ایسنا نوشت: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به صبر و تحمل ایران در برابر اعمال آل سعود گفت: آل سعود اگر بخواهد ادامه دهد و تجاوزی کند، خواهد دید که چگونه از ملت ایران سیلی خواهند خورد.

محسن رضایی در یادواره شهدای شرکت‌های بهره‌برداری نفت و گاز کارون و خدمات ترابری و پشتیبانی نفت که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: قبل از این‌که انقلاب پیروز شود رژیم شاه یک قیافه‌ای داشت و یک پشت صحنه‌ای داشت. قیافه‌اش این بود که F14 دارد و این F14ها که بلند می‌شدند می‌توانستند در آلمان همزمان 6 هواپیمای جنگی را بزنند، موشک‌های فونیکس داشتند. این ظاهرش بود. اما باطنش این بود که اگر آمریکا و انگلیس نمی‌خواستند حتی یک فشنگ هم نمی‌آمد و شاه ایران که رییس این مملکت بود همان ساعت اول دستش را بالا می‌آورد.

این فرمانده سابق سپاه افزود: زمانی که انقلاب اسلامی پیروز شد همین اتفاق افتاد. مهمات را به روی ما بستند و دست این سگ زنجیری را باز کردند و صدام آمد و 5 استان ایران را گرفت. ما در همان مساله اولش که فشنگ بود، ماندیم. فکر می‌کردند برای ایران مشکلی پیش می‌آید و بدون فشنگ نمی‌شود خوب جنگید. فشنگی نبود، موشکی نبود، قطعات یدکی نبود. از آن طرف ما حتی سیم خاردار را نمی‌توانستیم از خارج تهیه کنیم. مساله نظامی، دفاع، امنیت، اقتدار که امروز شما صاحبش هستید از دل چنین سختی‌هایی بیرون آمده است. امروز پس از 38 - 37 سال از انقلاب و 28 - 27 سالی که از پایان جنگ گذشته است، ما کجا هستیم؟

وی ادامه داد: ما امروز قدرت اول دفاعی، امنیتی و نظامی منطقه هستیم. موشک‌های ما به برد دو هزار کیلومتر رسیده است، که قبلا خطای آن در دو هزار کیلومتر 100 تا 150 متر بود و اکنون به دو سه متر رسیده است. یعنی 2000 کیلومتر که موشک شما می‌رود، دو سه متری خطا می‌کند که اگر ساختمان باشد آن را منهدم می‌کند. حتی ممکن است اگر یک خودرو هم هدف‌گیری شود، به آن بخورد. به یاری خداوند در آینده دقت بیشتری خواهد شد. در 5 سال گذشته، هزینه تولید این موشک‌ها به یک دهم رسیده و پیشرفت فناوری موجب صرفه‌جویی شده و هزینه‌ها کاهش پیدا کرده است. اگر امروز از ناوهای هواپیمابر مدرن آمریکا که هر کدام بعضا بیش از یک تا دو میلیارد دلارند، سوال کنید که شما از ناوهای پیشرفته روسی می‌ترسید یا از قایق‌های تندروی ایرانیان، می‌گویند از قایق‌های تندرو می‌ترسیم. مگر نه این‌که دست و پای ما را بسته بودند، صدام را فرستادند سمت ما؟ مگر نه این‌که همه تحریم‌ها را علیه ما کردند؟ چگونه این قدرت بالا آمد؟ چطور این قدرت درست شده است؟

وی ادامه داد: در این مساله یک راهی پیدا شده است. یعنی ملت ایران راه خود را پیدا کرده است. راه پیشرفت و هویت و استقلال خود را پیدا کرده است. عده زیادی هستند در داخل و خارج ایران نمی‌خواهند این راه ادامه پیدا کند و می‌گویند اگر این راه وارد اقتصاد شد اقتصاد هم، همینطور پیش می‌رود. درست هم می‌گویند؛ زیرا ما محدودیت‌ها و تحریم‌های ما در نظامی‌گری، ده‌ها برابر بیشتر از اقتصاد است. همانطور که گفتم حتی سیم خاردار هم به ما نمی‌دادند. هنوز هم همینطور است. هنوز هم کسی در بعد نظامی به ما کمک نمی‌کند.

رضایی خاطرنشان کرد: یک موشک S300 بیش از 20 سال است از روس‌ها خریده‌ایم و پولش را هم داده‌ایم به چه سختی تازه دارد وارد ایران می‌شود. البته حدس‌شان که می‌دانید چیست؟ می‌گویند اگر موشک وارد ایران شد ما کار به موشک نداریم. ایرانی‌ها این موشک را کپی‌سازی کرده و بهتر از آن را تولید می‌کنند و با این موشک اصلاح شده دیگر هواپیمایی نمی‌تواند در آسمان ایران حرکت کنند. از 200 کیلومتری، از 100 کیلومتری هنوز هواپیما وارد ایران نشده هواپیما را می‌زنند، می‌ترسند.

وی یادآور شد: یک هواپیمای بدون خلبان در طبس به زمین افتاد. آمریکا 5 فروند بیشتر از این هواپیماها نداشت. این هواپیما به گونه‌ای است که حتی وقتی در جاده آسفالت هم حرکت می‌کند تا دو سه متر عمق جاده را تجزیه و تحلیل کرده و اطلاعات آن را به مرکز می‌فرستد. یعنی می‌گوید این آسفالت استحکامش چه قدر است، در اثر چه مقدار موج انفجاری از بین می‌رود. چه موادی در آن به کار رفته است. زیر این جاده چه خاکی وجود دارد. آن خاک از چه استحکامی برخوردار است. این هواپیما افتاد روی دست ما در طبس، طی 9 - 8 ماه کل سیستم‌های این هواپیما تجزیه و تحلیل شد و اکنون یک نمونه بهتر از آن را ساختیم. سوال این است چرا این راه را در جاهای دیگر ادامه نمی‌دهیم؟ چرا در اقتصاد ادامه نمی‌دهیم؟ چرا در زندگی‌مان ادامه نمی‌دهیم؟ جنگ دانشگاه پیشرفت ملت ایران است. جنگ دانشگاه بهبود زندگی مردم است.

وی اظهار کرد: مطمئن باشید اگر همان راه را در صنعت و در جاهای دیگر دنبال کنید چه اتفاقات عجیبی می‌افتد. یک بخش‌هایی را خود شما در نفت اجرا کردید؛ هم در زمان جنگ که مرتب خارک زده می‌شد، مراکز بهره‌برداری نفت زده شد، بمب باران می‌شد، ولی شما خود را نگه داشتید. همین حالا بازار فروش نفت را باز کردید. شما 900 هزار تا یک میلیون بشکه تولید نفت را بالا بردید. دفاع مقدس چراغ روشنی است که جامعه ما را هدایت می‌کند. شهدایی که در این راه رفتند. امنیت را برای کشور درست کردند. اکنون چرا اطراف ایران ناامن است ولی اینجا در خانه‌هایمان آرام است؟

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: این امنیت مورد غبطه واقع شده است. یعنی کسانی مانند آل‌سعود گفته‌اند باید برویم این امنیت را از ایرانیان بگیریم. تقریبا دو سه سالی است که آل‌سعودی‌ها هم از سیستان و بلوچستان و هم از کردستان تلاش می‌کنند که این امنیت را به ناامنی تبدیل کنند. آمدند رفتند با حزب دموکرات و منافقین و با اشرار سیسان بلوچستان جلسه گذاشتند و پول دادند تا آن‌ها را راه انداخته و بیایند در ایران ناامنی درست کنند. ولی گروه گروه از مرز که عبور می‌کنند در دام افتاده و منهدم می‌شوند.: حتی در خوزستان می‌خواستند کارهایی بکنند که در نطفه خفه شد. غبطه می‌خوردند که کشورهای خودشان ناامنند و اکنون می‌خواهند در ایران ناامنی ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: آل‌سعود منشاء همه حوادث علیه ما هستند. از اول انقلاب، صدام را آن‌ها راه انداختند. درست است که آمریکایی‌ها هم پشت‌صحنه بودند و سر شوروی‌ها هم کلاه گذاشتند ولی آن نیروی اصلی که صدام را وارد صحنه کرده بود، آل سعودی‌ها بودند. منتهی آن موقع نمی‌گفتند و به روی خود نمی‌آوردند، پشت صحنه بودند، اکنون علنی هم می‌گویند یعنی سینه سپر کرده و افتخار می‌کنند که دارند این اقدامات را علیه جمهوری اسلامی انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: البته همه دنیا می‌دانند که ما مردم خونسردی هستیم. ما صبر می‌کنیم، تحمل می‌کنیم، سعی می ‌کنیم مساله از راه‌های دیگری حل و فصل شود. این فرهنگ ما ایرانی‌ها است. موضوع شهدای منا را درست کردند، ما با بردباری از این حادثه عبور کردیم. اکنون دارند دموکرات‌ها و کومله و منافقین را می‌آورند. پول به آن‌ها می‌دهند؛ خودشان هنگام دستگیری اعتراف کردند. این را هم تحمل می‌کنیم، برای این‌که نمی‌خواهیم جنگ شود. ما نیروی انتظامی را درست کردیم که جلوی جنگ‌ها را بگیریم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: آل سعود باید بداند که پشت این آرامش، یک طوفان نهفته است. پشت این صبر و تحمل یک سیلی محکم نهفته است که اگر بخواهند ادامه دهند و تجاوزی کنند، آن موقع خواهند دید که چگونه سیلی خواهند خورد. بدتر از صدام سیلی خواهند خورد. آل‌سعودی‌ها وضعی پیدا خواهند کرد که بدتر از صدام حسین سقوط خواهند کرد.  متاسفانه درس هم نمی‌گیرند؛ گفتند اول می‌رویم دولت سوریه را ساقط می‌کنیم که دست ایران بالای سر اسرائیل نباشد و اگر به ایران حمله کردیم ایران از سوریه و لبنان جواب ما را ندهد، خب نتوانستند. بعد به خیالشان گفتند داعشی‌ها را می‌فرستیم تا مرزهای ایران برسند و چون در مرزهای ایران یک اقوامی هستند، با ما هماهنگ شده و ما از این طریق ایران را شکست می‌دهیم ولی نتوانستند. همچنین گفتند قبل از این‌که به ایران حمله کنیم پشت سرمان باید درست شود که یمنی‌ها هستند و موضوع یمن را یکی دو ماهه حل می‌کنیم. اکنون دو سه سال گذشته و آن‌ها در باتلاق گیر کرده‌اند مثل این است که خداوند متعال زده است پس سر این‌ها که یک سیلی محکمی را بخورند.

وی گفت: حال گفته‌اند ما اگر به ایران حمله کنیم، ایران از طریق زمین که نمی‌تواند به ما حمله کند، از طریق دریا می‌تواند حمله کند، دریا هم چون آمریکایی‌ها هستند ما به ایران شلیک کرده و بین ایران و آمریکا جنگ می‌اندازیم و خودمان گوشه‌ای می‌نشینیم. فکر کرده‌اید ما نمی‌فهمیم شما در جلساتتان چه می‌گویید. فکر کرده‌اید برای مسائل راه حلی در پیش نگرفتیم. به جای آن‌که عربستان سعودی خوشحال باشد که یک کشور اسلامی مانند ایران سینه خود را سپر اسرائیل و آمریکا کرده و آوای قرآن از گلدسته های آن پخش می‌شود و به جای آن که بیاید با ما کمک و همکاری کند، رفته است در میدان اسرائیل و دارد با آن‌ها همکاری می‌کند.

وی ادامه داد: پس معلوم است این شجره ملعونه ریشه‌اش از ابتدا علیه سلام و بیداری اسلامی طراحی شده است. این‌ها عرب را نمی‌خواهند، اهل سنت را نمی‌خواهند، بنای آن‌ها همکاری با اسرائیل و آمریکا است. این‌ها دروغ می‌گویند که ما اهل سنت هستیم و می‌خواهیم علیه شیعه بجنگیم و می‌خواهیم علیه فارس بجنگیم. شما اول ثابت کنید به اسلام و عرب وفادارید بعد ادعا کنید. در چنین شرایطی کسانی که از ایران به دمشق سوریه می‌روند و این توطئه را در آنجا خنثی می‌کنند، انسان‌های ارزشمندی هستند. این شهدا انسان‌های فهیم و آگاهی هستند که خوب مساله را و این خیانت و توطئه را می‌فهمند. کیلومترها می‌روند و این بازوی آل سعود را می‌زنند؛‌ این دست را کوتاه می‌کنند و با آن‌ها مبارزه می‌کنند.

رضایی گفت: امیدواریم که خداوند متعال به همگی ما توفیق دهد که مقام شهدا را درک کنیم و از آن‌ها همیشه در زندگی درس بگیریم. خداوند به ما یک امکان بزرگی داده است و آن مساله رهبری است که یعنی امتداد غدیر. غدیر تا امروز در ایران ادامه پیدا کرده است و این نعمت بزرگی است زیرا اکنون مشکل در همه جهان، خلاء رهبری و امامت است.

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 582015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
    43 0
    خدا می داند مردم سیستان و کردستان چقدر نجیب اند. در همه شهرها افراد شرور وجود دارند.