بیمه مرکزی ایران در اطلاعیه ای اعلام کرد: هیچگونه نرم افزاری از خارج از کشور خریداری نشده و امنیت با رعایت بالاترین استاندارد در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین بیمه مرکزی با انتشار اطلاعیه ای نوشت:‌ پیرو انعکاس خبری با مضمون "تذکر یکی از نمایندگان محترم مجلس به بیمه مرکزی در خصوص خرید نرم افزار از کشور آلمان "در برخی از رسانه ها به آگاهی میرساند، بیمه مرکزی هیچ گونه نرم افزاری از خارج از کشور خریداری نکرده و در آینده نیز برنامه‌ای برای بهره گیری از نرم افزار های خارجی ندارد.
چنانچه منظور نماینده محترم قرارداد مربوط به بیمه ایران است، پاسخ و توضیحات لازم از سوی شرکت مربوطه به طور مبسوط و از طریق پرتال رسمی خود در تاریخ 1395.07.1به رسانه های گروهی اعلام شده است.

بر اساس این اطلاعیه؛ اکنون کارشناسان مختلف و برجسته داخلی در حال کار روی این نرم افزار هستند و در واقع یکی از محورهای مهم فعالیت بیمه مرکزی در این مسیر، بحث امنیت است که بالاترین استانداردها در این باره باید رعایت شوند.
بیمه مرکزی خاطرنشان ساخت :هیچگونه اطلاعاتی، تحت هیچ شرایطی در اختیار طرف خارجی و یا داخلی، غیر از شرکت بیمه قرار نگرفته و نمی گیرد.

گفتنی است چندی پیش برخی رسانه ها با انتشار مطلبی از احتمال افشای اطلاعات محرمانه توسط نرم‌افزار سیستم جامع بیمه گری بیمه ایران خبر داده بودند که این شرکت نیز با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد هنوز نرم افزاری خریداری نشده و در صورت تهیه این نرم افزار به صورت کاملا بومی شده مورد استفاده قرار خواهد گرفت و نیاز به هیچ تبادل اطلاعاتی با خرید این نرم افزار وجود ندارد.

 

22335

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 583511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =