آیدا پناهنده برنده جایزه گوزن طلایی ژاپن شد

فیلم سینمایی «ناهید» به کارگردانی آیدا پناهنده در پنجمین دوره فستیوال «نارا»‌ی ژاپن موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم جشنواره و تندیس شیکای (گوزن) طلایی شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فستیوال بین‌المللی فیلم نارا، هر دو سال یکبار  در شهر نارا،  پایتخت باستانی ژاپن قدیم، برگزار می شود. دبیر این فستیوال نوامی کاواسه، فیلمساز زن برجسته ژاپنی است که جایزه بزرگ فستیوال فیلم کن 2008 را در کارنامه خود دارد.

 گفتنی است در پنجمین دوره  این  فستیوال که از هفدهم تا بیست و دوم سپتامبر برگزار شد، ازمیان 1700 فیلمی که به این جشنواره فرستاده شده بود، هشت فیلم از کشورهای آمریکا، سوییس، آلمان، چین، فیلیپین نروژ، ژاپن و ایران برای حضور در بخش مسابقه بین‌الملل پذیرفته شدند.

فیلم سینمایی «ناهید» به کارگردانی آیدا پناهنده در دو سانس به نمایش درآمد و با استقبال خوب مخاطبان همراه شد و سرانجام درمراسم اختتامیه، هیئت داوران، بالاترین جایزه این جشنواره  موسوم به شیکای (گوزن) طلایی را به آیدا پناهنده کارگردان فیلم سینمایی «ناهید» اهدا کردند.

شایان ذکر است جایزه نقدی این جشنواره، کمک مالی به فیلم بعدی فیلمساز است.

پخش بین المللی فیلم سینمایی ناهید را شرکت نوری پیکچرز با مدیریت کتایون شهابی به عهده دارد. این فیلم محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و تهیه کنندگی بیژن امکانیان بوده است.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 582503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام AU ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    3 0
    فیلم خیلی خوبی بود عجیب بود که تو فجر جایزه ای نگرفت