ایرنا نوشت:رییس‌جمهوری با بیان اینکه به دلیل سابقه تاریخی برخی قدرت‌های جهانی، دولت در قبول تعهدات وسواس، دقت‌نظر و احتیاط زیادی دارد، گفت: با همه این وسواس‌ها و احتیاط‌ها اگر چیزی را پذیرفتیم آن را قبول داریم چون در تاریخ عهدشکن نبوده و نخواهیم بود.

حسن روحانی عصر امروز (چهارشنبه) در جمع علما، ایثارگران و برگزیدگان استان قزوین که در محل دانشگاه فرهنگیان این شهر برگزار شد، اظهار داشت: الان بحث این است که باید علیه آمریکا و بدعهدی‌های آن حرف زده شود که این افتخار بزرگی برای این ملت است. 

وی با اشاره به دیدار خود با بسیاری از سران کشورهای اروپایی گفت: آنها می‌گفتند مسائل شما پس از برجام حل شده و تنها موضوع همکاری بانک‌های بزرگ با ایران باقی مانده است و تاکید داشتند باید در این ارتباط به امریکا فشار بیشتری بیاوریم.

ر‌ییس‌جمهوری با اشاره به جایگاه کنونی ایران در دنیا تاکید کرد: پیش از این ما را در صندلی اتهام نشانده بودند اما امروز در صندلی مدعی نشسته‌ایم و طلبکاریم.

روحانی با اشاره به جایگاه خاص جمهوری اسلامی در جمع غیرمتعهدها و کشورهای شرکت‌کننده در نشست عمومی سازمان ملل گفت: شک نکنید عظمت ایران امروز به حول قوه الهی از سال‌های قبل بیشتر است .

وی با اشاره به اینکه به‌طور معمول سران کشورها برای ملاقات و دیدار به سایر مقامات از دو تا سه ماه قبل برنامه‌ریزی می‌کنند تصریح کرد: من تنها 48 ساعت در نیویورک بودم اما درخواست‌های زیادی برای ملاقات از سوی رهبران کشورهای جهان ارائه شد و در همین زمان اندک 14 دیدار انجام دادم.

رییس‌جمهوری تاکید کرد: رییس‌جمهور هیچ کشوری در جهان نبود که دلش نخواهد با نماینده ملت ایران ملاقات کند.

روحانی یادآور شد: نمایندگان تمام کشورهای جهان و سران اروپا، آمریکا و آفریقا و آسیا به‌دنبال ملاقات با نماینده ملت ایران بودند که این نشان می‌دهد این ملت، بزرگ و ایران، با عظمت است.

وی تصریح کرد: همیشه در سال‌های قبل در نشست سازمان ملل برای متهم کردن ایران و زدن تهمت و حرف‌های ناروا مسابقه بود اما امسال مسابقه این بود که چطور با ایران همکاری و روابط اقتصادی برقرار کنند.

رییس‌جمهوری در ادامه با تمجید از ویژگی‌های منحصر بفرد خلبان بسیجی شهید عباس بابایی از شهدای سرافراز استان قزوین گفت: خلبانان شجاع و فداکاری زیادی در دوران دفاع مقدس حضور داشتند اما شهید بابایی از جنس دیگری بود و در انجام وظیفه برای خود هیچ مرزی نمی‌شناخت. من انسانی به اخلاص شهید بابایی در مدت عمرم چه قبل و چه بعد از دوران جنگ کم دیدم. 

وی با بیان اینکه من و شهید بابایی در ایام دفاع مقدس به‌دلیل شرایط کاری مدت زیادی در کنار هم بودیم، تصریح کرد: ایشان وقتی سخنرانی‌های امام راحل پخش می‌شد، دو زانو مقابل تلویزیون می‌نشستند و با احترام به سخنان ایشان گوش می‌دادند.

روحانی اظهار داشت: شهید بابایی قبل از انقلاب با لباس شخصی در مجالس امام روضه امام حسین(ع) ظرف می‌شست و کسی باور نمی‌کرد که یک خلبان این کارها را انجام دهد. شهید رجایی نیز از دیگر فرزندان این دیار پرافتخار است و این نشانگر پیشینه تاریخی و فرهنگی و بافت و ساخت اجتماعی این خطه از ایران اسلامی است.

۲۹۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 584454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =