بزرگداشت بیست و نهمین سال حضور برنامه جهانی غذا در ایران، شب گذشته با حضور سفرا و روسای نمایندگی‌های کشورهای مختلف و چهره‌های فرهنگی و هنری، در تالار ایوان شمس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در ابتدای این برنامه، نگار گرامی، نماینده برنامه جهانی غذا در ایران، با اشاره به 29 سال تلاش برای کاهش گرسنگی، گفت: همانطور که واقفید، منابع مالی برنامه جهانی غذا از کمکهای داوطلبانه تامین می‌شود و در جهان امروز که سرشار از بحران‌های پیاپی است، تامین منابع مالی یکی از بزرگترین چالش‌ها محسوب می‌شود.

گرامی ادامه داد: امروز باید اعلام کنم کره جنوبی چهارمیلیون دلار به پروژه مبارزه با گرسنگی در ایران اهدا کرد. این مبلغ معادل بودجه یک سال ما برای تامین مواد غذایی پناهندگان تحت پوششمان است و جا دارد بابت این کمک سخاوتمندانه مردم کره جنوبی از آنها تشکر کنم.

او اظهار امیدواری کرد که در آینده ای نزدیک بتوان پایان گرسنگی را جشن گرفت.

پس از آن سفیر کره جنوبی در سخنانی گفت: پوستری را دیدم که روی آن عکس دختری بود و نوشته بود چطور می‌توانم به درس فکر کنم وقتی تمام فکرم پیش غذاست؟ این تصویر من را تحت تاثیر قرار داد.

سفیر کره جنوبی با تبریک 29 سال حضور برنامه جهانی غذا در ایران، تاکید کرد: این مبلغ کمک ناچیزی است که کره با هدف مبارزه با گرسنگی اهدا کرده است. معتقدم کمک مالی هیچ فردی را از سهیم شدن در رنجهای کودکان گرسنه معاف نمیکند. من هدف برنامه جهانی غذا برای مبارزه با گرسنگی را می‌ستایم و امیدوارم این کمک بلاعوض، نشانه همراهی ما با اهداف این برنامه باشد.

او با بیان این که مردم کره به خوبی با گرسنگی آَشنا هستند، گفت: ما در کشور کره بر اهمیت گرسنگی و مبارزه با آن و تامین غذا به خوبی واقفیم، به عنوان مثال ما به جای استفاده از عبارت «صبح به خیر»، میگوییم: «آیا غذا خورده ای؟». بنابراین کره به درستی واقف است که گرسنگی تا چه حد دردناک است و چقدر مبارزه با آن اهمیت دارد. ما فکر میکنیم مبارزه با گرسنگی اگرچه دشوار، اما دست یافتنی است، بنابراین حمایتمان را از این پروژه ادامه خواهیم داد تا کلمه «گرسنگی» به تاریخ بپیوندد.

بخش دیگری از این مراسم به تقدیر از سایت‌ها، نشریات و مجلاتی اختصاص داشت که با اختصاص فضای رایگان به اطلاع رسانی درباره برنامه جهانی غذا در ایران کمک کردند، سپس این مراسم با اجرای ویژه ارکستر کوبه ای بانوان نایریکا که با استقبال زیادی از سوی حاضران مواجه شد، به پایان رسید.

گفتنی است برنامه جهانی غذا از اواخر دهه 80 میلادی همزمان با ورود اولین موج از پناهجویان افغان و نیز از سال 1991 با ورود پناهجویان عراقی به کشورمان به ارائه کمکهای خود پرداخته است. بازدیدهای نظارتی و ارزیابی مداومی که مشترکا توسط WFP و UNHCR انجام میشود نشان میدهد با وجود تلاشهای دولتی و بین المللی برای تسهیل بازگشت پناهندگان ساکن در ایران، هنوز تعداد قابل توجهی از خانوارهای پناهنده که از امنیت غذایی برخوردار نیستند، به حمایتهای بشردوستانه از جمله کمکهای غذایی برنامه جهانی غذا نیازمندند.

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 584928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =