ایسنا نوشت: رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند که داعش احتمالا علیه نیروهای آمریکایی و عراقی حاضر در نزدیکی موصل واقع در شمال عراق اقدام به استفاده از گاز شیمیایی کرده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، طبق این گزارش ، پایگاهی در شمال عراق که در آن نیروهای مشترک آمریکایی و عراقی مستقر هستند در معرض بمباران خمپاره‌ای قرار گرفتند که حاوی مواد شیمیایی است.

سربازان آمریکایی در بمباران این پایگاه که به منظور آمادگی برای حمله به منظور بازپس گیری موصل از دست داعش بود آسیبی ندیدند.

در همین حال خبرگزاری ایرنا نوشت: 

رییس شورای القیاره دراستان نینوای عراق اخبار منتشر شده درباره حمله شیمیایی داعش به پایگاه نظامی این منطقه را رد کرد.

به گزارش پایگاه خبری سومریه نیوز، صالح الجبوری دراین باره گفت: اخبار منتشر شده در برخی رسانه ها مبنی بر حمله شیمیایی داعش به پایگاه نظامی القیاره دقیق نیست و هر گونه خبری در این زمینه بکلی مردود بوده و ما آن را تکذیب می کنیم.

وی ادامه داد: در تماس هایی که با مسئولان این پایگاه نظامی گرفتیم آنان هرگونه حمله شیمیایی رارد کردند.

وی ادامه داد: داعش این پایگاه را هر از چند گاه مورد حمله قرار می دهد ولی گلوله ها معمولا به محدوده اطراف آن اصابت می کند ولی تا عصر چهارشنبه هیچ حمله شیمیایی به این پایگاه ثبت نشده است.

امروز برخی رسانه ها به نقل از مسوولان امریکایی خبر از حمله شیمیایی داعش به این پایگاه داده و به نقل از آنان افزودند : ماده شیمیایی مورداستفاده دراین حمله احتمالا گاز خردل بوده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 582066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =