ایسنا نوشت: سنای آمریکا از طرح دولت اوباما برای فروش بیش از یک میلیارد دلار تانک و سایر تسلیحات به عربستان سعودی حمایت کرد.

با این حرکت، تلاش نمایندگان برای لغو این تعهد در پی نقش ریاض در جنگ داخلی یمن ناکام ماند.

به گزارش خبرگزاری پی‌تی‌آی، سناتورهای حامی طرح فروش می‌گویند، ایالات متحده نمی‌تواند نیاز متحدان خاورمیانه‌ای خود به سلاح را که هدفش مبارزه با افراطگرایان داعش است، نادیده بگیرد.

سناتور جان مک‌کین، رئیس کمیته سرویس‌های مسلح سنا گفت: اگر فروش تانک متوقف می‌شد، نه تنها عربستان بلکه شرکایمان در خلیج‌فارس از آن اینگونه تعبیر می‌کردند که آمریکا تعهد خود به این منطقه را رها کرده و یک شریک امنیتی غیر قابل اعتماد است.

گرچه قطعنامه ضد طرح فروش مذکور نتوانست آرای کافی به دست آورد، حامیان آن می‌گویند که بحث و رایزنی‌ها نشان می‌دهد که حمایت کنگره برای فروش تسلیحات به یک متحد دیرینه و مهم در خاورمیانه هم به صورت اتوماتیک صورت نمی‌گیرد. آنها همچنین از این فرصت استفاده کردند تا تاکید کنند که کنگره نقش پررنگ‌تری در تصمیمات سیاست خارجه خصوصا در موضوعات مرتبط به استفاده از نیروی نظامی دارد.

ائتلاف تحت امر عربستان از مارس 2015 حملات هوایی‌اش را در یمن آغاز کرد و هزاران غیرنظامی در جریان این درگیری‌ها و بمباران‌ها کشته شده‌اند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 581991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =