ایسنا نوشت: چغندر قند،برنج و ماش از محصولاتی هستند که با آغاز پاییز ،کشاورزان ایلامی شروع به برداشت آنها کرده اند.

مدیر جهاد کشاورزی چرداول، اقبال گراوندی گفت: کار برداشت چغندر در سطح 408 هکتار از اراضی آبی این شهرستان آغاز شد.

وی افزود: عملکرد چغندر در هر هکتار 50 الی 70 تن برآورد شده که کشاورزان شهرستان چرداول نسبت به تحویل حداقل 20 هزار تن محصول به کارخانه قند اسلام‌آباد و اصفهان اقدام کردند.

گراوند در ادامه تصریح کرد: ارائه مشاوره‌های فنی در زمان کاشت، داشت و برداشت به کشاورزان و تهیه نهاده‌های کشاورزی، برگزاری کلاس‌های ترویجی، بازدید کارشناسان از مزارع را از خدمات ارائه شده به کشاورزان برشمرد.

مهندس «حجت‌الله بخشوده» - مدیر جهاد کشاورزي شهرستان سیروان نیز به خبرنگار ایسنا گفت: برداشت برنج از سطح 1353 هکتار از شالیزارهاي شهرستان آغاز شد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود از هر هکتار 5 تن شلتوك برداشت شود که از این مقدار 60 درصد برنج سفید تولید و روانه بازار مصرف خواهد شد، عنوان کرد: در مجموع مقدار 7440 تن شلتوك تولید و به ارزش ریالی 350 میلیارد ریال درآمد عایدکشاورزان منطقه خواهد شد.

مهندس «طیار فیلی» - مدیر جهادکشاورزی دره‌شهر نیز بابیان اینکه عملیات برداشت ماش در سطح 500 هکتار از اراضی شهرستان دره‌شهر آغاز شده است، گفت: برداشت ماش در سطح 500 هکتار از مزارع و اراضی حاصلخیز کشاورزی این شهرستان آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت 750 تن محصول ماش به ارزش اقتصادی 15 میلیارد ریال تولید و برداشت شود.

فیلی اضافه کرد :متوسط برداشت ماش در هر هکتار 1500 کیلوگرم است که بیشترین سطح زیر کشت این محصول در روستاهای بخش مرکزی حوزه دهستان زرین‌دشت و بخشی از دهستان ارمو بوده است و 300 خانواره بهره‌بردار با جمعیتی بالغ بر 900 نفر به کشت و تولید این محصول فعالیت دارند.

وی در ادامه افزود: تولید ماش در مقایسه با سال زراعی گذشته 60 درصد افزایش داشته و از جمله خدمات ارائه شده به کشاورزان در زمینه‌های کاشت و داشت و برداشت را تهیه به موقع نهاده‌های کشاورزی و ارائه توصیه‌های کارشناسی و دانش فنی کارشناسان کشاورزی و برگزاری کلاس‌های آموزشی ترویجی پیرامون نحوه آبیاری صحیح عنوان کرد.

مدیر جهادکشاورزی دره‌شهر در پایان تاکید کرد : کار برداشت این محصول از اوایل شهریور ماه آغاز و تا اواخر مهرماه ادامه دارد.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 583905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =