زندگی تاسف‌بار خانوده‌ای کوخ نیشن در روستای دوریسان شهرستان پاوه

احتمالا برای شما غیر قابل باور باشد که امروزه خانواده ای بتواند در دخمه ها زندگی را به سر برد، اما با کمال تاسف هنوز دخمه نشینی در گوشه و کنار ما وجود دارد!

میلاد یوسفی: زندگی در دخمه ها به ده ها و صدها سال پیش برمی گردد، آن زمانی که شاید بشر فکر پیشرفت و زندگی مدرن امروزی را هم نمی‌کرد؛ احتمالا برای شما غیر قابل باور باشد که امروزه با وجود پیشرفت در تمامی زمینه ها و امکاناتی که برای آسایش و رفاه در اختیار همه ماست خانواده ای بتواند در دخمه ها زندگی را به سر برد، اما با کمال تاسف هنوز دخمه نشینی در شهرستان پاوه وجود دارد.

محمد شریف زاده مردی بینوا و مستمند، که بیست سال پیش برای کسب روزی حلال از زادگاهش به شهرستان پاوه کوچ کرده است.

شریف زاده در این دیار شغل چوپانی را برمی گزیند و در این کار شرافتمندانه سالها در روستای نوریاب و سپس روستای دوریسان از توابع شهرستان پاوه زندگانی را با مشقت و سختی های فراوان به سر می برد.

این چوپان رنجدیده با اندک پس اندازی که در این سالها بدست آورده است خرابه ای را در روستای دوریسان خریداری می کند و در این مدت طولانی با قناعت پیشگی و حسرت امکانات رفاهی با خانواده اش روزگار سیاهی را به سر می برند.

 

 

محمد شریف زاده از ۱۰ سال با ابتلا به ناراحتی معده و رنج بردن از ناشنوایی و کم سویی چشمانش معلول و از کار افتاده شده است و جامه فقر و درماندگی را بیش از پیش به خود پیچیده است.

خانواده ۵ نفره شریف زاده اگرچه عمری را شرافتمندانه زندگی کرده اند اما امروز درمانده و خسته از یک عمر نداری و فقیری، در یک قدمی شهر پاوه و در روستای دوریسان در کمال ناباوری در دخمه ای زندگی می کنند.

منصور سبحانی مدیر عامل موسسه خیریه صلاح الدین ایوبی شهرستان پاوه در گفتگو با خبرنگار پاوه پرس ضمن ابراز تاسف از شرایط زندگی و معیشت این خانواده شریف از آغاز عملیات تخریب و نوسازی این دخمه به منزل مسکونی خبر داد.

سبحانی افزود: به لطف خدا و امید به حمایت خیرین شهرستان و ادای وظیفه بندگی در ارتباط با مخلوق خدا عملیات تخریب و نوسازی این پروژه را آغاز کرده ایم.

 

مدیر عامل موسسه خیریه صلاح الدین ایوبی ابراز امیداوری کرد باتشریک مساعی از مساحت ۵۶ مترمربع تسطیح شده این کوخ، مسکنی دوبلکس بسازیم تا محمدشریف زاده و خانواده اش چند صباحی لذت زندگانی را همچون دیگر همشهریان تجربه نمایند.

منصور سبحانی با اعلام اینکه بدون مزد و منت آماده دریافت مساعدت های نقدی و یا مصالح مورد نیاز برای اتمام این پروژه می باشد، اظهار کرد: امیدواریم ما اقدام کنندگان نیز به مصداق آیه ۱۰ سوره منافقون مشمول آن صحنه تلخ متقاضیان بازگشت به زندگانی دنیا نشویم و از انفاق آنچه خدا به ما بخشیده است کوتاهی نورزیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 583309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهروند A1 ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
    2 0
    باتشکر از اطلاع رسانی شما و ابراز تاسف از وضعیت این هم وطن ارزومیکنم بهترین مسکن براش درست کنن