با استفاده از توربوشارژر جدید و ایجاد تغییراتی در میل بادامک، پیستونها، شاتونها، هدرز و سر سیلندر، حالا قدرت این پیشرانهٔ کوچک 2 لیتری را به رقم فوقالعادهٔ 543 اسب بخار و گشتاور آنرا به 571 نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا کرده است. قدرتی که بهراحتی دو برابر قدرت نسخهٔ تولیدی بیتل است.
فولکسواگن با این بیتل قدرتمند قصد رکوردشکنی داشته است و توانست در دشت نمک Bonneville به سرعت فوقالعادهٔ 330 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند که آنرا تبدیل به سریعترین بیتل تاریخ میکند. جهت بهبود روند انتقال این قدرت عظیم که صرفاً از طریق چرخهای جلو به جاده منتقل میشد، این بیتل قدرتمند مجهز به یک دیفرانسیل لغزش محدود شده است درحالیکه ارتفاع سیستم آن کاهش یافته و لاستیکهای آن با نمونههایی مخصوص حرکت در نمک جایگزین شده است. همچنین این بیتل رکوردشکن که LSR نامگرفته است، به تمامی تجهیزات ایمنی معمول مجهز شده است ازجمله یک جفت چتر نجات جهت کمک به کاهش سرعت، صندلی مسابقهای با کمربند ایمنی مخصوص، رول کیج و سیستم اطفاء حریق.
روزنامهنگار حوزهٔ خودرو «Preston Lerner» کسی است که برای شکستن رکورد با بیتل LSS رانندگی کرد. وی دراینباره میگوید:
حرکت با سرعتی بیش از 320 کیلومتر در ساعت با یک بیتل جداً هیجانانگیز بود. ما قدرت کافی برای حرکت با سرعتی حتی بیشتر از این را هم داشتیم اما دشت نمک بونوویل برای این کار کافی نبود. بااینحال دیدن عدد 330 کیلومتر در ساعت بر روی سرعتسنج دیجیتالی بیتل، تجربهای است که هرگز آنرا فراموش نخواهم کرد.
رئیس بخش فروش ایالاتمتحدهٔ فولکسواگن «Hendrik Muth» نیز افزود:
ما کاملاً از عملکرد بیتل LSR در بونوویل هیجانزده شدیم. بیتل آئرودینامیکترین خودروی ساخت ما نیست به همین دلیل رسیدن به سرعت 330 کیلومتر در ساعت با این خودرو، نشان از ظرفیت بالا و عملکرد فوقالعادهٔ موتور TFSI EA888 فولکسواگن دارد. این شاهکاری است که واقعاً بر روح اسپرت و جنگجوی بیتل تأکید دارد.
سریعترین مدل تولیدی بیتل، مدل R-Line است که مجهز به یک نسخهٔ 210 اسب بخاری از همین موتور EA888 است. بیتل R-Line ظرف 6.6 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسیده و درنهایت توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 210 کیلومتر در ساعت را دارد.
۵۴۵۴
نظر شما