چاووش‌اوغلو در گفتگو با شبکه خبری «سی‌ان‌ان» با اشاره به لزوم حمله زمینی به داعش گفت: «این چیزی است که ما همواره در هر جلسه خواسته‌ایم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، وزیر خارجه ترکیه گفت: بدون عملیات زمینی نمی‌توانید این سازمان تروریستی خونخوار (داعش) را شکست دهید.

او با اشاره به عملیات «سپر فرات» و تجاوز آشکار به خاک سوریه افزود ترکیه نیروهای ویژه‌اش را به کمک ارتش آزاد فرستاده تا با یک دشمن مشترک نبرد کنند و اعضای ائتلاف بین‌المللی نیز باید چنین هدف مشترکی در شکست دادن داعش داشته باشند.

وزیر خارجه ترکیه درباره تداوم روند سپر فرات اظهار داشت کشورش قصد دارد شهر «منبج» و نواحی اطراف آن را به یک منطقه امن با عرض 98 کیلومتر تبدیل کند. شهر «الباب» و پس از آن «الرقه» پایتخت خودخوانده داعش، اهداف بعدی ترکیه هستند.

چاووش‌اوغلو تلویحا از اهداف پشت پرده حمله به الرقه پرده برداشته و اشاره کرد اگر الرقه از چنگ داعش آزاد شود آنگاه منطقه امنی به وسعت 5000 کیلومتر مربع در شمال سوریه را تشکیل خواهند داد که سران اروپا حامی این طرح بوده اما آمریکا هنوز در حال بررسی آن است.

وی در پاسخ به سوال «کریستن امانپور» درخصوص اینکه اگر ترکیه به چنین سادگی داعش را در «جرابلس» شکست داد، پس چرا اقدامات بیشتری انجام نمی‌دهد، گفت: «ما 65 کشور در ائتلاف بین‌المللی ضد داعش هستیم و حدود 30هزار تروریست داعشی وجود دارد. بسیاری از این کشورها قصد ندارند نیروی زمینی برای کمک به نبرد با داعش اعزام کنند و از ترکیه می‌خواهند که به تنهایی وارد عمل شود. اما چرا، این دشمنی مشترک است و همه باید با آن بجنگیم.»

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 581444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =