خوب بخرند نه جنس بنجل. امیدوارم کمک به تولید داخل بهانه ای برای فروختن اجناس بی کیفیت داخلی به ملت نباشد. امیدوارم......
  • مهدی RO ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
    1 0
    مگه چیزی هم تو مملکت ارزون میشه که شما خبر گرونی رومیدی ...خبر گرانی عادیه ...
  • بی نام A1 ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
    2 0
    آره دردتون همین گرون کردنه. این مبارزه با قاچاق بهونست. جنس بنجل ایرانی رو میخواید با قیمت گزاف به خورد مردم بدید. مثل خودرو.
  • سیا A1 ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
    3 0
    دیر متوجه شدید از یکماه پیش حدود 15 تا 20 درصد گرانتر شده است و همه هم سازمان تعزیرات را نقصر میدانند، البته واقعیت هم دارد یک کالای وارداتی بصورت قانونی حدود 30 گرانتر از یک کالای وارداتی قاچاق تمام میشود ، حدود 30 درصد از قیمت کالا به دولت پرداخت میشود.