تسنیم نوشت: نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به لزوم تبعیت بی چون و چرا از ولی‌فقیه در تمام زمینه‌ها گفت: حکم رهبر معظم انقلاب برای همگان فصل الخطاب است.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین علی سعیدی در کنگره سرداران و 1880 شهید استان کهگیلویه و بویراحمد با عرض تسلیت ایام محرم اظهار داشت: پیامبر اعظم و ائمه معصومین در مورد علما تعابیر زیادی دارند که از آن جمله می‌توان به این تعبیر امام صادق(ع) اشاره کرد که در توصیف علما می‌فرماید « علمای شیعه ما مرزبانان هستند» و امام کاظم(ع) می‌فرماید « فقها دژ و قلعه اسلام هستند».
وی با اشاره به نقش پیشتازی روحانیت در مسائل مختلف جامعه، افزود: در بیانات مقام معظم رهبری در جمع طلاب حوزه علمیه و هم در جمع خبرگان دوره پنجم در مورد انقلابی‌گری، بیشترین خطاب به علما و روحانیون بود.
سعیدی ‌به معیارهای پیشتازی اشاره داشت و بیان کرد: نخستین الزام پیشتازی روحانیت همسویی با ولی فقیه در حکومت دینی است.
نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه همسو و هم جهت بودن و تبعیت بی‎چون و چرا از جمله معیارهای پیشتازی روحانیت و منبری‌ها است، عنوان کرد: دومین معیار پیشتازی تعبد بوده و باید بدانیم معتبدترین انسان‌ها همراهان امام حسین(ع) هستند زیرا از امام سؤال نکردند که به کجا می‌رویم زیرا می‎دانستند امکان مسائل پشت صحنه نبود.
وی تصریح کرد: امروز با آدم‌های روبه‌رو می‌شویم که وقتی حضرت امام(ره) فرمایشاتی داشتند چون و چرا می‌کردند و امروز نیز وقتی مقام معظم رهبری برخی مصالحی را بیان می‎کنند برخی چون و چرا می‌کنند و حضرت آقا مجبور می‌شوند مقداری از فلسفه موضوع را بیان کنند و در این زمینه نیز هزینه می‎دهند.
نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران ابراز کرد: تعبد هنگامی معنا پیدا می‎کند که فرد به مرجع صدور حکم اطمینان داشته باشد و بدون اینکه از فلسفه آن پی ببرد تبعیت کند. وقتی مقام معظم رهبری به شخصی گفتند صلاح نیست در انتخابات باشد اگر رهبری فصل الخطاب است باید بگوییم لبیک یا خامنه‌ای و دیگر دنبال فلسفه آن نباشیم.
سعیدی با بیان اینکه طرح اقتصاد مقاومتی و نفوذ توسط رهبر معظم انقلاب فلسفه‌ای دارد، گفت: مسئولان باید به دغدغه‌های مقام معظم رهبری توجه ویژه داشته باشند.
وی سومین معیار پیشتازی روحانیون را درک درست مقتضیات زمان دانست و افزود: وقتی حضرت آقا می‌فرماید به مقدسات اهل‌سنت نباید توهین شود دیگر نیازی به دلیل این مسئله نیست زیرا روشن بوده و باید بدانیم خدمت به اهل بیت(ع) هزاران راه دارد.
نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسدارن سومین معیار پیشتازی را بحث توجه به تحولات دانست و تصریح کرد: عصر علوی با عصر نبوی تفاوت دارد و مشکل ابوموسی این بود که این تفاوت را نمی‌فهمد و اگر عالمی این تفاوت را نفهمد به خطا می‌افتد.
مقایسه ایران با آلمان و ژاپن اشتباه است
سعیدی ابراز کرد: ما امروز عالمی را می‌بینیم که ما را با ژاپن و آلمان مقایسه می‌کند و می‌گوید آنها توان نظامی خود را کنار گذاشته و به اقتصاد روی آورده‌اند. می‌خواهد بگوید ما نیز باید همین کار را انجام دهیم باید گفت ما چه نسبتی با آلمان و ژاپن داریم آن کشورها امروز صندوق پول آمریکا هستند چرا ما را مقایسه می‌کنند. آن چیزی که این نظام را حفظ کرده لبخند دیپلمات‌ها نبود، بلکه غرش موشک‌های فرزندان رشید اسلام بوده است.
نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران چهارمین عامل پیشتازی را شناخت جریانات، تحولات، جرأت و شجاعت در بیان نظر و اعلام مواضع عنوان و تصریح کرد: یکی از معیارهای پیشتازی روحانیت این است که تحولات را رصد کرده و به موقع نسبت به حمایت از مواضع رهبری اعلام نظر کنند.
سعیدی تأکید کرد: روحانیون باید زمینه افکار عمومی را فراهم کنند و زمینه آشنایی و آگاهی مردم را با مواضع رهبری آشنا کنند.
وی اعلام مواضع در برابر دشمنان و اعلام موضع در مقابل مواضع برخی دولتمردان را از شاخصه‌های پیشتازی روحانیت عنوان و بیان کرد: در این 37 سال با موضع‌گیری‌ها و چالش‌هایی روبرو بودیم که با خطوط امام و رهبری سازگاری نداشت و باید در مقابل آنها موضع‌گیری شده و از دیدگاه امام و اصول دفاع می‌شد.
نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با تأکید بر اعلام موضع در برابر احزاب و جریان‌های انحرافی، گفت: امروزه در سایت‌ها و روزنامه‌ها احزاب مواضعی را بیان می‌کنند که خطا و انحراف است و باید همه در مقابل این جریانات موضع‌گیری کنند.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه فتنه 88 هم روی صحنه و هم پشت صحنه دارد، گفت: این فتنه جریانی بود و این جریان شناخته نشد و الان می‌بینیم که طراحان فتنه 88 روی صحنه برای مسائل آینده کار می‌کنند.
وی با بیان اینکه روحانیت از طبقات مظلوم جامعه است، اظهار کرد: روحانیت در برهه‌های مختلف تاریخ ایران نقش تأثیرگذاری ایفا کردند تا سرانجام حضرت روح‌الله توانستند همه جهاد و مبارزه انبیا و علما را به ثمر رسانده و زمینه انقلاب را فراهم کنند.
نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه تاکنون 4 هزار و 300 روحانی شهید شناسایی کرده‌ایم، گفت: روند شناسایی شهیدان روحانی همچنان ادامه دارد.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 586536

برچسب‌ها