هیئت‌های مذهبی نمی توانند سکولار باشند

رئیس چهاردهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان گفت: اشک هایی که برای امام حسین (ع) ریخته می شود به معنی مرگ بر آمریکا است و هیئت های مذهبی نمی توانند سکولار باشند.

به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين از هرمزگان، علی فروغی در مراسم گشایش چهاردهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی در بندرعباس افزود : به فرموده امام راحل (ره) ما ملت گریه سیاسی هستیم که با همین اشک ها که بر مبنای مکتب حسینی است سیل جریان می دهیم و سدهایی را که در مقابل اسلام ایستاده است خرد می کنیم .

وی گفت : انقلاب ما از همین هیئت های مذهبی شکل گرفته و ما در نوحه های خود که برای ائمه خوانده می شود حرف های خود را کوبنده بیان می کنیم .

رئیس بسیج سازمان صدا و سیما افزود : هیئت های مذهبی نمی توانند سکولار باشند ، هر کس علاقمند به امام حسین (ع) باشد ، یعنی علاقمند به اسلام سیاسی است .

فروغی گفت : امروز در گلزار شهدای بندرعباس اجرای آیین های سنتی ویژه محرم را دیدیم که به زیبایی ارادت خود را به امام حسین (ع) نشان دادند .

وی افزود : ما باید کاری کنیم که در سراسر دنیا ندای لبیک یا حسین شنیده شود .

در این مراسم سه مداح کشورهای پاکستان ، افغانستان و تایلند بر مظلومیت امام حسین (ع) مرثیه سرایی کردند .

چهار دهمین اجلاس بین المللی پیر غلامان و خادمان حسینی با شرکت 750 پیرغلام و مداح از داخلی و خارجی در بندرعباس در حال برگزاری است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 584461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =