شهردار رشت: هویت بخشی به معابر هدف اصلی نامگذاری کوچه هاست

همزمان با هفته نیروی انتظامی مراسم رونمایی از اولین فاز نامگذاری کوچه های شهر رشت با حضور سید محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت, فاطمه شیرزاد عضو شورای اسلامی شهر رشت, فاطمه قدیمی حرفه مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت و دبیر کمیسیون نام گذاری شهرداری رشت , سمیه رستگار مدیر منطقه ۳, عبدالهی مدیر منطقه ۵ و مقصودی مدیر منطقه ۴ برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین گیلان، به نقل از واحد خبرمدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، سید محمدعلی ثابت قدم در حاشیه این مراسم با قدردانی از مسئول کمیسیون نامگذاری معابر و همکاران خود در شهرداری رشت اظهار داشت: اولین گام در نامگذاری کوچه و معابر دادن شناسنامه و هویت به آن معبر است.

شهرداررشت با قدردانی از همراهی سرکار خانم شیرزاد عضو شورای شهر رشت، در رونمایی از اولین فاز نامگذاری کوچه ها تصریح کرد: در شهر رشت ۱۵۰۰ کوچه فاقد نام وجود داشت.

ثابت قدم یادآور شد: به دنبال هویت بخشی به معابر و برای متجلی کردن نواحی و مناطق شهری اقدام به جمع آوری مشخصات شهری شد.

شهردار رشت عدم مراجعه و سرکشی مسئولان امر در ارتباط با خانواده شهدا را یکی از مسائل نامبارک و مطرح شده در این دیدارها دانست و گفت: امید است با تمرکز بیشتر در این موضوع ضمن ادای وظیفه حدکثر بهره وری معنوی از این امر را داشته باشیم.

فاطمه شیرزاد با تاکید براقدام موثر مجموعه مدیریت شهری در نامگذاری معابر اذعان داشت: از سه سال پیش تا امروز مجموعه مدیریت شهری با همفکری اعضای شورا دوره چهارم نامگذاری ۱۵۰۰ کوچه و معابر فاقد نام را در دستور کار خود قرار دادند.

عضو شورای شهر با اشاره به نامگذاری ۱۴ کوچه به نام ۱۴ زن شهیده یادآور شد: در مناطق ۳ و ۵ شهرداری هرکدام ۳۷ کوچه و منطقه ۴ با نام ۹۰ شهدا مزین شده است.

شیرزاد از نامگذاری کوچه ای به نام تنها زن شهیده کربلا در رشت خبر داد و گفت: زنان گیلانی همواره و در همه عرصه ها تاثیر گذار بوده اند. چه بسیار خوب است تا زنان فرهیخته و تاثیر گذار انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس را از یاد نبریم.

گفتنی است در مراسم فاز اول نامگذاری کوچه ها , تابلو ۵ کوچه به نام های شهید سعید فرجودی, شهید نقافی, شهید بهروز مژده , محمدعلی حقدانی واقع در مناطق ۳ , ۴ و ۵ رونمایی شد.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 585833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =