معاون دانشگاه محقق اردبیلی: تمام دانشجویان  از بیمه حوادث تحصیلی برخوردار می‌شوند

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در ۶ ماهه دوم امسال بیمه حوادث تحصیلی تمام دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی پیگیری می‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ازاردبیل، عباس فنی‌ اصل ظهر امروز در جلسه تشریح فعالیت‌ها و برنامه‌های حوزه امور دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی اظهار داشت: حوزه امور دانشجویی از پرحجم‌ترین، سخت‌ترین و متراکم‌ترین حوزه‌های مدیریتی دانشگاه است که مشغول ارائه خدمات رفاهی به دانشجویان است.

وی افزود: در سال‌های اخیر اقدامات مطلوبی بر اساس برنامه پنج ساله حوزه امور دانشجویی، طرح جامع ساماندهی خدمات دانشجویی در زمینه تجهیز و استاندارد کردن خوابگاههای دانشجویی، هوشمندسازی خدمات دانشجویی، جذب منابع مالی با پیگیری دعوت از معاون دانشجویی وزیر علوم و رئیس صندوق رفاه دانشجویان و مشارکت دانشجویان در تصمیم‌گیریهای دانشگاه محقق اردبیلی انجام شده است.

فنی اصل با بیان اینکه اقدامات انجام شده در راستای سه رویکرد اساسی حوزه امور دانشجویی شامل بهبود وضعیت رفاهی دانشجویان، گسترش خدمات الکترونیک و تعریف پروژه‌های جدید در زمینه ساخت خوابگاه دانشجویی است، تصریح کرد: علاوه بر امور روزمره و متداول نظیر انجام تسویه حساب و واگذاری خوابگاه به حدود 2 هزار و 500 نفر از دانشجویان اقدامات شاخصی در زمینه تعمیرات و زیباسازی خوابگاهها، هوشمندسازی خدمات دانشجویی و جذب منابع مالی و درآمدزایی در دانشگاه محقق اردبیلی انجام شده است.

وی با اشاره به نوسازی، تعمیرات و زیباسازی خوابگاههای دانشجویی این دانشگاه بیان کرد: نوسازی، موکت‌بندی و تجهیز خوابگاه شماره چهار برادران، نوسازی سایت اداری خوابگاه های خواهران، تعمیرات اساسی در خوابگاه کوثر یک، زیباسازی دو باب خوابگاه دانشجویی خودگردان با نصب کاغذ دیواری، رنگ آمیزی خوابگاههای کوثر و شهید رحیمی، نصب تابلوهای راهنمای خوابگاهها در مجتمع خوابگاهی کوثر و خودگردانها و آماده‌سازی کانکس و انجام تمهیدات لازم برای نصب گیت تردد دانشجویان از جمله اقدامات بوده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به پیگیری جذب منابع مالی و درآمدزایی با اسکان مهمانان تابستانی افزود: کمک سه میلیارد ریالی رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم پیرو بازدید از دانشگاه در سال 94 به حساب دانشگاه وصول شده است.

فنی اصل از پیگیری برای تحقق دریافت بیش از 90 درصدی هزینه خوابگاه دولتی از سوی دانشجویان که منجر به برگشت 50 درصد آن در حدود 2 میلیارد و 600 میلیون ریال به دانشگاه شده است، خبر داد و گفت: پیگیری سفر رئیس صندوق رفاه دانشجویان و بازدید وی از خوابگاههای دانشگاه و دستور کتبی در زمینه واریز مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون ریال بابت کمک به تعمیر و تجهیز خوابگاهها و 500 میلیون ریال به حساب قرض‌الحسنه دانشجویی نیز انجام شده است.

وی از افزایش درآمد خوابگاههای خودگردان از محل اسکان مهمانان تابستان به میزان 55 درصد نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: اقدامات اولیه در راستای تقویت صندوق قرض الحسنه دانشجویی با کمک همکاران خیر دانشگاهی نیز در حال انجام است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی از یارانه‌ای کردن خوابگاه‌های خودگردان با مساعدت رئیس دانشگاه خبر داد و تصریح کرد: کمک به دانشجویان کم توان مالی به تعداد 265 نفر در سالتحصیلی گذشته نیز انجام شده است.

وی ارائه تخفیف 16 تا 50 درصدی به تمامی دانشجویان ساکن خوابگاههای خودگردان، ارائه تخفیف برای اینترنت خوابگاه‌ها به میزان 50 درصد، صدور مجوز خوابگاه غیرانتفاعی دخترانه نور و ثبت و اعطای 19 نوع وام دانشجویی به حدود 3 هزار نفر از دانشجویان متقاضی را نی زاز دیگر اقدامات و برنامه‌ها دانست.

فنی اصل با اشاره به برنامه‌های 6 ماهه آینده این حوزه بیان کرد: با توجه به تدوین طرح جامع خدمات دانشجویی، مشکلات و کمبودهای حوزه امور دانشجویی احصا شده است که به منظور بر طرف کردن بخشی از آنها در راستای سیاست‌های کلی دانشگاه اقدام خواهد شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی از پیگیری استانداردسازی خوابگاههای دانشجویی با درخواست رنگ آمیزی خوابگاههای کوثر یک و شهید رحیمی و فنس‌کشی خوابگاههای برادران با مشارکت معاونت اداری و مالی دانشگاه خبر داد و افزود: افزایش ضریب ایمنی محوطه خوابگاههای کوثر با نصب چراغ روشنایی و کنترل الکترونیکی محیط پیرامون نیز با مشارکت حراست دانشگاه در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه اقدامات اولیه برای فروش خوابگاههای ملکی و تبدیل به احسن کردن آنها انجام می‌شود، اظهار کرد: بیمه حوادث تحصیلی تمام دانشجویان، بیمه مسئولیت مدنی دانشجویان، برگزاری انتخابات نمایندگان خوابگاههای دانشجویی و محوطه‌سازی خوابگاه شهید رحیمی نیز از جمله برنامه‌های این حوزه در 6 ماهه دوم امسال خواهد بود.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 583578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =