تبریز کانون اردوی تیم‌های کاراته اروپایی

سرمربی تیم کاتای شهرداری تبریز از پیشنهاد تیم‌های قدرتمند اروپایی برای برگزاری اردوهای مشترک با تیم کاتای تبریز خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، دکتر سعید نیکوخصلت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس اعلام قبلی، تیم‌هایی مانند فرانسه، ترکیه، آذربایجان و ... آمادگی خود را برای حضور در تبریز و برگزاری اردوهای مشترک با تیم کاتای شهرداری اعلام کرده اند.

وی که ریاست دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تبریز را نیز بر عهده دارد با اشاره به برنامه‌ریزی جهت راه‌اندازی آکادمی بین‌المللی کاراته در تبریز گفت: با توجه به برخورداری کلانشهر تبریز از هتل‌ها و مراکز اقامتی با استانداردهای جهانی، امکانات بدنسازی مناسب، علوم نوین مهارتی، تمرینی و بدنسازی، از قابلیت‌های زیادی برای راه‌اندازی کمپ بین المللی کاراته و مرکزیت اردوهای مشترک با تیم‌های اروپایی برخوردار است.

سعید نیکوخصلت با بیان اینکه تیم کاتای تبریز از 15 سال گذشته به اردوی خارج از استان نیز نرفته است تصریح کرد: از آنجا که تجهیزات و علوم نوین کاراته به ویژه در رشته ی کاتا در تبریز وجود دارد، نیازی به برگزاری اردوهای خارج از استان یا خارج از کشور احساس نشده است با اینحال همواره از بهترین تیم‌های لیگ جهانی کاراته بوده ایم.

سفارتخانه های اروپایی در تهران ورزشکاران ایرانی را با مشکل روبه رو می کنند

سرمربی تیم کاتای شهرداری تبریز دکتر نیکوخصلت در ادامه سخنان خود با اشاره به بازماندن این تیم برای شرکت در لیگ جهانی کاراته در کشور آلمان گفت: سفارتخانه‌های اروپایی در تهران گاهاً ورزشکاران ایرانی را با ایجاد ضوابط دست و پا گیر و سلیقه ای در صدور ویزا با مشکل مواجه می کنند.

قهرمان سابق تیم های ملی کاراته، مشکلات دریافت ویزا برای تیم های ورزشی ایران را یک معضل همیشگی خواند و گفت: متاسفانه تیم های ایرانی مجبورند علاوه بر استرس رقابت های بین المللی، فشار روانی سفارتخانه های خارجی مستقر در تهران برای دریافت ویزای ورزشی را نیز تحمل کنند!

وی با اشاره به آمادگی تیم کاتای شهرداری تبریز برای اعزام به لیگ جهانی گفت: دو سال قبل نیز تیم آماده ی کاتای شهرداری تبریز که سه بار در لیگ جهانی 2014 به مقام اول و نائب قهرمانی رسیده بود و یکی از امیدهای مسلم قهرمانی رقابت های جهانی به شمار می رفت، بدلیل عدم صدور ویزا از سفر  بازماند.

نیکوخصلت همچنین ناهماهنگی و عدم توانایی فدراسیون در رفع مشکلات تیم‌های اعزامی را از دیگر دلایل جاماندن از رقابت های مهم جهانی عنوان کرد و گفت: به طور کلی، دیپلماسی ورزشی در بین فدراسیون های ورزشی کشور مغفول واقع شده است.

رئیس دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تبریز با تاکید بر لزوم فعالتر شدن دیپلماسی ورزشی ایران یادآور شد: در صورت افزایش مراودات بین المللی و آمد و شد تیم های اروپایی به تبریز - ایران، مشکل دریافت ویزای اروپا برای تیم های ایرانی به حداقل خواهد رسید.

وی تصریح کرد: برپایی اردوهای مشترک تیم‌های ایرانی با تیم‌های اروپایی تا حد بسیاری موانع صدور ویزا برای ورزشکاران کشورمان را رفع خواهد کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 585206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =