پاسخ شما به چهارمین پرسش مهر روحانی چیست؟ /خشونت از کجا نشات گرفته است؟

رییس جمهور همزمان با آغاز سال تحصیلی 95-96 از دانش‌آموزان سوال کرد که خشونت از کجا نشات گرفته است؟

به گزارش خبرگراری خبرآنلاین؛ حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی که در مراسم آغاز سال تحصیلی حضور یافته بود؛ پرسش مهر سال 95-96 را به مساله خشونت اختصاص داد و از دانش آموزان سوال کرد: خشونت از کجا نشات گرفته است؟ چگونه عده ای خشونت را می آموزند؟ در برابر خشونت چگونه باید ایستادگی کرد؟

رییس جمهور در تکمیل پرسش خود از دانش‌آمزان سراسر کشور سوال کرد: چگونه می‌توانیم کشور و جامعه ای دارای رحمت اسلامی و نبوی داشته باشیم ؟ چگونه می‌توانیم جوامع، منطقه و جهان را از خشونت برهانیم؟

نظر شما دراین باره چیست؟ پاسخ خود به چهارمین پرسش مهر روحانی را در بخش نظرات همین خبر برای ما بنویسید.

۴۷۴۷

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 582518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 71
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    آقا اجازه خشونت از فقر نشات می گیرد فقر هم از استثمار انسان از انسان
    • بی نام IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
      فقر عامل بسیار مهمی است قبول دارم
    • بی نام A1 ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
      91 14
      جهل و تقلید
    • بی نام A1 ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
      من خشمگینم واقعاً خشمگینم چون نهصد هزار تومن حقوق میگیرم ولی دوبرابر خرج دارم هفتصد کرایه خونه هشتصد هم میانگین خرج خردو خوراکو لباس و مدرسه دخترمه بعد از کار مسافرکشی میکنم خونم پارکینگ نداره و کابوس هر شبم شده دزدیدن ماشینم آخه اینم شد زندگی ... شنیدم خودتون دو روز پیش زدین طبق دلار . یه کارگر زمانه جنگ به پول الان ماهی شش میلیون حقوق میگرفته والا من اگه الان ماهی یکو هشتصد در بیارم حداقل میتونم در شبانه روز هشت ساعت کامل بخوابم واین آرزومه
  • علی A1 ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    به نظر بنده خشونت ریشه در بی فرهنگی دارد و هرچه در جامعه ای فرهنگ تحمل و خویشتنداری در برابر یکدیگر کمتر نهادینه شده باشد، احتمال ابتلا به خشونت در آن جامعه بالا تر است چنانچه میدانیم انسانهای اولیه به دلیل عدم وجود فرهنگ سعی داشتند با استفاده از ابزار خشونت به همه اهدافشان دست یابند.
    • بی نام A1 ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
      53 41
      چند سالته بچه جون . زنو بچت گشنگی نکشیدن تا بدونی اینا همش شعاره که تو میگی . تابلوست که مجردی و کم سنو سال
  • محمد A1 ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    78 31
    خشونت در جامعه ما عمدتاً متکی بر باورهای عامیانه حماسی ما است. البته این ها در زمان خاص خود کارکرد دفاعی قبایل بوده و اینک بازیهای زبانی مردم که نهاد آن ها و رفتار اجتماعی شان را می سازد به جای تفکر مدرن هنوز در باورهای عامیانه غلط می زند. در نتیجه آدم هایی ساخته می شود که هنوز در اعتقاد رستم شدن و قدرتمند بودن هستند ا این که بخواهند ملاصدرا و متفکر بودن باشند. جامعه امروزی نیاز به مهارت و مهارت نیاز به خلاقیت و خلاقیت نیاز به متفکر بودن دارد و نه مثل سفارشهای دم دستی مدرس های بازاریابی ساختن لپ لپ و تبلیغات اون. نتیجه خلاقیت تک بعدی در بازار هم به خشونتی که بازاریان و وارد کنندگان بر نهاد خلاقیت یعنی اقتصاد تولیدی ، که وظیفه اش پرورش مهارت است، انجامیده و کشور را دچار رکود کرد.
    • بهنام A1 ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
      28 27
      سوال چی بود، چی جواب دادی
    • بی نام IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
      3 9
      لایک
  • امیر تبریز اوغلی IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    70 9
    خشونت از بی عدالتی و بی تفاوتی.
  • بی نام A1 ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    46 17
    آقای روحانی. چهل تا استاد تاریخ و روانشناسی و اقتصاد هم بنشینند و چهل تا کتاب بنویسند نمی تونن جواب این سئوال رو بدهند. یک سئوال ساده تر می پرسیدید. اما جالب خواهد بود تا نظر جوانان را در مورد خشونت بدانیم.
    • رر IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
      19 17
      بالاخره ی نظر معقول دیدیم
    • بی نام IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
      17 10
      فروید در جمله ای اکستریم گفته تمام ناملایمات اجتماعیاز جمله خشونتدر واپس زدگی میل جنسی ریشه دارد. به نظرم برای خیلی از کشورها بهمراه فقر از عوامل اصلی خشونت هستند.
  • ایرانی A1 ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    یه بزرگی گفته بود: خطرناکترین انسان ها آنهایی هستند که اعتقاداتشان زیاد ولی شعورشان کم است.
  • بدون نام ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    خشونت ازخوشبینی به بیگانگان وبی مهری به دوستان و فراموشی بزرگان نشات میگیرد.واینکه شعارعدالت بدیم وخلاف ان عمل کنیم.
    • بی نام A1 ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
      61 20
      چی میگی؟
    • بی نام A1 ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
      36 23
      یک مورد از خشونتی که این گونه افراد ایجاد کردند رو نام میبرین؟ خشونت از بیمغزهایی مثل تو نشات میگیرد
  • بی نام IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    34 10
    از زمانی که زیبایی و لطافت معنی پیدا کرد انسان احساس کرد برای فهمیدن لطافت باید معنی خشونت را هم بداند و اینچنین بود که معلوم شد خشونت هم باید وجود داشته باشد تا موجب اثبات وجود لطافت شود و بر عکس.
  • بی نام IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    58 10
    خشونت از جایی میاد که فکر می کنیم همه چیز حقمونه و یاد گرفتیم که حق گرفتی است، نه دادنی. پس برای این همه چیز که حقمونه، می جنگیم و خونریزی هم داریم لابد
  • بی نام A1 ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    25 25
    علم بهتر است یا ثروت؟
    • بی نام RO ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
      5 5
      هردو به هم وابسته هستن ok
    • علی IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
      2 0
      علم بهتر از ثروت است. چون علم از تو حفاظت می کند اما تو باید از ثروت محافظت کنی .
  • ایرانی A1 ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    76 7
    خشونت از جایی شروع میشه که هر تفکر و اعتقادی فکر کنه خودش تنها بر روی راه حق حرکت میکه
  • پروانه GB ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    28 13
    رییس جمهور سوال مناسبی را مطرح کرده اند. این که ذهن جوانان موضوع خشونت را در جامعه و محیطی که در آن به سر می برند بدیهی و عادی فرض نکند و به آن به دیده تردید نگاه کند و آن را به عنوان مشکل و نابهنجاری ببیند که باید از وجود فرد و جامعه زدوده شود. بیشتر طرح سوال و درگیر کردن ذهن جوانان به موضوع مهم است. این که پاسخ درست یا قطعی چه باشد چندان مطرح نیست. البته یکی از عواملی که زاینده خشونت است بی تردید ظلم و نادیده گرفتن حق و حقوق دیگران است.
  • بهنام A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    81 7
    خشونت از تحمیل عقاید شخصی به مردم، از نبود آزادی، از اختلاف طبقاتی، از فقر و بیکاری، از سیستم آموزش و پرورش بیمار کشور، سرچشمه می گیرد.
    • الیاس A1 ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
      7 20
      گفته خشونت در منطقه نه خشونت در ایران کلا ایدئولوژیک فکر کردنتون برام جالبه
    • بهنام A1 ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
      14 8
      الیاس جان من فکر میکنم شما متن سوال رو با دقت نخوندی. ضمنا بخشی از نظر من حذف شده است "به گزارش خبرگراری خبرآنلاین؛ حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی که در مراسم آغاز سال تحصیلی حضور یافته بود؛ پرسش مهر سال 9596 را به مساله خشونت اختصاص داد و از دانش آموزان سوال کرد: خشونت از کجا نشات گرفته است؟ چگونه عده ای خشونت را می آموزند؟ در برابر خشونت چگونه باید ایستادگی کرد؟ رییس جمهور در تکمیل پرسش خود از دانش‌آمزان سراسر کشور سوال کرد: چگونه می‌توانیم کشور و جامعه ای دارای رحمت اسلامی و نبوی داشته باشیم ؟ چگونه می‌توانیم جوامع، منطقه و جهان را از خشونت برهانیم؟"
    • شیدا RO ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
      4 3
      گفتن جامعه، منطقهو جهانمان پس ایشون درست می گن
  • بی نام IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    48 9
    خشونت ناشی از عدم آگاهی و تعصب است
    • بی نام IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
      5 6
      نظر من این است
  • آتنا A1 ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    58 10
    خشونت از باور به "حق" و "باطل" ايجاد ميشود. اينكه فرد يا گروهي خود را حق و ديگران را باطل دانسته و فكر كند كه آنها نيز "بايد" خودش و عقايدش را قبول داشته و حتي به آن عمل كنند. حالا اين خشونت در هر زمينه اي مي تواند باشد.
  • بی نام IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    18 8
    بستگی داره خشونت در کجا باشه. خشونت در سیاست از نبود منطق نشات می گیره
  • نگین A1 ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    37 8
    خشونت از حق خوردن ناشی می شود. آدم وقتی حق دیگری را می خورد، می رود در لاک خودش و برای اینکه از اعتراض و ... در امان باشد خشونت را انتخاب می کند. به طور کلی خشونت از نظر من یک وسیله دفاعی است برای از سر باز زدن وضایف طبیعی یا برای مواخذه نشدن در مقابل کار بد
  • بی نام IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    27 4
    عدم تحمل منتقدین.
  • بی نام A1 ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    32 8
    خشونت عکس العملی در برابر سرکوب است. سرکوب های جنسی عاطفی و .....
  • مصیب A1 ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    22 5
    خشونت پدیده ای است که به تدریج در انسان بروز میکند و بسیاری دلایل میتواند در ایجاد آن دخالت داشته باشد. فقر ،نابرابری های اجتماعی، و .. دلایل به تدریج انسان را مانند بشکه باروتي میکند که فقط با یک جرقه می ترکد..
  • غزل US ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    12 3
    بنظر ریشه روانشانسی خشونت حس ترس و تهدید شدن مواضع یک فرد است اگر منافعی برای خود تعریف کرده باشیم که با حقوق دیگران همپوشانی داشته باشد، قطعا آنها را ازبین می بریم تا حقوق خود را مطالبه نکنند، در آفریقا عربستان جنگ بوسنی و غزه و......همین اصل حکمفرماست فقط ترس
  • مصطفی کاظمی A1 ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    3 5
    ریشه خشونت یک کلمه است: تاریخ
  • بی نام IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    5 5
    از امریکا باور نداری برو عملکردشان را دوباره با انصاف ببین
  • بی نام IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    12 5
    اوباما جواب این سوال رو در سازمان ملل داد؟؟؟؟
    • بی نام A1 ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
      11 5
      بعضی از خشونت ها ازخودمان سرچشمه می گیرد وبعضی ازخشونت ها از حرف های دیگران سرچشمه میگیرد ۰
  • بی نام IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    10 10
    از سربازی
  • بی نام IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    10 4
    از اختلاف طبقاتی و فقر صدای پرشه فلان آقازاده
  • بی نام RO ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    15 13
    ميدونم الان همه منفي ميدن ولي بنظر من سوال يكم ايراد داره منشا خشونت ذات آدمي و همه ي انسان ها اين صفت رو دارن حالا عده اي ميتونن كنترلش كنن و عده اي بنا به هر دليلي بروزش ميدن بهتر بود سوال ميشد كه علل بروز خشونت چيه....البته ميدونم يا چاپ نميشه يا اگه چاپ بشه...
  • بی نام A1 ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    34 3
    از فقرو بیکاریو و تبعیض آخ آخ امان از تبعیض
  • بی نام A1 ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    21 3
    فقیر بودن و زجر کشیدن زنو بچه آدمو به جنون میکشه . خستم خسته
  • بی نام A1 ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    17 3
    اونایی که باید به این سوال جواب بدن پدرهای ما هستن که چون روزی هیجده ساعت کار میکنند وقته وبگردی ندارند
    • بی نام RO ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
      4 4
      موافقم ....
  • بی نام A1 ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    28 2
    پولایه مفتی که بعضیها میبرند
  • میثم A1 ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    2 5
    خشونت از دو عامل شروع میشود یکی فرهنگ به میراث رسیده ما و تاخر فرهنگی و دوم سیستم سرمایه داری در جامعه
  • یاسر A1 ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    7 6
    سوال رئس جمهور در سطح جامعه مطلقا نبوده که دوستان فقط از این منظر جواب دادن. خشونت بزرگی که الان مطرحه در سطح بالاتر ینی منطقه و جهان. خب خشونتی که الان در منطقه هست به مراتب بیشتر از خشونتی هست که در جامعه دیده میشه. خب حالا ببینیم خشونت منطقه از کجا نشات گرفته؟
  • بی نام A1 ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
    11 6
    بابا خشونت همون فقره
    • محمدامین IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۷
      0 0
      اره
  • امیر RO ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
    27 2
    ترو خدا یکی جواب این سوالات رو دقیق بده فردا معلممون جواب این سوال رو میخادگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگ
    • بی نام A1 ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
      2 1
      دمت گرم
  • ابراهیم دری A1 ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
    10 4
    ای بابا یکی جواب بده همه از فقرشون میگن منم یکی از کسایی هستم که ازم سوال شده لطفا راهنمایی کنید
  • بی نام IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
    7 6
    نظر من این است که خشونت چیزی هست که در همه ی مرذم وجود دارد و جلوگیری از ان سخت است
  • زهرا IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
    8 4
    از فقره
  • رامین A1 ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
    8 2
    به نظر من خشونت از فقر نشات میگیره،وقتی من نوعی که نه کاری،نه درآمدی دارم ،برای برآورده کردن نیازهای خانواده ام دچار تنش واضطراب میشم و واکنشمو در جواب خواسته های خانواده ام به صورت خشونت بروز میدم ،شاید با ترسیدن، دیگر خانواده چیزهای زیادی از من طلب نکند،و این عمل به عادت تبدیل میشه و فرزندم هم اینگونه یاد میگیرد... بی کاری و بی پولی و اختلاف طبقاتی بیشترین عامل بروز خشونت هست.
  • بی نام A1 ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
    1 2
    خیلی خوب بود
  • سارا A1 ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    2 2
    بسیا سوال به جا و خوبی بود امیدوارم جواب های خوبی هم داشته باشیم.
  • غزل A1 ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    9 2
    من یک دانش آموز هفتمی هستم . خشونت اززمانی نشات گرفت که انسان به خواسته های خودش نرسید .خواستن چیزی از راه خشونت هرگز به دست نمی اید .برای به دستاوردن چیزی باید مهربان بود وتلاش کرد . اگر هم چیزی از راه خشونت به دست آمد حرام است و روزی به صاحبش بر میگردد . شاید کسی که خونت می کند حرام یا حلال را نداند ولی داشتن عقل گواهی میدهدکه باید برای داشتن چیزی مهربان بود و تلاش کرد. ممنون که وقت گذاشتید . غزل نقدی
  • بی نام RO ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    3 0
    بی احترامی...نبوداخلاق...نبود جنبه....
  • ... A1 ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
    1 0
    خشونت یک نوع ابزار خشم غضب بوده
  • بی نام DE ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
    4 2
    سختتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتهههههههههههههههه
  • بی نام A1 ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    7 1
    لطفا درست جواب بدید یکی جواب خشونت از کجا نشا می گیرد به من بگه
  • بی نام IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۷
    2 2
    خشونت ازرفتارخدمان منشاگرفته همه باید رفتاری خوب داشته باشیم
  • کیمیا جودکی A1 ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۷
    3 1
    بی عدالتی بین مردم چرابعضی هابایدماهانه حداقل۵میلیون بگیرندولی بعضی هاباید ماهانه ۵۰۰هزار تومان بگیرند من هروقت این موضوع رادریک جامی بینم ناراحت میشوم یابعضی افراد درس می خوانند وحق آنها دکتری است ولی بعضی هابدون تحصیل باپارتی بازی دکتر میشوند
  • محمدامین IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۷
    1 2
    خوب است
  • کیمیا A1 ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    0 0
    رعایت نکردن حقوق دیگران عامل اصلی خشونته
  • بی نام A1 ۰۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
    0 1
    سلام به نظر من خشونت ریشهدربی فرهنگی دارد وهرچه درجامعه ای فرهنگ تحمل وخویشتنداری دربرابریک دیگر کمتر نهادینه شده باشد احتمال ابتلا به خشونت درآن جامعه بالاتراست چنانچه میدانیم انسانهاي اولیهبه دلیل عدم وجودفرهنگ سعی داشتند با استفاده ازابزارخشونت به همه اهدافشان دست یابند